Forældre udlukker barn i 0 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2015

Sprit25

Naturligvis er det træls når et barn bliver udelukket, men nu kender vi jo kun morens side og din drengs. Vi ved jo ikke hvordan diverse lejeaftaler er gået? Kan jo være knægten er en tyran overfor andre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

mortilnoahogmelina

Nu har jeg ikke Selv børn

i skole alderen endnu , men det du beskriver startet allerede i børnehaven , min søn er faktisk en

meget stille

ph rolig dreng , men han er bestemt os dreng med stort d , så han kan os lave ballade , de kalder ham dog en medløber i børnehaven når jeg snakket med dem , det vil jo sige nogen andre starter det og han løber med , jeg vil slet ikke pudse glorien på mit barn da han ikke er perfekt og os laver ballade , som alle børn gør .. 

Men så er der den her når her , hvis søn simpelthen er så streng og laver så meget ballade , men søn elsker t lege med den dreng her , og det mp han os gerne ... Min søn spøger flere gange om drengen må komme hjem og lege imens moren høre det hvor hun enten ignorer min søn eller siger nej i skal iike lege sammen , 

undskyld men hvad eR det for en opførsel fra en mor om jeg må spøger ??? 

Jeg er så forarget pg min søn utrolig ked af det ... 

Anmeld

2. marts 2015

Linkae

Voksne forældre er skyld i deres børn bliver mobbere...! Magen til kedelig udvikling. Det er det samme her hos os, har selv prøvet det på egen krop at en mor var helt urimelig og sagde til hendes datter at hun ikke måtte lege med min datter ej heller i skoletiden! Jeg tog kontakt til skolen og gjorde opmærksom på dette. Hendes datter var dybt ulykkelig og sagde direkte til min datter vi er nød til at stoppe med at lege nu for min mor kommer snart 

Jeg kan mærke mit blodtryk stiger ville gerne ha skrevet en lang beretning, men skal ud af døren. Stakkels børn også dem som bliver afholdt af deres forældre og påvirket til at blive et barn uden rummelighed.

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ja jeg bliver faktisk lidt trist over udviklingen i mit barns klasse, når der er nogle forældre i mit barns klasse der siger til deres børn, at de ikke må lege med et bestemt barn fra klassen, fordi de mener at dette barn er et "problem" barn, som laver ballade osv.

Nu oprettede jeg for noget tid siden en tråd omkring at jeg havde været med mit barn i skole nogle dage, over ca 3 uger, fordi der havde været nogle problemer i klasse pga nogle af drengene, der kunne være svære for pædagogen at styre. 

Mit barn fungere rigtig godt i klassen, er glad for de andre børn og kan lege med alle.

I dag havde mit barn, så denne her dreng med  hjemme og lege, og da hans mor så kommer for at hente ham efter 3 1/2 times hygge, spørg hun meget forsigtig hvordan det var gået og vi fortalte at de bare havde hygget sig og at han godt nok bare er en dejlig dreng, hvorefter hun næsten bryder sammen og fortælle at 5 ud af de andre drenges forældre i klassen har sagt til dreres drenge, at de ikke måtte lege med ham omme i skolen og kluppen længer, fordi at han var en træls dreng.

Hun havde fået det at vide af klasselæren i fredags, som var blevet rigtig bekymret, og der er nu indkaldt til drenge forældremøde på onsadag. 

Seriøst, hvad er det for nogle forældre der opfordre deres børn til at udelukke og mobbe en anden lille dreng på den måde??

Og nej han er virklig ikke den dreng i klassen der laver mest ballade osv, men han kan da godt virke lidt voldsom. 

Undskyld den lange smøre, skulle bare lige ud med det!

Ej blev bare lige nysgerrig: går de i klub?

Nå sidespring: fantastisk lærer/pædagog (for var det ikke i den 0. Klasse hvor der var en pædagog/børnehaveklasseleder alene?) tager affære med det samme. Og jeg håber der er tale om børn der har misforstået noget for ellers virker det meget gennemtænkt og grumt. Og at det forældresamarbejde virkelig er op af bakke. 

Husker dit skriv, hvor du skrev at andre forældre havde bedt dig om at være med i klassen. Jeg husker også jeg opponerede mod forældre som medlærere, eller netop som observatører i klassen - og de to indlæg kædet sammen så ringer mine alarmklokken. Ikke for dig, for det lyder som du gør det hele af et godt hjerte, men over en forældregruppe der i bund og grund er utilfreds med klassesammensætningen og måske også med skolens håndtering (ved selvsagt ikke om det er de samme forældre der har spurgt om du kunne deltage og om mener deres drenge ikke skal lege med en specifik).

I hvert fald hvis jeg fik de 2 historier som lærer om en klasse jeg havde, ville jeg vide der skulle arbejdes ikke bare med de skønne elever men også med den store forældregruppe. Og at skole/hjem samarbejdet virkelig skulle opbygges, forældregruppen skulle opbygges. Og jeg ville straks være hos min leder og bede om lov til at lave ekstra ordinæreforældremøder, søge hjælp hos min AKT vejleder eller andre med ekspertise så vi kunne få rystet jer forældre godt sammen.

håber for din søn og hans klasse at det vitterlig er en misforståelse og hvis det ikke er, at I får et konstruktivt møde, og en konstruktiv proces fremadrettet

Anmeld

2. marts 2015

Fremad

Jeg tænker lidt at man kun høre en side af sagen, samt hvad du har oplevet.. 

Jeg tænker at der måske ligger nogle oplevelser og erfaringer bag deres valg?

Ikke at jeg siger det er ok, det som er sket.. 

Men nogle gange kan forældre på baggrund af gentagende negative oplevelser og dårlig indflydelse på eget barn måske se sig nødsaget til at mindske kontakten til et barn... fordi et barn måske har negativ indflydelse eller legeaftaler måske ikke er positive oplevelser... 

Ikke at det er tilfældet her, men nogle forældre kan altså godt være blinde for deres egne børns opførsel, og de konflikter de muligvis skaber.. og ligger ansvar fra sig og kaster "problemerne og fejl" over på de andre børn og deres forældre... 

det største problem ser jeg hvis forældre og skole ikke arbejder sammen, eller går med halv vind... og især den ene part af forældrene ikke ser problemerne eller kaster ansvaret fra sig...

Det er her meget små konflikter eller problemer får lov at vokse sig store, og udvikler sig til kæmpe ting hvor det kunne være undgået meget nemt og effektivt 

Anmeld

2. marts 2015

helle85

Sprit25 skriver:

Naturligvis er det træls når et barn bliver udelukket, men nu kender vi jo kun morens side og din drengs. Vi ved jo ikke hvordan diverse lejeaftaler er gået? Kan jo være knægten er en tyran overfor andre? 

selvom lege aftalerne ikke er gået godt, så behøver man jo ikke at forbyde børnene at lege sammen i skolen/ sfo for msn kan jo bare lade være med at invitere det barn med hjem hvis man ikke har overskud til det

Anmeld

2. marts 2015

helle85

helle85 skriver:

selvom lege aftalerne ikke er gået godt, så behøver man jo ikke at forbyde børnene at lege sammen i skolen/ sfo for msn kan jo bare lade være med at invitere det barn med hjem hvis man ikke har overskud til det

ved ikke lige hvorfor min smiley sidder der

Anmeld

2. marts 2015

Sprit25

helle85 skriver:

ved ikke lige hvorfor min smiley sidder der

Det gør de nogen gange de smiley'er Nej, det er korrekt men hvis man nu kan se ens eget barn blive anderledes, til det dårligere, kan man da godt sige de ikke skal lege sammen? 

Hvis min datter bliver en medløber af at lege med et bestemt barn ville jeg også foretrække de ikke skulle lege sammen

Anmeld

2. marts 2015

Frk.S

Føj for pokker - tænk sig at voksne mennesker opfører sig sådan.

Én ting er at børn mobber og udelukker, men at voksne der burde vide bedre, ligefrem opfordrer til udelukkelse af et barn? Hold da op, hvor skulle de skamme sig!! 

Stakkels dreng - håber det hjælper med et møde.

Godt at din dreng og denne dreng kunne finde ud af det sammen og havde en hyggelig dag. 

Anmeld

2. marts 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Det gør de nogen gange de smiley'er Nej, det er korrekt men hvis man nu kan se ens eget barn blive anderledes, til det dårligere, kan man da godt sige de ikke skal lege sammen? 

Hvis min datter bliver en medløber af at lege med et bestemt barn ville jeg også foretrække de ikke skulle lege sammen

Måske ville jeg foretrække det, men jeg ville aldrig sige det til mit barn. Jeg ville aldrig lade mit barn høre der hvad børn han/hun ikke skal lege med.

Hvis jeg kan se en kombi mellem 2 børn hvoraf det ene er mit er en dårlig kombi  (lige nu for intet er statistisk). Ville jeg forsøge at bygge andre relationer op. Men valgte mit barn alligevel den dårlige kombi så ville jeg arbejde med at gøre mit barn stærk i relationen til at få bygget em god kombi op. Intet barn er alene "forkert" mit barn går jo med på den (og ja hvem ved måske mit barn også er den der sætter gang i nogen af tingene).

Men aldrig skulle der komme ud af min mund: ham/hende må du ikke lege med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.