Norsk mand gav sin kæreste abortmedicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Men det er vel også forkert at blive påtvunget at skulle betale til et barn man ikke på nogen mulig måde ønsker! At skulle vide man har et barn et sted men man ikke ser dette?! Jeg synes det er ligeså synd for manden som for kvinden der bliver påtvunget en abort.

hvorfor skal vores ligestilling ske på bekostningen på mandens?

Det er vel ikke ligestilling og ligestillingen kan aldrig opnåes lige ved dette spørgsmål. Graviditeten er i kvindes krop og manden kan hverken kræve hun gennemfører en graviditet eller hun får en abort.

En juridiske abort gør jo ikke andet for manden end fritager ham fra en økonomisk udgift hver måned i 18 år, han er jo stadig biologisk far. Og hvem skal så betale den udgift? Kvinden alene? Skattekronerne?

Og ligestilling er jo en utopi for jo vi kan måske sætte manden fri, men hvad med de mænd der ønsker barnet når kvinden vælger en abort, skal de så også have nogen rettigheder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Men det er vel også forkert at blive påtvunget at skulle betale til et barn man ikke på nogen mulig måde ønsker! At skulle vide man har et barn et sted men man ikke ser dette?! Jeg synes det er ligeså synd for manden som for kvinden der bliver påtvunget en abort.

hvorfor skal vores ligestilling ske på bekostningen på mandens?

Så det forkerte, der kan ændres ved juridisk abort, er altså udelukkende det økonomiske? Man vil jo stadig vide, man har et barn et sted. Det kan ikke ændres. Og at sammenligne en påtvunget abort med at skulle betale til et barn er i min optik proportionsforvrængning. 

Jeg ved ikke, hvilken ligestilling, du henviser til, for dette er et område, de to køn ikke kan stilles lige på. Kvinder kan ikke ligestilles med mænd ved ikke at være dem, der lægger krop til graviditet og fødsel eller evt. abort. Et vice versa. 

Anmeld

28. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Men (nogle) kvinder snyder jo. Og hvis man spørger en kvinde som snyder om hun er klar til abort, så kan man jo ikke regne med et ærligt svar.

Hvis man er i et længerevarende, fast parforhold og ens kvinde tager p-piller, vil det godt nok være en mistillidserklæring at insistere på at bruge kondom. Så der vil være en del situationer hvor manden kan blive snydt uanset hvor ansvarlig han er i engang-situationer og kortere g forhold.

(som tidligere nævnt i tråden går jeg ikke ind for juridisk abort, da det er en praktisk umulighed).

Vi kommer jo aldrig ud over, at nogle kvinder vil snyde, og at nogle mænd ikke tager ansvar eller ligefrem løber fra deres løfter. Ingen af delene kan der lovgives mod med tilbagevirkende kraft - når graviditeten er indtruffet, er det point of no return for alle implicerede. 

Anmeld

28. februar 2015

modesty

Vi kommer jo aldrig ud over, at nogle kvinder vil snyde, og at nogle mænd ikke tager ansvar eller ligefrem løber fra deres løfter. Ingen af delene kan der lovgives mod med tilbagevirkende kraft - når graviditeten er indtruffet, er det point of no return for alle implicerede. 

Helt enig. 

Anmeld

28. februar 2015

modesty

Ja nogen kvinder snyder, men jeg er så nok det hvor jeg synes man laver lovgivning og regler ud fra de som ikke snyder... Og skulle jeg fx være p-piller have en hed affære med en mand, blive gravid og være modstander af abort hvorfor skal jeg og i endnu højere grad  barnet så rammes af regler der sat af kvinder der snyder?

Som allerede forklaret i tråden, er jeg modstander af juridisk abort. 

Min kommentar gik på din formulering, som lød som om du havde modstand mod antagelsen at visse kvinder snyder.

Anmeld

28. februar 2015

lineog4

modesty skriver:

Som allerede forklaret i tråden, er jeg modstander af juridisk abort. 

Min kommentar gik på din formulering, som lød som om du havde modstand mod antagelsen at visse kvinder snyder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.