Norsk mand gav sin kæreste abortmedicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
25 svar
31 synes godt om
28. februar 2015

Sprit25

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/udland/2015/02/27/222027.htm

Ja som overskriften siger gav en norsk mand sin kæreste abortfremkaldenden middel mod hendes vilje. Lige rigeligt aggressivt. 

Men på et eller andet punkt må det jo også være svært for ham hvis han virkelig ikke ønsker barnet!(igen ikke den rigtige løsning) 

hvad tænker I

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Troldemommi

Sprit25 skriver:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/udland/2015/02/27/222027.htm

Ja som overskriften siger gav en norsk mand sin kæreste abortfremkaldenden middel mod hendes vilje. Lige rigeligt aggressivt. 

Men på et eller andet punkt må det jo også være svært for ham hvis han virkelig ikke ønsker barnet!(igen ikke den rigtige løsning) 

hvad tænker I

Håber han rådner op i en fængselscelle 

Monica 

Anmeld

28. februar 2015

Lunae

Det synes jeg er alt for langt ude.

det mest optimale er naturligvis at begge parter beslutter sig for om de skal beholde barnet eller ej, men når det så er sagt, så vil jeg mene at i laaaangt de fleste tilfælde, så har kvinden sin ret til at beholde barnet.

manden har haft mulighed for at beskytte sig og undgå et uønsket barn, men det er unægteligt kvinden, der står med de fleste følelser i begyndelsen af en graviditet. Det er derfor også hende der skal leve med en påtvunget abort, hvorimod manden ikke har følt barnet på egen krop og derfor ikke er så investeret i den debat. 

Dog er der som tidligere nævnt nogle gråzoner, såsom hvis kvinden har snydt med prævention eller at man er blevet gravid på trods af brugen af prævention.

Anmeld

28. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Manden er jo skingrende sindssyg og bør idømmes forvaring!

Anmeld

28. februar 2015

Sprit25

Lunae skriver:

Det synes jeg er alt for langt ude.

det mest optimale er naturligvis at begge parter beslutter sig for om de skal beholde barnet eller ej, men når det så er sagt, så vil jeg mene at i laaaangt de fleste tilfælde, så har kvinden sin ret til at beholde barnet.

manden har haft mulighed for at beskytte sig og undgå et uønsket barn, men det er unægteligt kvinden, der står med de fleste følelser i begyndelsen af en graviditet. Det er derfor også hende der skal leve med en påtvunget abort, hvorimod manden ikke har følt barnet på egen krop og derfor ikke er så investeret i den debat. 

Dog er der som tidligere nævnt nogle gråzoner, såsom hvis kvinden har snydt med prævention eller at man er blevet gravid på trods af brugen af prævention.

Vi er enige i manden er helt væk. Men der stopper det også. Jeg synes at ligeså forkert det er at påtvinge kvinden en abort ligeså forkert er det at påtvinge manden et barn. Ja han har haft mulighed for at beskytte sig men det har kvinden jo også 

jeg er helt klart fortaler for jurdisk abort

Anmeld

28. februar 2015

EnGodMor

den er helt forkert, den handling HAN MÅSKE har gjort. 

Men i nogle tilfælde syntes jeg faktisk at det er synd for manden, for hvis han ikke ønsker barnet, så skal han bare accepterer hvis kvinden vil have det. 

Men hvis ikke kvinden til have det, og manden godt vil, så skal han os der accepterer at kvinden ikke ønsker barnet. 

Som sagt, så syntes jeg i nogle tilfælde, at man os burde accepterer mandens ønske og ikke altid kun kvindens ønske.

Når det så er sagt, så vil jeg mene at begge parter har haft muligheden for at beskytte sig.

Anmeld

28. februar 2015

Christine

Sprit25 skriver:

Vi er enige i manden er helt væk. Men der stopper det også. Jeg synes at ligeså forkert det er at påtvinge kvinden en abort ligeså forkert er det at påtvinge manden et barn. Ja han har haft mulighed for at beskytte sig men det har kvinden jo også 

Jeg er lidt enig bortset fra at jeg et imod juridisk abort hvis det indebærer at barnet er afskåret fra at vide hvem faren er. Men synes også der er for mange gråzoner hvor det er urimeligt at lade.den ene forælder bære hele ansvaret.

Personligt forstår jeg dog ikke lysten til at få et varn mod farens vilje 

Anmeld

28. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
EnGodMor skriver:

Men i nogle tilfælde syntes jeg faktisk at det er synd for manden, for hvis han ikke ønsker barnet, så skal han bare accepterer hvis kvinden vil have det. 

Men hvis ikke kvinden til have det, og manden godt vil, så skal han os der accepterer at kvinden ikke ønsker barnet. 

Som sagt, så syntes jeg i nogle tilfælde, at man os burde accepterer mandens ønske og ikke altid kun kvindens ønske.

Når det så er sagt, så vil jeg mene at begge parter har haft muligheden for at beskytte sig.

Manden har jo erkendt det, så der er ikke noget "måske" her.

Anmeld

28. februar 2015

lineog4

EnGodMor skriver:

Synes det er et kæmpe dilemma. For nej man kan ikke kræve af nogen at de skal blive forældre. Men og der er et kæmpe men, graviditeten er i kvindens krop og vi kan ikke med lov, regler, tvang bestemme over et andet menneskes krop - det er i min optik en etisk glidebane som på ingen måde er i orden. 

Man kan lave juridisk abort (ved ikke om jeg er for eller imod) og dermed også sende et signal om man ikke kan kræve af en mad at blive far. Man kan rådgive osv. Men man kan IKKE kræve en abort af en kvinde, lige såvel som man IKKE kan kræve hun går igennem en graviditet. For det er jo også den anden vej rundt det er dybt uretfærdigt for manden, vi har haft en i omgangskredsen der ønskede sig barnet, han ville være enlig far,  fuld forældremyndighed (ja de kunne jo så ikke gå så langt som at skrive moren som ukendt ). Men kvinden valgte en abort og han var/er præcis lige så påvirket som de kvinder der vælger en abort selvom de måske ønskede barnet. 

Lige på der her punkt er der bare ikke ligestilling fordi graviditeten er i kvindens krop.

Anmeld

28. februar 2015

Lunae

Sprit25 skriver:

Jeg er nok generelt modstander af abort. Selvfølgelig er der grænsesituationer, men i min optik er juridisk abort ikke det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.