Sprit25 skriver:
Vi er enige i manden er helt væk. Men der stopper det også. Jeg synes at ligeså forkert det er at påtvinge kvinden en abort ligeså forkert er det at påtvinge manden et barn. Ja han har haft mulighed for at beskytte sig men det har kvinden jo også
jeg er helt klart fortaler for jurdisk abort
Jeg fatter det ikke. Det mest voldsomme ved, at en kvinde får et barn, man er biologisk far til, må da være selve bevidstheden om, at der findes et barn, man er ophav til. Den forsvinder ikke ved en juridisk abort, barnet er der alligevel. Altså er den eneste gevinst, at man ikke er økonomisk forpligtet til at bidrage til barnets opvækst. I mine øjne en detalje.
Med juridisk abort giver man også grønt lys for, at mænd ansvarsfrit og uden konsekvenser kan besvangre så mange kvinder, de lyster. Ingen kan jo bevise, om kvinden har løjet for manden om prævention, eller om manden tværtimod har givet udtryk for, at han gerne vil have et barn.
I det øjeblik, befrugtningen har fundet sted, er det kvinden, der bærer den altovervejende del af ansvaret og mærker konsekvenserne - både en abort og at føde og opfostre et barn er en kolossal livsomvæltning, som påvirker resten af hendes liv. Derfor er det helt naturligt og nødvendigt også hende, der har det afgørende ord at skulle have sagt - anderledes kan det ikke være, og et kompromis findes jo ikke.
Jeg forstår ikke den store gevinst ved juridisk abort - manden bliver ikke frataget det biologiske faderskab, barnet vokser op som frataget sin far blot ved en underskrift, og jeg kan ikke få øje på andre forskelle for manden end et papir, der gør ham fri for økonomiske forpligtelser.
Surt og hårdt at blive far mod sin vilje, absolut - men der er tre at tage hensyn til i dette, og mor og barn er dog dem, der har mest på spil.