Han gider ikke sine børn ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Inden du går i statsforvaltningen, så tænker jeg at du bliver nødt til at kommunikere til far præcis hvordan situationen er. Hvordan det påvirker hans børn at han ikke vil se dem. Jeg ville prøve at skrive et brev, ikke bebrejdende, men opfordrende og med fokus på at børnene elsker ham.

Hvad med farmor? Har du snakket med hende om det her, og hvad siger hun? Måske du kunne få dig en allieret dér.

Jeg snakkede netop med ham i går , hvor han så siger at han gerne vil arbejde på faste week. Så nu må vi se hvad der sker 

Farmor har givet udtryk for hende og hele familien ikke aner hvad der sker i hans hovede , og de syns det er virkelig synd for børnene .. De har godt lagt mærke til han ikke rigtig gider dem .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Om gan vil det eller ej så kan det blive nødvendig. Som en anden skriver tag kontakt til statsforvaltningen, de kan sagtens trumfe det igennem om han så vil det eller ej. Og evt snak med dem om du kan stoppe samværet indtil da, det tror jeg nemlig godt at du kan når i ikke har en fast aftale, fordi så bryder du nemlig ikke nogen samværsaftale ved ikke at udleverer dem

Normalt ville jg ikke gå ind for at stoppe samvær, men lige her tror jeg nu intet samvær er bedre end løs og usammenhængende samvær, desværre.

Har snakket med ham i går , og han siger han vil snakke med hans arbejde så det kommer til at passe med hver 2. week. Håber der sker noget , og det ikke bare er noget lort han fyrer af .. 

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Hej, 

Jeg har ikke selv børn endnu, så kan godt være mit svar bære præg af det... 

Men jeg kan svare dig ud fra at det lyder meget som om dine børn oplever det jeg oplevede med min far... Og det er det perspektiv jeg vil rådgive dig ud fra.. 

For det første.. Du virker som en rigtig god mor.. Og du må aldrig tænke at noget af det her er din skyld.. Min egen mor gjorde alt for mig i min barndom, og hun (og min stedfar) er skyld i den jeg er i dag og alle de gode og positive sider i mit liv.. Ikke min far...Min mor gjorde som dig, forsøgte at skabe et forhold til min far og gav masser muligheder for samvær.......Men, som barn må jeg påpege at det er næsten mere sårende at være på weekend/se sin far og så fornemme at han ikke gider en.. Sådan havde jeg det hver 2. weekend i min barndom... Min far gad mig ikke og han havde mere travlt med alle hans forskellige kærester osv... Han gad mig kun når der ikke var andet " spændende"...

Og ligemeget hvor meget du forsøger at skabe samvær med dine børns far så kan du ikke fremtvinge at han har lyst til at være sammen med sine børn...

Bliv ved med at kæmp for dine børn, og vær åben overfor samvær.. Men husk også at det ikke er dit ansvar at fremtvinge en lyst fra deres fars side, fordi det kan du ikke.. Det er hans ansvar at være en god far, og dit ansvar at være en god mor -> og det er du... Og så begges ansvar at samarbejdet mellem jer er godt...Så bliv ved med at være imødekommende og åben for samvær, men husk at han også selv skal ville det.. Og så lad vær med at send dine børn på samvær for enhver pris.. det skal være for børnenes skyld at de ser deres far og det skal være på deres præmisser.. Og hvis de bliver mere kede af det end glade for at se deres far, så skal samværsaftalen måske ændres på den ene eller anden måde.. 

Håber du kan bruge mit svar, hovedpointen er egentlig bare at du virker som en rigtig god mor der vil sine børn det alder bedste!

Tusind tak for svar !

Det hjalp rigtig meget . Jeg gør det jo netop for børnenes skyld , men kan sagtens se hvad du mener .. Jeg syns også selv jeg er en god mor , og jeg syns virkelig også jeg har kæmpet for at de skal se ham , men til ingen verdens nytte .. De bliver nemlig mere kede af det end glade . Og det er vildt hårdt at se som mor 

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvor er det fedt at du holder kontakt med farmor. Og ligesom en anden foreslår tænker jeg, at du skal prøve at se om du kan få en allieret i hende.. Fortæl hende om udfordringerne og at du (og børnene) så gerne vil have at far er en større del af børnenes liv - de savner ham.

Og så tænker jeg også, at du skal tale stille og roligt med far om det her inden du går til statsforvaltningen. Ellers risikerer du at optrappe en konflikt unødigt. Det vil være synd hvis i kan løse det på anden vis.

Det kunne måske være han kunne få en fast weekend hver 14 dag hjemme hos sig selv og at farmor vil bistå med transporten. Jeg tænker også at det måske ubevidst er for nemt for ham kun at se dem hos hende, hvor hun nok tager sig af det praktiske og han dermed får muligheden for at glemme hvordan en rigtig far opfører sig (inkl bleskift, trøste, mad osv).

håber I løser det - tal med farmor �� 

Vil altid holde kontakt med hans familie , og de er inde i alt det her , og har selv givet udtryk for at de ikke forstår hvad der sker i hans hovede .. De er ekstremt skuffet og uforstående overfor hans måde og takle tingene på . Snakkede med ham i går , hvor han sagde han ville snakke med hans arbejde og se om det kunne lade sig gøre han fik dem hver 14. dag .. Så nu må vi se hvad der sker .. 

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg syntes også det er fantastisk at farmor er godt inde i billedet..... men at få hende som allieret tror jeg man skal passe på med, i sidste ende er det hendes søn. Jeg syntes du skal bevare det gode du har med farmor, andet kan hurtigt give bagslag. .. og så bliver tingene måske værre.

Uanset om han er interesseret i fast samvær ordning eller ej, så få tingene på papir i statsforvaltningen. .. Både dine børns skyld men også for din egen

Farmor er inde i alt det her , og kan ikke forstå hvad der sker i hans hovede og hans familie er ekstremt skuffet over hans måde og behandle børnene på . De har prøvet og snakke med ham om det , men når de gør det , lukker han helt af, eller går sin vej . 

Jeg sad og snakkede 2 timer med deres farmor i går , hvor vi prøvede og tænke over hvad der kunne være gået galt , men han er ikke rigtig til at snakke med desværre . 

Han har sagt han vil prøve at snakke med hans arbejde om han kunne få fi hver 14. dag så han kunne have dem der .. 

Anmeld

28. februar 2015

jenny4

Anonym skriver:

Vil altid holde kontakt med hans familie , og de er inde i alt det her , og har selv givet udtryk for at de ikke forstår hvad der sker i hans hovede .. De er ekstremt skuffet og uforstående overfor hans måde og takle tingene på . Snakkede med ham i går , hvor han sagde han ville snakke med hans arbejde og se om det kunne lade sig gøre han fik dem hver 14. dag .. Så nu må vi se hvad der sker .. 

Jeg håber virkelig at han får øjnene op og indser at han ender med at misse chancen helt for kontakt med sine børn, hvis ikke han er der for dem nu.

Du må meget gerne lave en update ift hvad der sker fremadrettet. Krydser fingre for at hans arbejde spiller med, så han kan have dem hver 14. dag.

Pøj pøj med det hele ��

Anmeld

1. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Jeg håber virkelig at han får øjnene op og indser at han ender med at misse chancen helt for kontakt med sine børn, hvis ikke han er der for dem nu.

Du må meget gerne lave en update ift hvad der sker fremadrettet. Krydser fingre for at hans arbejde spiller med, så han kan have dem hver 14. dag.

Pøj pøj med det hele ��

Tak , det håber jeg også ! 

Skal nok lave en update 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.