Hvor lang tid gik I over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

MHB

Jeg blev sat i gang 41+5 og vores søn er født 42+1. Indtil vi startede igangsættelsen prøvede jeg at lave alt muligt og prøvede at komme ud hver dag og gå en tur!

Efter de første piller blev dagene mest brugt på at pendle frem og tilbage til Skejby :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Chevro

Frk.1986 skriver:

Ny morgen og jeg er STADIG gravid Jeg er nu 40+4, og jeg ved godt at det ikke er så frygtelig meget, men jeg er ved at blive vanvittig! Hver eneste morgen er en skuffelse. Sidste gang (med min første), vågnede jeg op med veer på min termin, og da havde jeg egentlig regnet med at jeg ville gå over, men ikke denne gang!!
Jeg skal til JM i overmorgen, så må jeg prøve at spørge til enhindeløsning.
Hvor meget er I gået over? Har I nogle tricks? Hvad faen giver man sig til?

Første gang kom veerne natten til 40+2 han kom ud 40+3 - 30 timers veer 

Anmeld

23. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Zoneterapi!!

Anmeld

23. februar 2015

LinLin

Frk.1986 skriver:

Ny morgen og jeg er STADIG gravid Jeg er nu 40+4, og jeg ved godt at det ikke er så frygtelig meget, men jeg er ved at blive vanvittig! Hver eneste morgen er en skuffelse. Sidste gang (med min første), vågnede jeg op med veer på min termin, og da havde jeg egentlig regnet med at jeg ville gå over, men ikke denne gang!!
Jeg skal til JM i overmorgen, så må jeg prøve at spørge til enhindeløsning.
Hvor meget er I gået over? Har I nogle tricks? Hvad faen giver man sig til?

Jeg fødte to uger før termin første gang, på terminen anden gang og gik en hel uge over tredje gang - det er bare ikke i orden! 

Har ingen tricks - jeg var utålmodig de sidste 5-6 uger af sidste graviditet 

Anmeld

23. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Frk.1986 skriver:

Hvordan var det at blive sat igang?

Ja jeg tænker også at det er bedst at lave et eller andet, men nu sner det selvfølgelig og jeg bor ude på bøh-landet. Har også været meget aktiv hele graviditeten, men nu er jeg godt nok kørt fast, og surmuler bare. Der må altså ske et eller andet mentalt når man overskrider den der dato... 

Helt ærligt så synes jeg ikke det var en god oplevelse. Faktisk så lidt at jeg hellere vil have et kejsersnit hvis ikke jeg går i gang af mig selv næste gang. 

Jeg havde meget smertefulde veer og flere vestorme med veer der varede 1½-2 minutter og med 30 sekunders pause. Og så gjorde de ikke andet end ondt indtil jeg fik epidural og åbnede mig fra 3 til 10 cm på 30 minutter. 

Derudover var der lidt komplikationer i forhold til babys iltforsyning og der måtte tages blodprøver fra hendes hoved 3 gange, hvor den 3. gang var de påvirket. Så tog de hende med sugekop og hun var slatten og bleg da hun kom ud. Hun lå på mig i 5 minutter hvor jeg ikke kunne se hende fordi hun var dækket af et håndklæde og 2 par hænder der gnubbede hende, hvorefter hun blev taget væk over på et bord med varme og maske hvor jeg heller ikke kunne se hende. Først da hun var 50 minutter gammel kunne jeg få lov at se hende, røre hende og holde hende uden at andre skulle pille ved hende. Så for mig var det ikke spor rart. Ved dog at der er mange der har nogle rigtig gode fødsler når de bliver sat igang

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

ES90 skriver:

Zoneterapi!!

Hjælper det på at sætte skub i fødslen? Det har jeg aldrig hørt om i den sammenhæng før.

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

MummiT skriver:

Helt ærligt så synes jeg ikke det var en god oplevelse. Faktisk så lidt at jeg hellere vil have et kejsersnit hvis ikke jeg går i gang af mig selv næste gang. 

Jeg havde meget smertefulde veer og flere vestorme med veer der varede 1½-2 minutter og med 30 sekunders pause. Og så gjorde de ikke andet end ondt indtil jeg fik epidural og åbnede mig fra 3 til 10 cm på 30 minutter. 

Derudover var der lidt komplikationer i forhold til babys iltforsyning og der måtte tages blodprøver fra hendes hoved 3 gange, hvor den 3. gang var de påvirket. Så tog de hende med sugekop og hun var slatten og bleg da hun kom ud. Hun lå på mig i 5 minutter hvor jeg ikke kunne se hende fordi hun var dækket af et håndklæde og 2 par hænder der gnubbede hende, hvorefter hun blev taget væk over på et bord med varme og maske hvor jeg heller ikke kunne se hende. Først da hun var 50 minutter gammel kunne jeg få lov at se hende, røre hende og holde hende uden at andre skulle pille ved hende. Så for mig var det ikke spor rart. Ved dog at der er mange der har nogle rigtig gode fødsler når de bliver sat igang

Åh det lyder godt nok ikke som en rar oplevelse nej! Kan godt forstå du hellere vil have kejsersnit så. Jeg håber, at det kommer til at gå helt anderledes for dig næste gang!

Tak for at du lige delte din oplevelse! Jeg synes det er rart at være lidt forberedt på hvad der potentielt kan ske.

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

Chevro skriver:

Første gang kom veerne natten til 40+2 han kom ud 40+3 - 30 timers veer 

Rart at høre at man også nogle gange går igang selv uden hjælp, selvom man er gået over tid.

Det var en langtrukken fødsel! Jeg lå selv med veer i 41 timer første gang. Det gider man altså bare heller ikke rigtigt

Anmeld

23. februar 2015

Frk.1986

LinLin skriver:

Jeg fødte to uger før termin første gang, på terminen anden gang og gik en hel uge over tredje gang - det er bare ikke i orden! 

Har ingen tricks - jeg var utålmodig de sidste 5-6 uger af sidste graviditet 

Åh men det lyder jo også helt omvendt af hvad jeg har fået bildt mig selv ind 
Jeg var overbevist om at jeg da ikke ville gå over når det nu er anden gang, og jeg ikke gik over sidst…
Har der været meget størrelsesforskel på dine børn så? For det er jo lidt min næste bekymring, at han bare ligger derinde og vokser sig kæmpe stor.. 

Anmeld

23. februar 2015

Chevro

Frk.1986 skriver:

Rart at høre at man også nogle gange går igang selv uden hjælp, selvom man er gået over tid.

Det var en langtrukken fødsel! Jeg lå selv med veer i 41 timer første gang. Det gider man altså bare heller ikke rigtigt

Ja det endte også ud i aks! :/ Fordi han slet ikke kom ned i bækkenet!

Men denne gang er det planlagt ks, med termin 24. Marts  Så er sikker på ikke at gå over tid. 

Men forstår din frustration!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.