21 år og har snart prøvet i et år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

asff skriver:

Hej

jeg var 20, og kæresten 24 da vi begyndte. Der gik 19 måneder før jeg blev gravid, det foster mistede vi desværre i uge 12. Men jeg blev gravid 3 uger efter en udskrabning og fik en smuk datter i januar '14. Jeg blev gravid da hun var 10 måneder og venter en dreng til sommer  det skal nok lykkes!

Hvor er jeg ked af jeres tab, men hvor dejligt at det kan lykkes og hvor fantastisk at det gik så hurtigt efterfølgende....håber håber håber 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

asff

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hvor er jeg ked af jeres tab, men hvor dejligt at det kan lykkes og hvor fantastisk at det gik så hurtigt efterfølgende....håber håber håber 

Bare "knald" på

Anmeld

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

Risse skriver:

Hejsa 

Herhjemme er vi begge 23 (snart 24) og har været i gang siden juli også uden held og er så meget med dig!

Synes virkelig det er hårdt at se statistikker der siger; at efter et halvt år er næsten alle blevet gravide og de få der ikke er, er så delt i to hvor den ene halvdel når at blive gravid inden for et år og den anden gruppe skal have hjælp 

Jeg har også haft virkelig svært ved at forstå, hvorfor det skal tage os så lang tid, når vi er i vores mest fertile alder og sex er hyppig og regelmæssig. 

Vil ikke sige så meget andet end at jeg forstår din undren og håber at det lykkes for jer snart  

Og så må du endelig gerne må skrive, når solstrålerne rammer jer, så jeg måske også kan føle varmen og håbet igen 

Ja nemlig... Det er lige præcis hvad vi tænker!! En anden ting er.. Hvad hvis vi skal have hjælp.. Hvor lang tid skal man have prøvet osv..? Og hvad tænker lægen og folk ikke hvis et par på 21 ønsker hjælp..? "Vi er unge og fertile.. Prøv nu lidt længere osv.." 

Anmeld

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

asff skriver:

Bare "knald" på

Haha.. Det er modtaget!! 

Anmeld

17. februar 2015

Kærlighediminmave

Ja nemlig... Det er lige præcis hvad vi tænker!! En anden ting er.. Hvad hvis vi skal have hjælp.. Hvor lang tid skal man have prøvet osv..? Og hvad tænker lægen og folk ikke hvis et par på 21 ønsker hjælp..? "Vi er unge og fertile.. Prøv nu lidt længere osv.." 

Vi var begge to 24 da vi begyndte og vi er begge 25 nu. Vi har prøvet 10 mdr men skal nu til at have hjælp desværre. Men jeg har også haft uregelmæssig menstruationer hele vejen igennem. Og har derfor sjældent ægløsning. Men jeg gik også med tanken om at det skulle nok gå for vi var jo unge og ingen af os ryger eller noget. Så det har været lidt hårdt at erkende at vi ikke kan selv. 

Men du har regelmæssigcyklus. Så tror bare du skal prøve at slappe af og tænke på noget andet. MÅSKE kunne du få din kæreste til at sende en prøve ind, for man kan jo ikke rigtig se hvis han har nedsat sæd kvalitet. Man kan jo tit se hvis kvinden har problemer. Så kunne i da i hvert fald udelukke at han var et "problem" og det kan måske give yderligere ro til jer.

Jeg ved i hvert fald den er gal med mig. Imorgen skal min mand aflevere en prøve så vi kan se om han er tip top for det har noget at sige i forhold til hvilken behandling vi skal i

Prøv en cyklus hvor i kun har sex omkring ægløsning i stedet for hele cyKlus Klus. Det kan også være enormt stressende for kroppen

Held og lykke 

Anmeld

17. februar 2015

Krydserfingre

Jeg er selv 22, min kæreste 23 og vi er på 6 mdr nu og ja vi synes også det er hårdt! Og ja 6 mdr er ingenting - men stadig... Når man ønsker noget inderligt er selv den korteste ventetid lang. Så jeg føler med dig og kender alt til det. Og nå ja, folk i vores omgangskreds er selvfølgelige gravide.. suk. Håber snart der sker noget. 

Anmeld

17. februar 2015

Risse

Man skal have prøvet i et år uanset alder. Netop fordi i er unge, så er jeg overbevist om at de sender jer til udredning, når først i har prøvet i et år, så det skal du vist ikke bekymre dig om. 

Ingen i vores familie ved at vi prøver herhjemme, men vi ved faktisk heller ikke om vi ville fortælle dem det, hvis vi rent faktisk skal i behandling, det kommer vist lidt an på, hvad vi evt. skulle fejle. 

Jeg tror at jeg ville melde det ud til lægen at i har prøvet så længe, så han/hun ikke beder jer om at prøve i et år endnu til den tid. Du kan evt. skrive til din læge online eller bestille en tid til samtale, hvor du kan få nogle råd og desuden snakker om, hvad der skal ske, hvis du endnu ikke er gravid i maj. 

Håber at du finder ud af det 

Anmeld

17. februar 2015

Ønskebaby2015

Vi er 24 og har prøvet i halvandet år  

Meeget fustrerende når der ikke burde være noget galt og det bare ikke lykkes ! 

Jeg har dog været gravid 2 gange, første gang efter 9 mdr, endte i SA og igen præcis 9 mdr og er lige endt i sa igen  

Håber virkelig ikke der går 9 lange mdr igen før jeg forhåbentlig ender i en vellykket graviditet  

krydser fingre for os alle

Jeg går også med tankerne om at få hjælp, men ved slet ikke hvor vi skal starte og hvordan vi skal gribe det an ..... Jeg kan ikke overskue det..

Anmeld

17. februar 2015

Loan

Bare hæng i, jeg smed pillerne da jeg var 18 år men det skulle først lykkedes os efter 19 måneder at stå med en positiv test der blev til en dejlig dreng.

20 måneder efter ham stod jeg først igen med en positiv test som endte i spontan abort i 8. uge og blot 2 måneder senere blev lillebror til.

Anmeld

17. februar 2015

musse19

Pigeeeeen skriver:

Jeg er selv 22, min kæreste 23 og vi er på 6 mdr nu og ja vi synes også det er hårdt! Og ja 6 mdr er ingenting - men stadig... Når man ønsker noget inderligt er selv den korteste ventetid lang. Så jeg føler med dig og kender alt til det. Og nå ja, folk i vores omgangskreds er selvfølgelige gravide.. suk. Håber snart der sker noget. 

Jeg kender dit problem alt for godt. Er 19 år og har dog KUN forsøgt at blive gravid i 3 måneder, men det har været 3 LAAANGE måneder. Min kæreste er 29 år og har en sygdom i sit ben, hvor han har været i en masse MR-scanninger, hvor vi er lidt bange for om hans sæd har taget skade af de strålinger.
og jeg kan ikke forstå, at det går så hurtigt for alle andre, men ikke her hjemme 

Krydser fingre for det snart lykkedes for os alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.