21 år og har snart prøvet i et år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.579 visninger
25 svar
4 synes godt om
17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

Hejsa alle sammen. 

Til at starte med vil jeg gerne informerer om, at jeg ikke skriver denne tråd for at få fordømmende kommentarer og holdninger. Det har vi set alt for mange gange ikke?  Men derimod skriver jeg for at drøfte vores situation, og måske høre fra andre unge par, som prøver at blive gravide. 

Vi er et ungt par på 21. I maj sidste år tog jeg min sidste p-pille, samtidig med at vi besluttede at nu måtte naturen gå sin gang stille og roligt, og vi ville tage imod hvad den måtte have at byde på. 

Men alligevel synes vi at ventetiden her snart et år efter er en smule lang. Vi ved godt at vi ikke har noget 'at klage over', der er mange par der er barnløse i flere år, men i henhold til aspektetet at vi er 21 år, sunde og raske, lever sundt og har regelmæssig sex er vi overraskede over at der alligevel skal gå så lang tid. 

Håber på svar i en god debat i en dejlig tone 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

HappyOne

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hejsa alle sammen. 

Til at starte med vil jeg gerne informerer om, at jeg ikke skriver denne tråd for at få fordømmende kommentarer og holdninger. Det har vi set alt for mange gange ikke?  Men derimod skriver jeg for at drøfte vores situation, og måske høre fra andre unge par, som prøver at blive gravide. 

Vi er et ungt par på 21. I maj sidste år tog jeg min sidste p-pille, samtidig med at vi besluttede at nu måtte naturen gå sin gang stille og roligt, og vi ville tage imod hvad den måtte have at byde på. 

Men alligevel synes vi at ventetiden her snart et år efter er en smule lang. Vi ved godt at vi ikke har noget 'at klage over', der er mange par der er barnløse i flere år, men i henhold til aspektetet at vi er 21 år, sunde og raske, lever sundt og har regelmæssig sex er vi overraskede over at der alligevel skal gå så lang tid. 

Jeg er selv 21 år. 

Det har taget min og min kæreste 7 mdr at få to streger, og nu er jeg 9+0. 

At prøve at blive gravid i under 1 år og det ikke lykkes er normalt. Det tager nogle helt op til 2 år at blive gravide, helt uden at der er noget galt. Men det er helt normalt for jer at der ikke er sket noget endnu. Giv det noget tid, hav sex på de dage du har en positiv ægløsningstest. Tro mig, jeg ved hvor hårdt det er, og ventetiden er utrolig lang. Men det skal jok lykkes for jer. 

Jeg håber det snart er tid, men det er ganske normalt der går lang tid 

Anmeld

17. februar 2015

Junipige15

Har i prøvet med f.eks. Ægløsningsteste, så i rammer det rigtige tidspunkt, så at sige? 

Anmeld

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

Åårh.. Et dejligt svar! Og mange gange tillykke til jer! 

Jeg ved godt at der kan gå lang tid, men man kan alligevel ikke lade være med at tænke at det er underligt at der ikke sker noget efter snart et år uden p-piller, når man hører om piger som bliver gravide efter én glemt p-pille eller i første cyklus efter p-pille stop.  

Anmeld

17. februar 2015

Christina89

Hej med dig

Jeg var selv 22 (godt nok var min kæreste 25), da vi besluttede at droppe p-pillerne. Vi brugte knap 14 måneder på at blive gravide, og i de 14 måneder havde vi altså sex hver 2. dag!!! - jeg havde nøjagtig samme tanker som dig med, at vi var unge, raske og levede sundt, så hvorfor skete der bare ikke noget? Til sidst var jeg så ked af det, at jeg sagde til min kæreste, at hvis ikke der var gevinst ved næste cyklus, så kontaktede vi lægen og bum. Så var der bid! Jeg tror, at for mig handlede det meget om det psykiske, at jeg tænkte meget på det. Da jeg så stoppede med at spekulere så meget og bare slappe af, ja så var den der.

Jeg prøver bare at sige, at det er helt normalt, at det tager et års tid at blive gravide trods alderen og vores levestil, omend jeg sagtens kan forstå dine spekulationer og måske frustrationer. Slap af omkring det og NYD hinanden, så er der pludselig gevinst

Anmeld

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

Junipige15 skriver:

Har i prøvet med f.eks. Ægløsningsteste, så i rammer det rigtige tidspunkt, så at sige? 

Hejsa. Nej, det har vi godt nok ikke 

jeg har bare altid haft en næsten 100% regelmæssig cyklus, så jeg har bare tænkt at jeg godt vidste hvor ægløsningen lå ca. og så med regelmæssig sex kunne det ikke gå helt galt.  Men det kan jo tænkes at den slet ikke ligger der hvor jeg tror i min cyklus. Og ja med ægløsningsteste er vi 'helt' sikker- det vil vi prøve. 

Anmeld

17. februar 2015

HappyOne

Åårh.. Et dejligt svar! Og mange gange tillykke til jer! 

Jeg ved godt at der kan gå lang tid, men man kan alligevel ikke lade være med at tænke at det er underligt at der ikke sker noget efter snart et år uden p-piller, når man hører om piger som bliver gravide efter én glemt p-pille eller i første cyklus efter p-pille stop.  

Ja det er rigtigt, men vi er alle forskellige. 

Mine veninder har kun gået 1 - 2 mdr. før der skete noget ved dem, og ved mig skete der intet, så kender din følelse alt for godt  

Jeg blev gravid den måned jeg ikke havde tid til noget, jeg havde alt for meget at se til, så nåede slet ikke at teste positivt før sent Ved ikke om det hjælper med dig, men se om du kan få tiden til at gå med noget andet, så du ikke tænker så meget over det  

Anmeld

17. februar 2015

Ønsker en lille spire..

Christina89 skriver:

Hej med dig

Jeg var selv 22 (godt nok var min kæreste 25), da vi besluttede at droppe p-pillerne. Vi brugte knap 14 måneder på at blive gravide, og i de 14 måneder havde vi altså sex hver 2. dag!!! - jeg havde nøjagtig samme tanker som dig med, at vi var unge, raske og levede sundt, så hvorfor skete der bare ikke noget? Til sidst var jeg så ked af det, at jeg sagde til min kæreste, at hvis ikke der var gevinst ved næste cyklus, så kontaktede vi lægen og bum. Så var der bid! Jeg tror, at for mig handlede det meget om det psykiske, at jeg tænkte meget på det. Da jeg så stoppede med at spekulere så meget og bare slappe af, ja så var den der.

Jeg prøver bare at sige, at det er helt normalt, at det tager et års tid at blive gravide trods alderen og vores levestil, omend jeg sagtens kan forstå dine spekulationer og måske frustrationer. Slap af omkring det og NYD hinanden, så er der pludselig gevinst

Ja, du har helt ret.  Tankerne kan fylde så meget og man næsten ikke undgå at blive frustreret, for jo længere tid der går jo mere opsat og utålmodig bliver man. For beslutningen i sig selv er jo kæmpe og tager lang tid nok i sig selv, så nu må der gerne til at ske noget.  Vi har prøvet i små perioder at ligge det på 'hylden' fx. I forbindelse med ferier osv. Hvor vi ikke har tænkt i cyklusser, ægløsning og sex.. Men ja... 

Anmeld

17. februar 2015

Risse

Hejsa 

Herhjemme er vi begge 23 (snart 24) og har været i gang siden juli også uden held og er så meget med dig!

Synes virkelig det er hårdt at se statistikker der siger; at efter et halvt år er næsten alle blevet gravide og de få der ikke er, er så delt i to hvor den ene halvdel når at blive gravid inden for et år og den anden gruppe skal have hjælp 

Jeg har også haft virkelig svært ved at forstå, hvorfor det skal tage os så lang tid, når vi er i vores mest fertile alder og sex er hyppig og regelmæssig. 

Vil ikke sige så meget andet end at jeg forstår din undren og håber at det lykkes for jer snart  

Og så må du endelig gerne må skrive, når solstrålerne rammer jer, så jeg måske også kan føle varmen og håbet igen 

Anmeld

17. februar 2015

asff

Hejsa alle sammen. 

Hej

jeg var 20, og kæresten 24 da vi begyndte. Der gik 19 måneder før jeg blev gravid, det foster mistede vi desværre i uge 12. Men jeg blev gravid 3 uger efter en udskrabning og fik en smuk datter i januar '14. Jeg blev gravid da hun var 10 måneder og venter en dreng til sommer  det skal nok lykkes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.