hjælp, min lille datter :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Bella&Lina skriver:

Tøver fordi vi har Været SÅ meget ved lægen og på hospitalet i hendes korte liv, og mange gange nærmest fået afvide vi var til besvær og pylret. Også selvom hun så har haft lungebetændelse,  eller lignende.  Er ikke interesseret i at blive "dømt" .. vi kæmper MEGET med lægende pt pga vores datter nærmest er kronisk syg. 

Men det er da ikke fair, at jeres barn ikke får den nødvendige hjælp, fordi I ikke kan lide at bede om den. 

Vær da skide ligeglad med hvad andre mener. Det er dit barn! Man må gerne være pylremor.

og så er det i øvrigt også vigtigt, at lægen har hele hendes sygehistorie, så de ved hvor slemt det rent faktisk står til. Ring til vagtlægen med det samme. 

Rigtig god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

O&L

Hellere ringe til lægen 1 gang for meget end 1 gang for lidt... så ring du bare til vagtlægen!.. og vær du bare ligeglad med om de syntes du er for meget!.. du er en god mor med focus på dit barns ve og vel intet mindre ..

God bedring til det lille pus

Anmeld

15. februar 2015

Bella&Lina

ES90 skriver:

Men det er da ikke fair, at jeres barn ikke får den nødvendige hjælp, fordi I ikke kan lide at bede om den. 

Vær da skide ligeglad med hvad andre mener. Det er dit barn! Man må gerne være pylremor.

og så er det i øvrigt også vigtigt, at lægen har hele hendes sygehistorie, så de ved hvor slemt det rent faktisk står til. Ring til vagtlægen med det samme. 

Rigtig god bedring

det handler ikke om at vi ikke kan lide det,  men at vi faktisk er nået til et punkt hvor vi føler vi blir set skævt på og hvor vi ikke bliver taget seriøst når vi henvender os. Børnelægen siger så pænt at syge børn ser syge ud,  så selvom hun konstant er stoppet i næsen, har haft ikke mindre end 7 forkølelser,  6 indlæggelser , lungebetændelse og en neurologisk reaktion efter sin fØrste og eneste vaccination, så mener de ikke der er noget med hende. Derfor har vi tit taget hele vejen til hospitalet (25 km væk) for "blot" at få instruktioner i "er stoppet til og kan ikke trække vejret" hjælp. Og det er en lang tur for noget vi har prøvet en million gange Før!  Derfor så vi helst at vi kunne nøjes med og henvende os ved egen læge imoregen som vi lige er skiftet til. hvis man nogensinde selv har prøvet og "kæmpe" mod lægen, så ville man kunne sætte sig ind i dette, og ellers så kan jeg sagtens forstå man kan ryste på hovedet, det havde jeg selv gjort for et halvt år siden. Vores datter er kronisk syg og vi er mere eller mindre efterladt til os selv for at finde ud af HVORFOR.  Det eneste der er anderledes nu end normalt, er at hun har 38.5 i feber ... ellers er de andre ting mere eller mindre noget der kommer og går og har gjort det hele hendes liv. Men det skulle jeg måske ha skrevet i mit start indlæg.

Anmeld

15. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Bella&Lina skriver:

det handler ikke om at vi ikke kan lide det,  men at vi faktisk er nået til et punkt hvor vi føler vi blir set skævt på og hvor vi ikke bliver taget seriøst når vi henvender os. Børnelægen siger så pænt at syge børn ser syge ud,  så selvom hun konstant er stoppet i næsen, har haft ikke mindre end 7 forkølelser,  6 indlæggelser , lungebetændelse og en neurologisk reaktion efter sin fØrste og eneste vaccination, så mener de ikke der er noget med hende. Derfor har vi tit taget hele vejen til hospitalet (25 km væk) for "blot" at få instruktioner i "er stoppet til og kan ikke trække vejret" hjælp. Og det er en lang tur for noget vi har prøvet en million gange Før!  Derfor så vi helst at vi kunne nøjes med og henvende os ved egen læge imoregen som vi lige er skiftet til. hvis man nogensinde selv har prøvet og "kæmpe" mod lægen, så ville man kunne sætte sig ind i dette, og ellers så kan jeg sagtens forstå man kan ryste på hovedet, det havde jeg selv gjort for et halvt år siden. Vores datter er kronisk syg og vi er mere eller mindre efterladt til os selv for at finde ud af HVORFOR.  Det eneste der er anderledes nu end normalt, er at hun har 38.5 i feber ... ellers er de andre ting mere eller mindre noget der kommer og går og har gjort det hele hendes liv. Men det skulle jeg måske ha skrevet i mit start indlæg.

Hvad siger jeres egen læge til alt det her??

Anmeld

15. februar 2015

Bella&Lina

ES90 skriver:

Hvad siger jeres egen læge til alt det her??

Vi er blevet henvist til børnelæge som sidste gang sagde til os at "syge børn ser syge ud" og i og med hun er en stor pige med let til smil så mener han ikke hun kan Være syg .. hvor jeg virkelig tror der må Være noget, måske noget allergi eller hvad ved jeg ... sygehuset sagde sidst at allergi test kunne man godt tag men det ville Være for bøvlet så det gad de ikke....... børnelægen mener bare det skyldes en snæver næse. Men det forklarer ikke at hun er syg med vejrtrækningen og lungerne næsten konstant 

Anmeld

15. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Bella&Lina skriver:

Vi er blevet henvist til børnelæge som sidste gang sagde til os at "syge børn ser syge ud" og i og med hun er en stor pige med let til smil så mener han ikke hun kan Være syg .. hvor jeg virkelig tror der må Være noget, måske noget allergi eller hvad ved jeg ... sygehuset sagde sidst at allergi test kunne man godt tag men det ville Være for bøvlet så det gad de ikke....... børnelægen mener bare det skyldes en snæver næse. Men det forklarer ikke at hun er syg med vejrtrækningen og lungerne næsten konstant 

Er børnelægen på hospitalet, eller er det i egen praksis?

Anmeld

15. februar 2015

Bella&Lina

ES90 skriver:

Er børnelægen på hospitalet, eller er det i egen praksis?

Egen praksis 

Anmeld

15. februar 2015

JH12

Jeg ville simpelthen en gang for alle forlange at de snart undersøgte mit barn ordentlig! Også om jeg så skulle skabe mig, et så lille barn skal ikke være kronisk syg uden nogen forklaring! 

Rigtig god bedring med hende, håber i for en forklaring! 

Anmeld

15. februar 2015

Monski

Bella&Lina skriver:

Har en lille datter på 6 mdr som har feber nu på 3. Dagen. Hun hoster en smule, og har ellers rigtig svært ved sin vejrtrækning. Hun er helt lukket til i næse og hun "raller" hvor det lyder som om det kommer langt nede fra lungerne. Hun får konstant saltvanddråber og har fået kamillete.  Idag har hun drukket en halv flaske kamillete og en flaske mme. hvad kan jeg Gøre for hende? Hun er virkelig skidt og hun kan knap græde fordi hun er så stoppet til  derudover har hun i en uges tid haft omkring 1 opkastning om dagen,  ikke af hoste eller andet , bare sådan ud i det blå.... 

Vores søn er 13 måneder.

fredag i sidste uge kastede han op og de efterfølgende dage fik han feber og blev meget sløj, spiste ikke rigtig og kastede også op enkelte gange. I mandags blev hans vejrtrækning besværet og vi ringede til 1813. 

Da vi kom ind på børnemodtagelsen gik der max. 5 minutter og så var Hjalte indlagt og skulle have ilt. Det har han ligget med indtil i fredags og vi blev udskrevet i dag. Han havde rs-virus og to bakterier i lungerne og har dobbeltsidet lungebetændelse. 

så jeg vil helt sikkert ringe til 1813 med det samme.

Anmeld

15. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
JH12 skriver:

Jeg ville simpelthen en gang for alle forlange at de snart undersøgte mit barn ordentlig! Også om jeg så skulle skabe mig, et så lille barn skal ikke være kronisk syg uden nogen forklaring! 

Rigtig god bedring med hende, håber i for en forklaring! 

Helt enig. 

Til TSynes absolut I skal opsøge en anden læge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.