Hvornår vil du melde dig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Vil du melde dig syg med dette, jeg lige har skrevet? 

Jeg melder mig typisk først syg hvis jeg har feber! Hverken snot eller nys er nok, med mindre jeg også har feber, kaster op, har slem hovedpine eller har bihulebetændelse etc. 

Jeg tænker dog meget over, at jeg er smittekilde når jeg snotter, så har altid sprit og lommetørklæder med i tasken, og vasker hænder hvis jeg skal i kontakt med andre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Mami

Jeg er så en af dem der blive møg irriteret, når folk skal lege matyrer! Du er syg gå hjem, jeg vil ikke smidtes 

Anmeld

13. februar 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Ja for pokker - især hvis du har med skrøbelige borgere at gøre. Hvis man arbejder i plejen, med borgere som ikke kan tåle forkølelse, lungebetændelse osv, så skal man altså melde sig syg... Andet er ikke fair

Anmeld

13. februar 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Ja for pokker - især hvis du har med skrøbelige borgere at gøre. Hvis man arbejder i plejen, med borgere som ikke kan tåle forkølelse, lungebetændelse osv, så skal man altså melde sig syg... Andet er ikke fair

Jeg har os meldt mig syg. Det er nemlig skrøbelig ældre borger, jeg har med at gøre. Synes bestemt ikke det er fair, jeg møder op med dette. Der skal ingenting til, før de er smittet. 

Anmeld

13. februar 2015

Clisolka

Der skal meget til at jeg melder mig syg.. Men når du er i kontakt med svækkede borgere, så bliv hjemme en dag eller 2 

God bedring 

Sådan har jeg rendt on and off de sidste 3 mrd... 

Anmeld

13. februar 2015

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Der skal meget til at jeg melder mig syg.. Men når du er i kontakt med svækkede borgere, så bliv hjemme en dag eller 2 

God bedring 

Sådan har jeg rendt on and off de sidste 3 mrd... 

Mange tak 

Er os blevet hjemme idag. 

Anmeld

13. februar 2015

MorDk

Jeg har ligget syg siden fredag i sidste uge med snot, hoste, feber og ømhed i hele kroppen. Jeg melder mig syg hvis jeg mener jeg ikke kan varetage mit job samt ikke udsætte andre for det samme. Jeg arbejder med ældre, svage mennesker.

Anmeld

13. februar 2015

betski

Anonym skriver:

Jeg vil aldrig melde mig syg pga en forkølelse. Jeg ville i stedet sørge for at have lommeletter og håndsprit med mig.

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.