Hvornår vil du melde dig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår vil du melde dig syg?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.371 visninger
27 svar
36 synes godt om
12. februar 2015

Anonym trådstarter

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Vil du melde dig syg med dette, jeg lige har skrevet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Personligt ville jeg ikke... jeg ville spritte godt af og ha ekstta god håndhygejne når jeg var på job.. nyse i mit ærme osv. Så er smitterisikoen rimelig lille, da jeg mener forkølelse kun smitter hvis man fx nyser på nogen eller pudser næse uden at vaske hænder bagefter osv.

men der skal så også meget til før jeg melder mig syg.... men hvis man ikke føler man kan udføre sit job ordentligt, så er sygemelding vel i orden. ..

Anmeld

12. februar 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Personligt ville jeg ikke... jeg ville spritte godt af og ha ekstta god håndhygejne når jeg var på job.. nyse i mit ærme osv. Så er smitterisikoen rimelig lille, da jeg mener forkølelse kun smitter hvis man fx nyser på nogen eller pudser næse uden at vaske hænder bagefter osv.

men der skal så også meget til før jeg melder mig syg.... men hvis man ikke føler man kan udføre sit job ordentligt, så er sygemelding vel i orden. ..

Ved ikke lige om jeg vil gøre det i ærmet, når der ryger noget med hver gang.  

Anmeld

12. februar 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Ved ikke lige om jeg vil gøre det i ærmet, når der ryger noget med hver gang.  

Haha nej okay... men så i et lommetørklæde el.lign. måske.. bare ikke ud i luften eller i hovedet på andre 

Anmeld

12. februar 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Haha nej okay... men så i et lommetørklæde el.lign. måske.. bare ikke ud i luften eller i hovedet på andre 

Nej det er jo det.  

Jeg synes ikke jeg kan være bekendt at møde op med det, borgerne tror jo jeg tuder, når øjnene render i vand hele tiden. At jeg ikke kan tåle noget i deres hjem fordi jeg nyser hele tiden. 

Anmeld

12. februar 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Nej det er jo det.  

Jeg synes ikke jeg kan være bekendt at møde op med det, borgerne tror jo jeg tuder, når øjnene render i vand hele tiden. At jeg ikke kan tåle noget i deres hjem fordi jeg nyser hele tiden. 

Hmm.. så ville jeg måske bare forklare at jeg bare var forkølet, hvis jeg blev spurgt om jeg græder,  eller var overfølsom for noget.....

Hvis jeg følte jeg ku udføre mit arbejde, ville jeg ikke melde mig syg....

Anmeld

12. februar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Har I ikke en politik på arbejdspladsen omkring sygdom?

Nej, jeg ville måske ikke lægge mig syg, men jeg arbejder heller ikke med pleje og (svagelige) borgere. Synes det virker uholdbart at udsætte denne gruppe for smittefare..

Anmeld

12. februar 2015

MysteriousAngel

Der skal rigtig meget til før jeg melder mig syg. Jeg går på arbejde selvom jeg både nyser, snotter og øjne løber i vand. Så jeg har svaret andet. Det er først når jeg bliver ramt af feber at jeg kan finde på at melde mig syg. 

Anmeld

12. februar 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg ville ikke lægge mig syg pga forkøelse...

næsespray og hovedpine piller kommer man langt med... Også hjem og blive forkælet og sove den ud når man har fri

Anmeld

12. februar 2015

energystar

Jeg har vist aldrig meldt mig syg "bare" pga forkølelse. Der skal rigtig meget til før jeg melder mig syg - fx høj feber. Har ikke haft en sygedag i over 1 år... Arbejder på et plejehjem - men så længe man tænker over sin hygiejne ser jeg det ikke som et problem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.