Hvornår vil du melde dig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Vil du melde dig syg med dette, jeg lige har skrevet? 

Når jeg ikke kan klare mit arbejde, ikke stå på benene, eller skal ud på toilettet hele tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Lige nu er jeg ramt af en ordentlig omgang forkølelse som er kommet ligeså stille tirsdag aften og blevet værre frem til idag. 

Jeg kunne ikke sove i nat pga tilstoppet næsen, nyste hele tiden og mine øjne rendte i vand konstant. 

Imorgen starter min arbejdsuge. Jeg køre ude ved borger, passer og plejer dem og det der nu skal gøres hos dem.. 

Jeg tænker sådan lidt, det er ikke rimeligt at jeg kommer i borgernes hjem når jeg skal pudse næse hele tiden, nyser hele tiden og mine øjne render i vand konstant. Det kan jeg ikke byde dem, der er en stor smitte fra mig. Jeg er blevet smittet af min mand eller børn.. 

Ville nok ikke lægge mig syg, men tage et par panodiler og næsespray - oplever det tit bliver bedre når man kommer igang - god bedring 

Anmeld

12. februar 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres input  

Anmeld

12. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg havde valgt at tage på arbejde. Håndsprit og næsespray har altid været min ven

Anmeld

12. februar 2015

2721

Jeg ville personligt fortrække du blev hjemme frem for at møde op hos fx ældre mennesker som evt har et dårligt helbred/nedsat immunforsvar og så er det bare ikke særlig sjovt.

min søn bliver fx rigtig syg med høj feber og div følge sygdomme hvis vi har været sammen med nogen som er alm forkølet og det er ikke særlig fedt.

Anmeld

12. februar 2015

TrineMine86

Anonym skriver:

Melder mig ikke syg pga forkølelse - jeg melder kun syg hvis jeg har feber, kaster op, diarré, halsbetændelse osv.. 

Anmeld

12. februar 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Nej, ikke medmindre jeg havde rigtig ondt i hovedet oveni eller en gang feber.

Det, du beskriver, er for mig ikke at være syg nok til ikke at kunne gå på arbejde. Det er irriterende, enig. Men ikke nok til, at jeg ville blive hjemme..

Anmeld

12. februar 2015

Muffinmus

der er lidt dilemmaet i man står og skal passe borgere der i forvejen kan have svækket immunforsvar...

Og ja, stoppet næse kan som regel fikses med ganske alm næsespray...og er man allergisk overfor det, hvilket gange få er, så må man bruge saltvandsspray... Gør jo en forskel, men klart slet ikke samme effekt som alm næsespray har.

Ville overveje at blive hjemme for borgerne skyld. I de fleste andre henseender ville jeg passe et Arbejde så længe det ikke omhandler svage borgere.

Anmeld

12. februar 2015

tweety2060

Ja jeg vil nok blive hjemme en dag eller to. ... arbejder med børn uden immunforsvar/  lavt immunforsvar og eller svagelige...

Ellers ville jeg tage mundbind på.

God bedring

Anmeld

12. februar 2015

SandraXOXO

Ja jeg er så i den anden grøft end de fleste kan jeg se. Her skal du altså ikke bryde dig om at komme på job hvis du nyser, hoster og snottet står ud af øjnene Brug en dag eller to på at blive rask- istedet for at udsætte borgere og kollegaer for dine baktusser. God bedring  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.