Så er det på den igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Ja de har de heldigvis. Men kan se at mit kroniker tilskud først starter ved de 6000 kr i egen betaling. 

Ja det er nemlig inseminering. Vi kommer på 2 eller 3 mens dag, så tjekker de at slimhinden er tynd nok, og at jeg ikke er gravid. Samme aften starter jeg hormon stimulering og forsætter ca.12 dage (alt efter hvor lang ens cyklus er selvfølgelig) Så kommer jeg igen efter ca. på 12 dage efter mens start, hvor de scanner ens follikel igen, og så igen ca. 14 dage efter mens start til endnu en follikel scanning. Så tager vi den æggeløsende sprøjte om natten ofte og kommer igen 36-38 timer senere og bliver insemineret  

Danner 1-2 æg med hormon. Er der over 3 æg, inseminere de ikke

Det er vildt at se så stor en forskel på behandlingerne, men det er jo også to vildt forskellige behandlinger. 

Min proces tager jo kun 11 dage fra menstruations start til de tager ægget ud på 12 dagen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Det er vildt at se så stor en forskel på behandlingerne, men det er jo også to vildt forskellige behandlinger. 

Min proces tager jo kun 11 dage fra menstruations start til de tager ægget ud på 12 dagen.. 

Ja det er faktisk lidt sjovt at se.. Men også rart at se for mig, så jeg er forberedt på hvad der skal ske, hvis ikke det lykkes med de sidste 4 IUI forsøg vi har tilbage.

Skal i ikke "kun" vente en uge, før i kan teste?

Vi skal vente 16 dage... Det er dødens pine at vente!

Mit underliv er godt smadret efterhånden.. det har godt nok været en lang og smertefuld process. Først alt det fertilitets pjat som er hårdt nok i sig selv! og så skal man bagefter igennem en provokeret abort? armen der er da grænser for, hvad der burde være retfærdigt at komme igennem!

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Niks vi skal vente 14 dage.. Det er jo som en normal cyklus, æglæsning og befrugtning og så skal man vente til sin menstruation som man forhåbentlig ikke sku få.

Anmeld

13. februar 2015

MarianneRubi

Os&lilledig skriver:

Sidder og bliver helt ....

Det er IVF der venter mig, hvis den ikke bider på med IUI... 

Hvor er i seje altså!! Pyha.. 

Er det ikke en voldsom process? og virkelig dyrt i medicin? 

De her er min første gang 

og jeg har det fint hehe 

medicinen har været okay billig for mig 

gav for gonal f 900 ml og 2 orgalutran 1372kr

og igår for gonal f 300 ml og 2 orgalutran 279kr 

så slemt hehe 

Det bliver noget hårdere jo flere gange det ikk vil lykkedes 

Jeg er så i ICSI 

Anmeld

13. februar 2015

MarianneRubi

Holst85 skriver:

Jeg havde ikke lige papirerne, men på højre side var der 2 der var 12-13 mm og 4 på 10-11 mm og på venstre var der 1 på 12-13 mm og 3 der var mindre end 10 mm. 

Jeg har ikke brug for at der er mange, men bare der er få der er fine og gode til befrugtning, bare der er 2 til ÆO så jeg glad.. 

Ej du har da nogle flotte allerede nu lyder det til 

Årh håber for os begge i morgen det ser bedre ud 

Anmeld

13. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Niks vi skal vente 14 dage.. Det er jo som en normal cyklus, æglæsning og befrugtning og så skal man vente til sin menstruation som man forhåbentlig ikke sku få.

Nu er jeg forvirret 

Er ægget ikke befrugtet inden det sættes op?

Synes bare de fortalte at fordi ægget var befrugtet, så gik det hurtigere. For ved inseminering kan kroppen jo bruge en hel uge på at få ægget befrugtet og sat sig fast. Hvor i IVF der er det befrugtet og bliver sat i livmoderen, så det springer en "process over" inden i kroppen  

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Nu er jeg forvirret 

Er ægget ikke befrugtet inden det sættes op?

Synes bare de fortalte at fordi ægget var befrugtet, så gik det hurtigere. For ved inseminering kan kroppen jo bruge en hel uge på at få ægget befrugtet og sat sig fast. Hvor i IVF der er det befrugtet og bliver sat i livmoderen, så det springer en "process over" inden i kroppen  

Mine æg er befrugtet, men vi skal stadig vente 2 uger.. Hvorfor det ved jeg ikke..

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

MarianneRubi skriver:

De her er min første gang 

og jeg har det fint hehe 

medicinen har været okay billig for mig 

gav for gonal f 900 ml og 2 orgalutran 1372kr

og igår for gonal f 300 ml og 2 orgalutran 279kr 

så slemt hehe 

Det bliver noget hårdere jo flere gange det ikk vil lykkedes 

Jeg er så i ICSI 

Vi er også i ICSI behandling, det lykkes ikke de to første gange for mig, 1 gang kom ægget slet ikke tilbage og 2 gang blev det til en SA..så nu håber vi på 3 gangs lykkens gang

Anmeld

13. februar 2015

MarianneRubi

Holst85 skriver:

Vi er også i ICSI behandling, det lykkes ikke de to første gange for mig, 1 gang kom ægget slet ikke tilbage og 2 gang blev det til en SA..så nu håber vi på 3 gangs lykkens gang

Åååååh jeg håber så meget for jer 

Det kunne være så vildt nu hvor vi har fulgtes så meget her i feb hvis vi begge endte med en graviditet her også 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

MarianneRubi skriver:

Åååååh jeg håber så meget for jer 

Det kunne være så vildt nu hvor vi har fulgtes så meget her i feb hvis vi begge endte med en graviditet her også 

Ja det ku være fedt.. Hvor er det du kom fra??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.