Så er det på den igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Hold op hvor var jeg glad for at få min menstruation igår.. Troede aldrig at jeg sku blive glad for at få den.. Men det gjorde at jeg jo kunne ringe til klinikken og få en tid til i dag hvor de skulle scanne mig.

det hele så bare fint ud og jeg ku begynde på behandling idag. 

Puha, var så bange for at jeg havde en cyste så de ikke kunne begynde behandlingen.. 

Nu skal jeg scannes på torsdag og håber at de er fine mine æg..glæder mig til at se udviklingen på mine fine æg.. Håber det er positivt.. 

Orv.. Har lige været igennem en missed abortion i uge 8 som blev fjernet med medicinsk abort, og jeg har også ventet min mens med SPÆNDING... Den kom i lørdags efter 4½ uge, har ALDRIG været så lykkelig  Nu er jeg selv startet hormon stimulering igen og skal scannes på tirsdag for at se hvor stort mit æg er blevet. ER SÅ NERVØS!! Tænk hvis det ikke vokser nok, pyha!! 

Det er dejligt at læse andre, som har ventet det samme

Mange gange held og lykke, håber det bedste for jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Orv.. Har lige været igennem en missed abortion i uge 8 som blev fjernet med medicinsk abort, og jeg har også ventet min mens med SPÆNDING... Den kom i lørdags efter 4½ uge, har ALDRIG været så lykkelig  Nu er jeg selv startet hormon stimulering igen og skal scannes på tirsdag for at se hvor stort mit æg er blevet. ER SÅ NERVØS!! Tænk hvis det ikke vokser nok, pyha!! 

Det er dejligt at læse andre, som har ventet det samme

Mange gange held og lykke, håber det bedste for jer 

Hvilken behandling er du på siden du først skal scannes på tirsdag, jeg fik min menstruation i fredags og skal nok ha taget æg ud på tirsdag.. Skal scannes på lørdags igen.. 

Anmeld

12. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Hvilken behandling er du på siden du først skal scannes på tirsdag, jeg fik min menstruation i fredags og skal nok ha taget æg ud på tirsdag.. Skal scannes på lørdags igen.. 

Jeg er i IUI behandling.. Så bliver man scannet på 2 eller 3 mens dag, hvor man så starter hormonbehandling samme dag, og igen på 11 eller 12 dagen, alt efter hvordan ens cyklus er.

tirsdag er derfor min 11 cyklusdag

Anmeld

13. februar 2015

MarianneRubi

Holst85 skriver:

Hvordan gik det med dig.. Jeg havde 7 fine æg over 10mm og 3 under 10mm. Skal scannes igen på lørdag og skal se hvor mange der er der og hvor store de er blevet.. ;-) 

glæder mig rigtig meget til at se udviklingen på lørdag.. 

Det bliver nok tirsdag regner jeg med, at der er ÆU ��

Hold da op �� troede du var heldig de var større specielt nu hvor du får flere enheder end jeg 

Den ene side var fin og der var 3 flotte æg på 13,5 og 14 og et der gemte sig vi ikke kunne måle
Den anden side har ikk rigtig ville med
Der var 2-3 æg på omkring 10

og i begge sider var der så også nogle der var mindre end 10mm som vi ikke målte på

Så bliver sat op på 150 enheder og skal også derop igen lørdag 

Anmeld

13. februar 2015

Os&lilledig

MarianneRubi skriver:

Hold da op �� troede du var heldig de var større specielt nu hvor du får flere enheder end jeg 

Den ene side var fin og der var 3 flotte æg på 13,5 og 14 og et der gemte sig vi ikke kunne måle

og i begge sider var der så også nogle der var mindre end 10mm som vi ikke målte på

Sidder og bliver helt ....

Det er IVF der venter mig, hvis den ikke bider på med IUI... 

Hvor er i seje altså!! Pyha.. 

Er det ikke en voldsom process? og virkelig dyrt i medicin? 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

MarianneRubi skriver:

Jeg havde ikke lige papirerne, men på højre side var der 2 der var 12-13 mm og 4 på 10-11 mm og på venstre var der 1 på 12-13 mm og 3 der var mindre end 10 mm. 

Jeg har ikke brug for at der er mange, men bare der er få der er fine og gode til befrugtning, bare der er 2 til ÆO så jeg glad.. 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Sidder og bliver helt ....

Det er IVF der venter mig, hvis den ikke bider på med IUI... 

Hvor er i seje altså!! Pyha.. 

Er det ikke en voldsom process? og virkelig dyrt i medicin? 

Jo det er en stor proces med en masse hormoner i kroppen. Ku tude hvert øjeblik. 

Ang. Penge så får man kroniker tilskud, og der er max en egen betaling pr år på lidt over 3000kr, kan ikke huske det rigtige beløb. 

Jeg har betalt mit, så jeg betaler intet på apoteket, indtil oktober, bare det er på respekt betaler jeg intet, lidt underligt at få noget på apoteket og ikke skal betale..

Anmeld

13. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Jo det er en stor proces med en masse hormoner i kroppen. Ku tude hvert øjeblik. 

Ang. Penge så får man kroniker tilskud, og der er max en egen betaling pr år på lidt over 3000kr, kan ikke huske det rigtige beløb. 

Jeg har betalt mit, så jeg betaler intet på apoteket, indtil oktober, bare det er på respekt betaler jeg intet, lidt underligt at få noget på apoteket og ikke skal betale..

Orv.. det er dejligt at vide!!! 

For havde hørt at det var rigtig mange penge pr forsøg.. 

Lige nu betaler jeg alt til mit hormon, men det må være fordi jeg ikke er nået op på de 3000 endnu. 

Jeg får hormon nu, er SÅ træt.. hele tiden.. jeg reagere kun på den ægløsende sprøjte. Der græder jeg HELE tiden..!!

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Os&lilledig skriver:

Orv.. det er dejligt at vide!!! 

For havde hørt at det var rigtig mange penge pr forsøg.. 

Lige nu betaler jeg alt til mit hormon, men det må være fordi jeg ikke er nået op på de 3000 endnu. 

Jeg får hormon nu, er SÅ træt.. hele tiden.. jeg reagere kun på den ægløsende sprøjte. Der græder jeg HELE tiden..!!

Men klinikken har vel ansøgt om kroniker tilskud til dig ik?

Spændende det du er igang med, hvordan er det så, er det hvor du bliver insemineret?

Anmeld

13. februar 2015

Os&lilledig

Holst85 skriver:

Men klinikken har vel ansøgt om kroniker tilskud til dig ik?

Spændende det du er igang med, hvordan er det så, er det hvor du bliver insemineret?

Ja de har de heldigvis. Men kan se at mit kroniker tilskud først starter ved de 6000 kr i egen betaling. 

Ja det er nemlig inseminering. Vi kommer på 2 eller 3 mens dag, så tjekker de at slimhinden er tynd nok, og at jeg ikke er gravid. Samme aften starter jeg hormon stimulering og forsætter ca.12 dage (alt efter hvor lang ens cyklus er selvfølgelig) Så kommer jeg igen efter ca. på 12 dage efter mens start, hvor de scanner ens follikel igen, og så igen ca. 14 dage efter mens start til endnu en follikel scanning. Så tager vi den æggeløsende sprøjte om natten ofte og kommer igen 36-38 timer senere og bliver insemineret  

Danner 1-2 æg med hormon. Er der over 3 æg, inseminere de ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.