Har du været med dit barn i skole en hel dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at høre om i har prøvet at være med jeres barn/ børn en hel dag i skole?

Mit barn går i 0 klasse, fungere godt i klassen og er glad for sine venner, dog fortæller han/hun  ALDRIG noget om hvad de går og laver i skolen.

Efter et forældremøde er det nu kommet frem, at der er nogle meget vilde børn i klassen, som ødelægger det for de ca 15 andre børn. Dette har nu resulteret i at den pædagog der har dem nogle dage om ugen, kommer i en ny klasse fordi han/ hun ikke har kunne styre dem. Vi er glade for denne pædagog, som også er i klubben i børnehaven. 

Dette har betydet at jeg nu har været med mit barn i skole nogle gange, hvor jeg har fungeret som støtte pædagog ( pædagogen har spurt om jeg havde mulighed for at komme og hjælpe ) Det skal lige siges at der ikke er nogen af disse børn, der er "særlige" og heller ikke nogen der står og skal have en diagnose. Altså er dette helt normale børn, som har formået at køre en rigtig dygtig og sød pædagog ned. ( er selv pædagog) 

Syntes det er rigtig trist at hvordan et par børn, kan påvirke en klasse så negativt, og hvor lidt der skal til for at ændre den negative adfærd, men at pengene ikke er der til at man kan sætte extra voksen ind som støtte, så det hele kan fungere godt. 

Nej, det ville jeg ikke. Måske en dag i lidt tid bare lige for at se hvordan det foregår, men ikke som det du er blevet tilbudt.

Skole og hjem skal holdes fra sig, var også derfor at vi ikke gik på den skole hvor min far var lærer. Det ville han ikke have.

Så ne, det  jeg ville ikke gøre, for som der bliver sagt, du kan opleve ting, som du ikke må sige videre.. Hvad hvis dit barn kommer til skade/eller er den der gør skade? Vil du kunne være neutral? Ikke gør forskel? Kan godt være at dit barn synes du er sej nu, de andre synes det er sjovt, men det er ikke sikkert at det fortsætter på den måde.

Jeg ville hellere ikke synes det var rart at en forælder skal være der det meste af ugen. Hvis det er så vigtigt med den støtte, og de har haft den før, må de da have pengene til det, og så skal de ansætte en der har erfaring med det, og så kan være der i en længere strækning. Synes faktisk at det er for dårligt, at de ikke har sørget for en ny pædagog, når den anden forsvinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg kan sagtens forstå du gjorde det, men jeg kan på ingen måde forstå at skolen beder om det. 

Stod jeg med en klasse der var så udfordrende så jeg havde behoc for støtte 3 dage om ugen i alle timer, og støtten blevet taget fra mig. Så nåede ingen at blinke med øjnene før jeg atod ved min leder, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at med så store udfordringer ville der blive fundet en løsning og den løsning var ikke en forælder i klassen 3 dage om ugen plus det løse.

Jeg anser stadig en udfordrende klasse som teamets opgave, jeg vil påstå de skal være i gang med LP, a. aktionslæring, eller hvad der nu er in i det område. Og der vil en forældre simpelthen kunne være en hæmsko for arbejdet med mindre man involverer forælderen i snakkene på teammøder og dermed også går hen og bryder sin tavshedspligt.

Jeg håber meget det ikke blot er pædagogen og nogen forældre der har bedt om det, men også læreren (alle lærerne) og en ledelse er inden over. For stod jeg pludselig med en forældre der var i klassen 3 dage om ugen plus det løse uden jeg var blevet involveret og vi havde haft gode snakke om hvad rollen er, hvorfor osv. Så ville jeg føler mig overvåget og testet. Og blev jeg spurgt som lærer så ville jeg sige tak, men nej tak til så meget besøg af en forælder, fedt med forældre der kommer og er med i en dag, endnu federe hvis de kommer og kan bringe hverdagen ind i skolen ved at fortælle om en ferie, et arbejde eller... Men ikke fedt for klassedynamikken, relationsarbejdet og mit professionelle virke hvis jeg har en forælder stort set hver dag i klassen.

Uha nej det er ikke 3 dage om uge, jeg har været der! Jeg har været der 3 dage over de sidste par uger. Det er noget jeg er blevet bedt om, og ledelsen har godt været klar over det!

Jeg har snakket med pædagogen om det, netop fordi hun ikke skulle føle sig overvåget, og hun selv havde bedt om hjælpen. Hun er i mit barns institition efter skolen, så kender hende rigtig godt og vi er glade for hende. For hende har klassen bare været uoverskuelig og hun har haft brug for hjælpen. Og der syntes jeg jo så ledelsen har fejlet, ved ikke at gå ind og hjælpe hende før nu, hvor der så kommer en ny pædagog i klassen. 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Helt enig. Og her har skolen opfordret til at man som forældre, hvis man kan finde tid til det, prøver en dag med sit barn i klassen. 

Nemlig! 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Du skriver at : Syntes det er rigtig trist at hvordan et par børn, kan påvirke en klasse så negativt.

Til gengæld skriver du om pædagogen: 

normale børn, som har formået at køre en rigtig dygtig og sød pædagog ned. ( er selv pædagog).

Så kan jeg ikke læse, at du mener at en del af ansvaret ligger ved den pædagog, der ikke kan håndtere børnene. 

Og i mit svar til dig giver jeg dig en forklaring, hvori jeg understreger at jeg ikke mener at det er hos børne ansvaret ligger, men hos os som forældre. 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Jeg har flere gange været med mit barn i skole. Læreren har spurgt om vi var interesserede og det har jeg sagt ja til. Men hun gjorde også meget ud af at pointere at man ikke bliver observant men at man bliver brugt i situationen. Så jeg har både sorteret mapper, ordnet skabe, hjulpet til med at løse opgaver osv. 

Det syntes jeg lyder rigtig fornuftigt!

Her har jeg også hjulpet med opgaver osv.

Anmeld

7. februar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Uha nej det er ikke 3 dage om uge, jeg har været der! Jeg har været der 3 dage over de sidste par uger. Det er noget jeg er blevet bedt om, og ledelsen har godt været klar over det!

Jeg har snakket med pædagogen om det, netop fordi hun ikke skulle føle sig overvåget, og hun selv havde bedt om hjælpen. Hun er i mit barns institition efter skolen, så kender hende rigtig godt og vi er glade for hende. For hende har klassen bare været uoverskuelig og hun har haft brug for hjælpen. Og der syntes jeg jo så ledelsen har fejlet, ved ikke at gå ind og hjælpe hende før nu, hvor der så kommer en ny pædagog i klassen. 

Okay, ja så er det knapt så kriminelt  Ville nu stadig ikke bede dig, men det er fordi jeg ikke ville involvere på det plan og ikke vil tale situationen ned.

Du og alle forældre skal være tryg ved deres pode er i skolen og ved at smide håndklædet i ringen ja så skabes der en utryghed. Ledelsen må og skal og finde en løsning og er det for 3 uger man er alene, ja så sætter man ambitionsniveauet ned og arbejder på en anden måde...

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jo men du tager jo i dette tilfælde ikke ansvar for dit barn men for andre forældres.

I skoleregi vil man skulle arbejde professionelt med indsatserne og det betyder også man får en viden om børnene og forældrene som kræver man har skrevet under på tavserklæring. Hvis man blot holder ro så brandslukker man og det man skal er at arbejde med det der starter branden.

Ja det er dejligt når man er nået randen at der bare bliver ro og jo det kan jeg se du kan hjælpe med. Men så er det også det. For lige så snart man skal arbejde målrettet med klassen så for du en for stor viden, så involveres du på en måde som slet ikke er okay.

Og jeg ville som forælder nok være en smule betænkelig hvis en anden forældre uden at være i ansættelsesforhold og dermed have skrevet under på tavserklæring får så stor en rolle og dermed viden om alle eleverne. 

Og helt juridisk er jeg bange for skolen kan få røven på komedie hvis de ikke har indhentet børneattest, hvis en forælder klager. Og du er gør det af godhed men ikke alt godhed bliver mødt godt og slet ikke hvis og når der opstår udfordringer med ens egen pode.

Jeg ville ikke turde som forælder at gøre det du gør.

Igen er jeg enig! Og forventer også at situationen ser anderledes ud efter ferien. 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nej, det ville jeg ikke. Måske en dag i lidt tid bare lige for at se hvordan det foregår, men ikke som det du er blevet tilbudt.

Skole og hjem skal holdes fra sig, var også derfor at vi ikke gik på den skole hvor min far var lærer. Det ville han ikke have.

Så ne, det  jeg ville ikke gøre, for som der bliver sagt, du kan opleve ting, som du ikke må sige videre.. Hvad hvis dit barn kommer til skade/eller er den der gør skade? Vil du kunne være neutral? Ikke gør forskel? Kan godt være at dit barn synes du er sej nu, de andre synes det er sjovt, men det er ikke sikkert at det fortsætter på den måde.

Jeg ville hellere ikke synes det var rart at en forælder skal være der det meste af ugen. Hvis det er så vigtigt med den støtte, og de har haft den før, må de da have pengene til det, og så skal de ansætte en der har erfaring med det, og så kan være der i en længere strækning. Synes faktisk at det er for dårligt, at de ikke har sørget for en ny pædagog, når den anden forsvinder.

Der kommer en ny pædagog efter ferien. Der har ikke været extra støtte før, men pædagogen har bedt om hjælp og har ikke fået det. 

Heldigvis er det jo så både forældrene og pædagogen, der har spurt om jeg havde mulighed for at komme og være med, de dage hvor jeg har haft mulighed for det. Ellers ville jeg jo heller ikke have gjort det, da vores indtryg var at klassen kørt fint, da vores barn aldrig fortælle om træls oplevelser. 

Syntes jo så heller ikke det er ok i længenden, mog regner bestemt heller ikke med at det bliver nødvendigt efter ferien, hvor den nye starter. 

Anmeld

7. februar 2015

Valle81

Nej, aldrig.

Anmeld

7. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men tænker du ikke at det kunne være interessant at se hvordan dit barns hverdag ser ud?

Udover det så er jeg enig i det du skriver. 

Jeg ved skam hvordan mine børns hverdag er, både via det mine børn beretter, og via det lærene skiver på intra , men nej udover dette har jeg ikke det store behov, da jeg tror pø ag det er vigtigt at mine børn kan have en del af deres hverdag som jeg ikke er en del af. Ligesom jeg syntes det er rart at min mand og børn ikke er en del af mit arbejdsliv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.