Har du været med dit barn i skole en hel dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du været med dit barn i skole en hel dag?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.342 visninger
29 svar
18 synes godt om
7. februar 2015

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at høre om i har prøvet at være med jeres barn/ børn en hel dag i skole?

Mit barn går i 0 klasse, fungere godt i klassen og er glad for sine venner, dog fortæller han/hun  ALDRIG noget om hvad de går og laver i skolen.

Efter et forældremøde er det nu kommet frem, at der er nogle meget vilde børn i klassen, som ødelægger det for de ca 15 andre børn. Dette har nu resulteret i at den pædagog der har dem nogle dage om ugen, kommer i en ny klasse fordi han/ hun ikke har kunne styre dem. Vi er glade for denne pædagog, som også er i klubben i børnehaven. 

Dette har betydet at jeg nu har været med mit barn i skole nogle gange, hvor jeg har fungeret som støtte pædagog ( pædagogen har spurt om jeg havde mulighed for at komme og hjælpe ) Det skal lige siges at der ikke er nogen af disse børn, der er "særlige" og heller ikke nogen der står og skal have en diagnose. Altså er dette helt normale børn, som har formået at køre en rigtig dygtig og sød pædagog ned. ( er selv pædagog) 

Syntes det er rigtig trist at hvordan et par børn, kan påvirke en klasse så negativt, og hvor lidt der skal til for at ændre den negative adfærd, men at pengene ikke er der til at man kan sætte extra voksen ind som støtte, så det hele kan fungere godt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at høre om i har prøvet at være med jeres barn/ børn en hel dag i skole?

Mit barn går i 0 klasse, fungere godt i klassen og er glad for sine venner, dog fortæller han/hun  ALDRIG noget om hvad de går og laver i skolen.

Efter et forældremøde er det nu kommet frem, at der er nogle meget vilde børn i klassen, som ødelægger det for de ca 15 andre børn. Dette har nu resulteret i at den pædagog der har dem nogle dage om ugen, kommer i en ny klasse fordi han/ hun ikke har kunne styre dem. Vi er glade for denne pædagog, som også er i klubben i børnehaven. 

Dette har betydet at jeg nu har været med mit barn i skole nogle gange, hvor jeg har fungeret som støtte pædagog ( pædagogen har spurt om jeg havde mulighed for at komme og hjælpe ) Det skal lige siges at der ikke er nogen af disse børn, der er "særlige" og heller ikke nogen der står og skal have en diagnose. Altså er dette helt normale børn, som har formået at køre en rigtig dygtig og sød pædagog ned. ( er selv pædagog) 

Syntes det er rigtig trist at hvordan et par børn, kan påvirke en klasse så negativt, og hvor lidt der skal til for at ændre den negative adfærd, men at pengene ikke er der til at man kan sætte extra voksen ind som støtte, så det hele kan fungere godt. 

At komme nogle timer på besøg som mor og kun mor kan jeg ikke se noget problematisk i.

Men: Jeg synes, det er sårbart, at en mor til et barn i klassen kommer for at være frivillig støttepædagog. Jeg ville personligt være bange for at blande mine kasketter sammen og gå fra at være X's mor til at være en, der er indviet i klassens og de enkelte børns udfordringer. Det kan give usikkerhed i forældregruppen - hvad ved hun om mit barn, hvad tænker hun om det, taler hun nu som mor eller som lærerens hjælpende hånd? - og på længere sigt er det heller ikke sikkert, at ens eget barn synes om ens dobbeltrolle, ligesom klassekammeraterne kan reagere negativt på det. 

Kommer der ikke en ny pædagog i klassen i stedet for hende, der ikke er der mere? 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

At komme nogle timer på besøg som mor og kun mor kan jeg ikke se noget problematisk i.

Men: Jeg synes, det er sårbart, at en mor til et barn i klassen kommer for at være frivillig støttepædagog. Jeg ville personligt være bange for at blande mine kasketter sammen og gå fra at være X's mor til at være en, der er indviet i klassens og de enkelte børns udfordringer. Det kan give usikkerhed i forældregruppen - hvad ved hun om mit barn, hvad tænker hun om det, taler hun nu som mor eller som lærerens hjælpende hånd? - og på længere sigt er det heller ikke sikkert, at ens eget barn synes om ens dobbeltrolle, ligesom klassekammeraterne kan reagere negativt på det. 

Kommer der ikke en ny pædagog i klassen i stedet for hende, der ikke er der mere? 

Jo jo der kommer heldigvis en ny efter ferien, som man så kan håber bedre kan styre dem.

Efter mødet, var der flere forældre der spurte om jeg ikke havde mulighed for at tage om i klassen og se hvad der foregik, hvilket jeg sagde ja til, da jeg har skiftende arbejdstider. 

Ungerne syntes heldigvis at det er rigtig dejligt at jeg er der, og mit eget barn syntes "heldigvis" stadig at jeg er sej så der har ikke været nogen problemer i det. Jeg regner så heller ikke med at jeg fremover skal med i skole, når den nye starter op. 

Anmeld

7. februar 2015

De3Guldklumper

Ja jeg har været med mit barn et par gange. Ikke af nogen speciel årsag men fordi jeg havde mulighed for det og for at se hvad de laver

Anmeld

7. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad er helt normale børn? Og hvordan har de kørt hende ned? 

Jeg ville aldrig blande min mor rolle med en anden rolle hvor mine børn er - der vil jeg altid helst bare være mor. 

Anmeld

7. februar 2015

lineog4

Jeg og mormor har været med på ture så ture kunne lade sig gøre. Men ville aldrig tage op og decideret være i klassen en hel dag. Det er ikke fordi jeg er imod man gør det, har selv haft forældre der deltog en hel dag og synes succesen afhænger meget af barnet. Dog vil jeg som lærer have muligheden for at sige nej til bestemte dage og jeg ville aldrig involvere en forældre i specifikke elevers opførsel og bede om støtte til dem, det er og bliver en skoleopgave, og vi der arbejder på skolen har tavshedspligt det har en forældre ikke.

Jeg ville selv som forældre blive usikker hvis en anden forældre påtog sig den opgave med mindre jeg vidste det var gennemtænkt, gennemdebatteret og den forældre og temaet omkring klassen har talt om regler, rammer, beføjelser og hvornår stopper forældrenes rolle. 

Er der i en klasse udfordringer så har man jo som team omkring klassen debatteret det med udgangspunkt i sin faglig, man er i gang med tiltag, forsøg, evalueringer osv. Og skal forælderen så involveres i det? Eller kommer de blot uden viden om, hvordan teamet har tænkt sig at arbejde med udfordringer og måske faktisk modarbejder tiltagene? 

Kom endelig som forældre, og vær endelig "hjælpelærer" når læreren beder om det alla kan du ikke lige udfra det her oplæg som du har hørt hjælpe ida i gang? Eller en der holder i hånden på en tur osv. Men der ville jeg som lærer også sætte grænsen. Ingen støttepædagog eller lærer som også har forældrekasketten.

ville jeg selv komme en hel dag: nej mine børn ville takke pænt nej til det, og ærligt får jeg nok skole i hverdagen  

Anmeld

7. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Nej det har jeg ikke..

Og jeg har en meget klar holdning til, at det heller ikke kommer til at ske. Jeg skal passe mit job, og skolen deres. Jeg deltager altid i diverse møder og arrangementer, men undervisningen må alt andet end lige må være skolens job at varetage. 

Anmeld

7. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg har været med en hel dag - men kun fordi, at det er en specielt med min søn. Min søn har ADHD og jeg ville gerne se, hvordan han trives en dag i skolen. Dette var i samråd med lærerne Han går i en almindelig folkeskole.

Men under andre omstændigheder ville jeg ikke tage med hele dage over i skolen fordi skolen ikke kan sætte ordenligt personale på. Jeg ville også synes det var mærkeligt, at en anden forældre skulle hjælpe så meget til nogen hele dage.

Min holdning er, at man kan godt tage derover og kigge i specielle situationer ellers skal man ikke.

Anmeld

7. februar 2015

Morjanne76

Jeg tænker, at det er bekymrende at alt ansvaret ligges over på et par 0. klassens børn. 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Ja jeg har været med mit barn et par gange. Ikke af nogen speciel årsag men fordi jeg havde mulighed for det og for at se hvad de laver

Det er nemlig meget rart at kunne tage med og se hvordan ens barns hverdag ser ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.