Anonym skriver:
Jeg er fuldstændig ening i det du skriver!
Problemet her er desvære at pædagogen jo rent faktisk har bedt sine kollegager om hjælp, men på grund af besparelser ikke har kunnet få den hjælp.
Jeg er så efter mødet blevet bedt om af de andre forældre og af pædagogen, om at komme om i skolen de dage jeg kan, hvor jeg så hjælper til i hele klassen. ( 3 hele dage og nogle timer et par ndre dage )
Nu bliver det så sådan efter ferien at der kommer en ny pædagog i klassen, og hende den anden har fået en ny klasse. Efter det regner jeg med at jeg bare kan gå tilbage til at "kun" at være mor.
Jeg kan sagtens forstå du gjorde det, men jeg kan på ingen måde forstå at skolen beder om det.
Stod jeg med en klasse der var så udfordrende så jeg havde behoc for støtte 3 dage om ugen i alle timer, og støtten blevet taget fra mig. Så nåede ingen at blinke med øjnene før jeg atod ved min leder, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at med så store udfordringer ville der blive fundet en løsning og den løsning var ikke en forælder i klassen 3 dage om ugen plus det løse.
Jeg anser stadig en udfordrende klasse som teamets opgave, jeg vil påstå de skal være i gang med LP, a. aktionslæring, eller hvad der nu er in i det område. Og der vil en forældre simpelthen kunne være en hæmsko for arbejdet med mindre man involverer forælderen i snakkene på teammøder og dermed også går hen og bryder sin tavshedspligt.
Jeg håber meget det ikke blot er pædagogen og nogen forældre der har bedt om det, men også læreren (alle lærerne) og en ledelse er inden over. For stod jeg pludselig med en forældre der var i klassen 3 dage om ugen plus det løse uden jeg var blevet involveret og vi havde haft gode snakke om hvad rollen er, hvorfor osv. Så ville jeg føler mig overvåget og testet. Og blev jeg spurgt som lærer så ville jeg sige tak, men nej tak til så meget besøg af en forælder, fedt med forældre der kommer og er med i en dag, endnu federe hvis de kommer og kan bringe hverdagen ind i skolen ved at fortælle om en ferie, et arbejde eller... Men ikke fedt for klassedynamikken, relationsarbejdet og mit professionelle virke hvis jeg har en forælder stort set hver dag i klassen.
Anmeld