Mom skriver:
Selvfølgelig skal man ik sygemeldes for enhver pris. Men selvom du jo ligesom selv har været gravid, ved du jo ik hvordan alle andre gravide har det, ej heller ved du om deres arbejde er mere krævende end sidde på kontor?
Jeg må nu ellers give bare lidt ret. Ved ikke lige med ts, for så skulle jeg spørge lidt mere. Men en reel sygemelding og ikke bare en dag her og der for at komme ovenpå pga kvalme, træthed og lavt blodtryk - ej det lyder lidt som forholdsvist almindelige graviditets symptomer og at man måske skal sige til sig selv: jeg kan godt....
Men selvsagt kan der være mere i det, opkast hele dagen, svimmelhed grundet lavt blodtryk (led jeg selv voldsomt af fordi det ikke bare var lavt men også labilt).
træthed, det må jeg sige jamen så har man bare en periode hvor man ikke kan klare andet end arbejde og sove - der er man jo så dejlig priviligeret som 1. Gangs at det kan lade sig gøre og som flergangs tænker man okay tænk jeg ikke kunne klare mere sidst 
Men vurderer ens læge han/hun vil godkende en deltidssygemelding så er det jo det man må gå til sin leder med og så jo for en kort periode, for træthed og kvalme går jo heldigvis på retur for de fleste omkring 12. Uge
Anmeld