Må gravide skifte katte bakke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Saphiira skriver:

det smitter ikke igennem luftveje (så vidt jeg har forstået?) men fx. Igennem hænder.... 

Så de skal bare vaskes godt og grundigt bagefter 

Det er også hvad jeg har fået af vide. Og så er handsker(engangs) jo rigtig gode hvis ikke man vil tage chancen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

NBNixen

Jeg er i dag 9+1 og vi blev spurgt om vi havde kat og sagde ja til at vi har 3 inde katte - men fik af vide at min forlovede helst skulle tømme den under graviditeten - Især i de første mange uger for en sikkerheds skyld  

Anmeld

3. februar 2015

Princesspigen

Saphiira skriver:

det smitter ikke igennem luftveje (så vidt jeg har forstået?) men fx. Igennem hænder.... 

Så de skal bare vaskes godt og grundigt bagefter 

Jeg vaskede os grundt hænder flere gange og brugt jo så skovl så var ikke sådan i rigtig hud kontakt med det.. 

Som sagt så fejler min tøs ik noget men om det EF mere held end forskand ved jeg ikke 

Anmeld

3. februar 2015

4kløver

Jeg vil ikke gøre det... 

Jeg tømte ved min søn fordi faren ikke gad.. Han er født med grønstær på det ene øje og er i dag  Blind og jeg tror helt sikker på at det er det da gjorde det.. Har aldrig fået det indersøgt men jeg mistænker at det er det.. 

Anmeld

3. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er mange andre smittekilder end lige fra kattebakken, ja, formentlig så er der større risiko for at man får parasitten igennem ikke-gennemstegt kød eller frugt og grønt som ikke er vasket ordentligt. Her indtager man det direkte hvor man (forhåbentlig) vasker fingre efter man har ordnet kattebakken. Man kan også få bakterien ved havearbejde eller bare generelt have kontakt med jord og sand. 

Når det så er sagt så hvis man kan få en anden til at skifte kattebakken, så er det da at foretrække (men er det ikke altid det? ). Hvis man ikke har en til at tage over så kan man rolig skifte bakken selv bare man tager sine forholdsregler. 

1. Skift bakken hver dag (parasitten er smitsom i afføringen efter en dagstid)
2. Hvis muligt så hold katten indenfor (parasitten spredes kun igennem afføringen i et par uger)
3. Brug handsker
4. Vask hænderne grundigt efter

Anmeld

4. februar 2015

Mjh1994

Kan høre der er delte meninger  

lader bare være. Kæresten sagde igår "ej jeg skal nok gøre det skat, så der ikke sker vores baby noget"  

10 min før ham sagde det havde jeg skældt ham ud fordi han ikke tog en sodavand med op til mig da han var nede og handle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.