Må gravide skifte katte bakke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2015

Krydserfingre

Jeg kender en der aborterede sidste år efter at have været rengørings hjælp i et hus med kat og på den måde fået bakterien. Efter noget tid kunne lægerne se at hendes baby var misdannet og at hun havde parasitten så ja.... Synes du skal lade din kæreste klare det. kan ikke se hvorfor man skulle tage chancen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

l.kjoeller

Nej. Det ville jeg ikke gøre. 

Anmeld

3. februar 2015

mummimia

Jeg bad om at blive testet da jeg fik taget blodprøver til uge 8.
og jeg har ikke haft parasitten, (hvilket jeg og sygeplejesken syntes var meget mærkeligt da jeg altid har haft med dyr at gøre i alle afskygninger) men det må blot betyde min hygiejne har været i top hvis bakken virkelig er slem (den bliver skiftet dgl) men hvis en af kattene har haft dårlig mave så tager jeg handsker på og gør det mest nødvendige og så vasker jeg grundigt hænder bagefter
Så ville ikke gøre det hvis ikke det er nødvendigt.

Men husk den findes også i jorden i haven

Er dog i tvivl om når man har haft den og er immun om den stadig kan skade fosteret hvis den skulle komme igen

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/toxoplasmose.htm

Anmeld

3. februar 2015

mpr

I sig selv er det ikke farligt at skifte kattebakke, du skal bare sørge for at tømme den hver dag så du ikke står i dampe fra katte urin, og så vaske hænderne grundigt så snart du er færdig 

Anmeld

3. februar 2015

Kløver

Både og 

som udgangspunkt nej, men hvis man har kat har man med stor sansynlighed haft den bakterie/parasit som kan være skadelig. Det kan undersøges med en blodprøve hos lægen har man haft den sker der intet, af samme årsager siger de at gravide ikke må spise råt kød heller ikke røde bøffer osv 

Anmeld

3. februar 2015

JH12

Jeg har fået afvide af overlæger og egen læge at jeg skal holde mig helt væk fra kattebakker.. 

Fordi jeg ikke tidligere har været i nærheden af den bakterier som der kan være i kattebakker.. 

Anmeld

3. februar 2015

Newsence

Helt ærligt så syntes jeg du skal tage en snak med manden for der kommer til at være mange ting han skal gøre nu og tidspunkter hvor han skal tage hensyn og vise tålmodighed... 

Som der skrives så er der altså en risiko for at miste barnet men også en stor risiko for at få et barn med misdannelser... Skal jeres barn evt fødes sådan fordi han ikke lige gider ??

hvad så hvis han en dag når du er højgravid ikke lige gider løfte det tunge?? Eller hvis du bliver syet efter du har født eller måske skulle få et kejsersnit og han så ikke gider løfte tingene??

du er gravid. Det er en midlertidig situation og den må han sgu bide i sig... 

Fik afvide af min læge at selv indekatte kan have bakterien.. Hvis de bare har være ude en enste gang måske som helt små kællinger så kan de have den.. 

Syntes det er en stor risiko at at tage fordi han ikke gider.. Så få en snak med ham og forbered ham på at fra nu af bliver livet altså anderledes og at jeres barn ikke skal lide overlast grundet dårlig opførsel fra nogen...

Anmeld

3. februar 2015

Princesspigen

Mjh1994 skriver:

Herhjemme tømmer vi katte Bakken helt og vasker hver 14 dag, vi fjerner afføring og tis klumper hverdag. Min kæreste har gjort det i de snart 8 uger jeg har været gravid, men igår blev han træt af det. Må gravide være i kontakt med katte tis og afføring??  

Man må ikke.. Men da jeg boede alene under min graviditet og ingen hjælp havde, skiftede jeg selv Bakken men havde dog sådan en maler/støv maske op.. 

Min datter fejler ikke noget Idag.. 

Anmeld

3. februar 2015

migxher

Her hjemme tømmer kæresten, uden brok men han synes jo ikke det et fedt jeg vil ikke tage chancen når jeg har mulighed for at slippe. 

Anmeld

3. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Princesspigen skriver:

Man må ikke.. Men da jeg boede alene under min graviditet og ingen hjælp havde, skiftede jeg selv Bakken men havde dog sådan en maler/støv maske op.. 

Min datter fejler ikke noget Idag.. 

det smitter ikke igennem luftveje (så vidt jeg har forstået?) men fx. Igennem hænder.... 

Så de skal bare vaskes godt og grundigt bagefter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.