Ja, hvis jeg kunne have set fremtiden, så ville jeg have valgt anderledes..
Sidder jeg ser Ellie Gouldings musikvideo til Fifty Shades of Grey, og savner mig og min kærestes forhold som det var før.
Jeg er 22+ og har ikke haft ordentlig sex med min kæreste siden begyndelsen af min graviditet. Har forsøgt flere gang med glidecreme og alt muligt men det gør simpelthen så ondt. Føles som at kradse i et åbnet sår. 
Efter jeg blev gravid blev min kæreste fyret, hvilket gjorde at vi gik fra livet som konger til et liv hvor vi er nødt til at vende hver øre for at få råd til udstyr, barnedåb mm.
Jeg er studerende og min kæreste har valgt at starte studie efter sommerferien.
Så nu kan vi se frem til en del år med SU, hvilket også gjorde at jeg kiggede på min kæreste under aftensmaden og sagde ligeud:
"Havde jeg kunne se fremtiden dengang, så havde vi ventet med at få barn til en af os var færdige med at studere"
En sætning som jeg aldrig havde ventet skulle ramme min læber.
Jeg har altid ville give mine børn en solid opvækst hvor man ikke behøvede at spare på fritidsaktiviteter og andre ting pga. økonomien.
Tror ærlig talt jeg frygter at vi ikke bliver det samme igen.
Vi havde et forhold fyldt med kærlighed, passion og følelser, og når jeg ser scenerne fra Fifty Shades of Grey kan jeg se mig og min kæreste for mig. Vi kunne danse i vores stue til kærligheds musik og bruge en hel dag i vores gågade på forkælelse og shopping.
Bliver vi nogensinde normale igen? - Hvordan forandrede jeres forhold efter jeres første barn?
Det er jo to meget forskellige ting du snakker om.
At sex bliver besværliggjort under graviditeten grundet fysiske gener er jo et forbigående problem. Så hvorfor skulle det ikke blive bedre efter graviditeten?
Vores sexliv led et knæk efter fødslen ja (og faktisk i omkring halvandet år efter) men jeg sagde til mig selv at det var en midlertidig periode hvor fokus og overskud ikke var der og hvor der måtte prioriteres anderledes. Hvis man har tænkt sig at være sammen resten af livet, er sådan en periode jo en dråbe i et hav.
Ja - ens parforhold ændrer sig markant efter man får børn. Der er ikke tid til daglange shoppeture i gågaden eller kærlighedsweekender. Ikke mens børnene er små i hvert fald - men det kommer jo alt sammen igen på et senere tidspunkt.
Ovenstående er jo alt sammen vilkår I kendte til inden I besluttede jer for at få et barn sammen.
Det andet problem er økonomien - og noget der er kommet som en overraskelse for jer. Det er jo et problem der nok kommer til at strække sig over en længere periode. Men hvor lang? Du skriver ikke noget om hvornår du er færdig med din uddannelse. Fritidsaktiviteter til børn er jo ikke noget man skal bruge penge på de første mange år. Mit gæt er at et barn indtil omkring, tja... 5-års alderen? absolut intet mærker til forældrenes økonomi medmindre der decideret er tale om at man ikke har råd til tøj o.s.v. - men det er der jo ikke tale om med de forhold vi har for studerende i Danmark.
Men har I sat jer ned og regnet på det? Ved I hvor mange penge I kommer til at have mellem hænderne og hvad jeres udgifter er?