Min venindes storesøster fik at vide at far ikke var hendes far da hun blev konfirmeret, og det var bestemt IKKE et godt tidspunkt!!
Jeg tænker at ENTEN skal man være helt lille (ala 3 år) hvor man bare acceptere alt hvad de voksne siger. Så kunne du gøre som en anden foreslår, nemlig at fortælle at det var en anden der gjorde dig gravid med hende, og så slutte snakken der! Hvis hun spørger efter bio-far, ville jeg slå det hen, og svare: Du har....., han er din far nu.
ELLER jeg ville vente til hun er mindst 18 år, og måske også endnu ældre, sådan at hun ER kommet igennemt teenage årene, hvor man skal finde sig selv, og finde sin identitet osv. Det er i hvert fald ikke lige før eller under teenageperioden man har brug for så voldsom en oplysningen! -og problemet er at jo ældre hun er, jo mere til hun gå og tænke over det og stille spørgsmål. -og en 6 årig- eller 10 årige- eller 12 årig skal slet ikke vide hvad en psykopat er, og slet ikke at man selv stammer fra psykopat!!! Det tror jeg vil ramme rigtig rigtig hårdt!!!
Jeg tænker næsten at det største problem lige nu, er at du gerne vil fortælle hende det og din kæreste gerne vil have hun aldrig får det at vide. Jeg er ikke itvivl om at i begge to gerne vil gøre det bedste for hende, men I har selv nogle behov som I også gerne vil have dækket (behov for at sige det /behov for at det aldrig bliver sagt).
Er der ikke nogen professionelle du kunne få vejledning af? Jeg synes det er et meget specielt tilfælde, når han har den diagnose OG hun som spæd har oplevet voldsomme ting.
Anmeld