Jeg har selv valgt at min datter skulle vide at ham hun troede var sin far, ikke var hendes bio far...
Fordi at jeg ikke ønsker hun skal finde ud af det ved et tilfælde eller omveje... og jeg mener hun har ret til at vide det.... og jeg har den indstilling til det at lige på det område må en mor bare ikke lyve....
jeg har ikke fortalt meget blot vist et billed, fortlalt hvad han hedder, og hvad han laver.. men ikke hvor han bor, om han har flere børn osv... han er ikke fy fy samtale herhjemme så hun kan snildt finde på at spørge til ham og så tager vi en snak....
(jeg har i samarbejde med en familievejleder fået gode råd til ikke at fortælle for meget men bare det grundlæggende omkring ham...)
Hun ser en anden som sin far... som er der til hverdag og så omtaler hun sin bio far, som bio far... hun ved at en anden har været med til at lave hende, men at en anden har taget rollen som far fordi det var bedst for alle.......
Jeg havde bestemt at hun skulle vide det inden hun skulle i skole, da hun har hans efternavn.. og det jo ville sætte spørgsmåls tegn ved efternavn som ingen andre i familien har....
dog var der nogle ting der gjorde at jeg ventede et års tid med at fortælle det..... hun tog det super og man kunne lige frem mærke og høre at åhhhhh det er DET der har været "skjult" og så gjorde jeg meget ud af at lægge vægt på at ham hun ser som sin far har valt hende TIL.
min søster fik IKKE afvide at min far ikke var hendes bio far, og en dag stod hendes far der og sagde hej jeg er din far.... det var et KÆMPE svigt for hende..
Anmeld