Anonym skriver:
Sagen er den at jeg fandt ud af at min mand var mig utro. Jeg havde beviser. Derfor kunne han ikke sige at han ikke havde gjort det og jeg vidste med sikkerhed at han havde haft sex med en anden kvinde.
Vi har et barn sammen. Det gjorder det ikke lettere for mig at tage beslutningen om at forlade ham. Men jeg var fast besluttet for at det var det jeg ville. Jeg pakkede mit og vores barn's sager og da han kom hjem, konfronterede jeg ham. Jeg gjorder det imens vores barn blev passet af en veninde, hjemme ved hende. Han fik en stor reaktion, da jeg sagde at jeg ville skilles. Tårerne trillede ned af hans kinder, han sad på knæ og bedte mig om at tilgive ham og blive hos ham. Men jeg var fast besluttet på at forlade ham. Han tog en kniv og vendte den imod hans hjerte, og truede med at begå selvmord hvis jeg ikke blev. "Bliver du eller går du fra mig?", råbte han til mig imens han græd. Hver gang han spurgte tog han kniven tættere og tættere på hans hud og tilsidst da den rørte hans hud, sagde jeg "ja jeg bliver".
Hele dagen var han simpelthen så sukkersød. Ville gøre alt for at jeg skulle tilgive ham og han gjorder alt for at tilfredsstille mig. Da han var faldet ned på jorden, og vores barn var i seng, sat vi os ned på sofaen. Jeg prøvede at forklare ham stille og rolig, at jeg vil skilles. Han fløj op i det røde felt igen og truede med at springe ud fra vores balkon. Han siger at han ikke kan leve uden mig og hans barn.
Det er ved at være en mdr siden. Han er virkelig så sød ved mig og prøver at gøre alt for at jeg er lykkelig. Jeg elsker ham stadig og holdte aldrig op. Jeg ville nok have gået fra ham, men efter en time-out ville jeg muligvis have kommet tilbage til ham igen. Men syntes ikke det var fair at jeg ikke fik "lov" til at gå. Ville jo ikke være skyld i at min barns far begik selvmord! Jeg tror 100% på at han ville havde gjort det ting han truede med.
Fordi at jeg nok alligevel ville have gået tilbage til ham, skal jeg så bare sætte det hele til side? hvad havde i gjort?
ej hvor synes jeg bare at det er mega mega MEGA tarveligt af din mand at han truer sig til at du bliver hos ham! 
ikke nok med at han har knaldet udenom, nu skal han så også lige få vendt og drejet situationen til at det er HAM der er et offer i det her??!
jeg er helt måløs... han lyder godt nok ikke som en særlig moden mand. Og jeg håber på ingen måde at jeres barn opfanger nogle af hans selvmords-trusler!
Du er nødt til at sætte ham stolen for døren! Og selvom det lyder hårdt så må han jo så tage sit eget liv hvis det virkelig er det han vil! (og jeg har faktisk ret meget på fornemmelsen at det kun er tomme trusler....)
Det går jo ikke at han styrer jeres liv resten af jeres tid sammen på denne måde. HAN har været dig utro, og HAN har truet med selvmord OG hidset sig op i det røde felt imens der var et barn hjemme... HAN må også betale prisen for hans opførsel nu!
Kan sagtens forstå at der sikkert også er andre grunde til at det kan være svært at gå fra ham, når i jo nu er en lille familie sammen - Men for mig lyder det som om at du med tiden er 100 gange bedre tjent uden ham!
Sender dig et stort kram med på vejen