vejer han nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hmm skal lige tænke. Men hvad hvis du mærker på ham.. Hans arme, ved ribbene.

Der er jo nogen der bare er tynde, uden at være for tynde. Jeg ved ikke lige hvad jeg vejede som 7årige, men jeg kan huske billeder fra den gang, og jeg var tynd.. Men ikke for tynd. Men jeg var tynd... Men sådan var jeg bare og det var der ikke meget at gøre ved.

Men spiser han? Altså morgenmad, frokost, aftensmad? Og spiser han nok? Hvad med snacks i løbet af dagen?

han spiser ikke specielt meget til morgen og frokost og stort set intet til aftensmad. Han spiser kun snacks hvis man sætter det foran ham og minder ham om at spise det, for ellers bliver han for optaget af hvad han har gang i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

Anonym trådstarter

AnitsithC skriver:

Jeg tænker at han måske vejer lidt, for lidt.. Men det kommer også an på kropsbygning osv som de andre skriver om.. Er i høje og tynde evt? Så ka det jo godt "slægte" barn/børn også.

Til sammenligning, så er min søn som næsten lige er fyldt 8, 136 høj og vejer knap 33 kg 

hans far er temmelig høj, men jeg er meget lav.

Anmeld

16. januar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Vækstkurver er da ok guide - men ikke noget facit. Kig på din søn, er han frisk, glad, fuld af energi, ikke mere syg end hvad man kan forvente, sund kulør - ser han sund ud på kroppen og ud fra det skal du overveje hvad du kan/skal/ikke skal gøre.

Herhjemme har jeg en småtspisende pige som ALTID giver den gas hele dagen. Jeg begriber ikke hvordan hun klare den og stadig vokser rigtig fint når hun ikke spiser mere end hun gør.

HVis du gerne vil snige lidt mere mad/kalorier i sin søn så giv ham sødmælk fremfor let/minimælk. Smør på brødet, ikke fedtfattige produkter osv lav en skål med hygge - div små hapser af frugt og grønt, havrefras, bolle med lækkert kødpålæg/ost. Noget der ikke kræver alt for meget koncentration når det skal spises.

Måske der er noget med den måde i servere maden for ham på? Hælder i op til ham? Har i spurgt hvad han har lyst til? Hjælper han med at handle ind og lave mad?

Udfordre den måde i plejer at gøre tingene på og se om det kan gøre en forskel.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Vækstkurver er da ok guide - men ikke noget facit. Kig på din søn, er han frisk, glad, fuld af energi, ikke mere syg end hvad man kan forvente, sund kulør - ser han sund ud på kroppen og ud fra det skal du overveje hvad du kan/skal/ikke skal gøre.

Herhjemme har jeg en småtspisende pige som ALTID giver den gas hele dagen. Jeg begriber ikke hvordan hun klare den og stadig vokser rigtig fint når hun ikke spiser mere end hun gør.

HVis du gerne vil snige lidt mere mad/kalorier i sin søn så giv ham sødmælk fremfor let/minimælk. Smør på brødet, ikke fedtfattige produkter osv lav en skål med hygge - div små hapser af frugt og grønt, havrefras, bolle med lækkert kødpålæg/ost. Noget der ikke kræver alt for meget koncentration når det skal spises.

Måske der er noget med den måde i servere maden for ham på? Hælder i op til ham? Har i spurgt hvad han har lyst til? Hjælper han med at handle ind og lave mad?

Udfordre den måde i plejer at gøre tingene på og se om det kan gøre en forskel.

herhjemme bliver han altid spurgt om han vil med og handle, om han vil være med til at lave mad og når maden så bliver serveret spørger vi altid om han f.eks. vil have sovs ovenpå sine kartofler, kød eller ved siden af. Selvfølgelig har vi nogle minumumskrav til hvad han skal spise, men hvis han f.eks. får et helt stykke kød og skal smage og så ikke kan lide det, så behøver han ikke at spise op.

hvad gælder snacks, så har jeg prøvet at give ham figenstænger (som han elsker), en lille skål slik til Disney sjov osv, men han glemmer helt at spise det.

Jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideer, for vi har byttet hans mælk ud med sødmælk (f.eks. ved at lave en kop kakao til ham på sødmælk), han får lov at få remoulade og mayonnaise på maden til frokost osv. 

Anmeld

17. januar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

herhjemme bliver han altid spurgt om han vil med og handle, om han vil være med til at lave mad og når maden så bliver serveret spørger vi altid om han f.eks. vil have sovs ovenpå sine kartofler, kød eller ved siden af. Selvfølgelig har vi nogle minumumskrav til hvad han skal spise, men hvis han f.eks. får et helt stykke kød og skal smage og så ikke kan lide det, så behøver han ikke at spise op.

hvad gælder snacks, så har jeg prøvet at give ham figenstænger (som han elsker), en lille skål slik til Disney sjov osv, men han glemmer helt at spise det.

Jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideer, for vi har byttet hans mælk ud med sødmælk (f.eks. ved at lave en kop kakao til ham på sødmælk), han får lov at få remoulade og mayonnaise på maden til frokost osv. 

I weekenderne laver vi ofte et fad med rugbrødsmadder og grønt til, og så sidder vi i stuen og hygger og så synes jeg der ryger lidt mere indenbords. Ligeledes så synes min datter bare at et frugtfad, hvor frugten er skåret ud og klar til bare at blive spist - TOTAL hygge :-)

Anmeld

17. januar 2015

EnGodMor

Gå ind på     sygebørn.dk

Derefter trykker du            helbred

Efter det trykker du     trivsel og vækst 

Og så går du op i         menu 

Og trykker barnets alder og køn

Så kommer der vægt og højde frem

Anmeld

17. januar 2015

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

I weekenderne laver vi ofte et fad med rugbrødsmadder og grønt til, og så sidder vi i stuen og hygger og så synes jeg der ryger lidt mere indenbords. Ligeledes så synes min datter bare at et frugtfad, hvor frugten er skåret ud og klar til bare at blive spist - TOTAL hygge :-)

det prøvede vi også i dag, men han glemte det fordi han var så optaget af at tegne at jeg ofte måtte spørge om han ikke skulle have mere frugt.

Anmeld

17. januar 2015

B&J

Vores er dog snart. 5 år vejer 19kg.... Og har en super bygning lige nu men men men... Vi har også give ham sødmælk til meget masser af smør osv. Og lige så stille steg vægten....

Men igen husk nogle børn er bare tynde lige meget hvad og hvor meget eller hvor lidt de spiser....

også når de bliver 14-16 år kommer deres krop først frem hvis man kan kan sige det sådan 

Anmeld

17. januar 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

hans far er temmelig høj, men jeg er meget lav.

Hmm ja okai..

Det kan også være at hans vægt bare står stille pt, gjorde den også en overgang ved min søn, i den periode var han også lidt småtspisende 

Anmeld

17. januar 2015

Linkaa

Anonym skriver:

ja, det glemte jeg at tilføje; han er 125 cm høj

Så lyder det til at passe meget godt sammen... Så længe han følger sin kurve, så er det ikke et problem. 

Min datter blev 7 i går, hun vejer 27 kg og er 135 cm. Hun følger sin kurve - den ligger dog noget over andre pigers i hendes alder. Men når vægt og højde passer sammen, er der ingen problemer. Børn skal smage tingene mange gange før de ved om de kan lide det, og det gælder blot om at tilbyde dem alt det de kan lide. Så længe det er varieret nok, er der ingen problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.