vejer han nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
26 svar
2 synes godt om
16. januar 2015

Anonym trådstarter

jeg har en dejlig dreng der lige er fyldt 7 år og som et stykke tid sagt nej til at smage nye ting og nu er jeg begyndt at være bekymret for ham da han virker meget tynd.

han vejer kun 21,8 - er det for lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

jeg har en dejlig dreng der lige er fyldt 7 år og som et stykke tid sagt nej til at smage nye ting og nu er jeg begyndt at være bekymret for ham da han virker meget tynd.

Jeg var sindssyg tynd som barn, der var intet der satte sig på mig... Jeg kunne spise ALT uden at jeg tog på.. Nu kan jeg godt tage på og tabe mig..

Hans højde har jo også noget med det at gøre.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg var sindssyg tynd som barn, der var intet der satte sig på mig... Jeg kunne spise ALT uden at jeg tog på.. Nu kan jeg godt tage på og tabe mig..

Hans højde har jo også noget med det at gøre.

ja, det glemte jeg at tilføje; han er 125 cm høj

Anmeld

16. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

ja, det glemte jeg at tilføje; han er 125 cm høj

Hmm skal lige tænke. Men hvad hvis du mærker på ham.. Hans arme, ved ribbene.

Der er jo nogen der bare er tynde, uden at være for tynde. Jeg ved ikke lige hvad jeg vejede som 7årige, men jeg kan huske billeder fra den gang, og jeg var tynd.. Men ikke for tynd. Men jeg var tynd... Men sådan var jeg bare og det var der ikke meget at gøre ved.

Men spiser han? Altså morgenmad, frokost, aftensmad? Og spiser han nok? Hvad med snacks i løbet af dagen?

Anmeld

16. januar 2015

birthee

Min søn bliver otte år om lidt, og har samme højde som din søn, og samme vægt... Så tænker han er fin, men at han måske ikke har brug for så meget mad for tiden??? Min søn er også småtspisende i perioder...

Anmeld

16. januar 2015

GUSO

Har nuppet et billede fra nettet og som du kan se så ligger han i den tynde ende af normalen, men ikke tynd tynd og så kommer det jo også an på hvordan hans vækstkurve har set ud indtil nu  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. januar 2015

M &.I

Ok nu ved jeg ikke hvor normal man skal vejer som 7 år , men jeg ved bare at det er vigtigt han er sund og rask. Min søster's datter hun er 3 år og er tynd og og let at bær hende. Min søn vejer 13,4 og er tung han er 2,6år 

men jeg griner mest af min mand's søster der bor i Frankrig hun har en overvægt søn ligesom alder til min søn hvor sindsyg hun giver ham for meget mad og jeg griner af det. Han vejer næste 20 kg han er 2,4 år 

Anmeld

16. januar 2015

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Min dreng er 5 år 128 cm /28 kg , han er meget slank , så udfra min dreng vil jeg sige at din dreng vejer for lidt , men man er nød til at se på det enkelte barn tror jeg , kropsbygning mm . Ellers ville jeg høre lægen , trivedes han ? Er han ofte træt ? Ofte syg ?? Hvis ikke så tror jeg han er helt ok :-)

Anmeld

16. januar 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg tænker at han måske vejer lidt, for lidt.. Men det kommer også an på kropsbygning osv som de andre skriver om.. Er i høje og tynde evt? Så ka det jo godt "slægte" barn/børn også.

Til sammenligning, så er min søn som næsten lige er fyldt 8, 136 høj og vejer knap 33 kg 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hmm skal lige tænke. Men hvad hvis du mærker på ham.. Hans arme, ved ribbene.

Der er jo nogen der bare er tynde, uden at være for tynde. Jeg ved ikke lige hvad jeg vejede som 7årige, men jeg kan huske billeder fra den gang, og jeg var tynd.. Men ikke for tynd. Men jeg var tynd... Men sådan var jeg bare og det var der ikke meget at gøre ved.

Men spiser han? Altså morgenmad, frokost, aftensmad? Og spiser han nok? Hvad med snacks i løbet af dagen?

når han ikke har tøj på kan man tydeligt se alle ryghvivler, skulderblade, kraveben og ribben.

hans far er også høj, men jeg er ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.