Ligeværdighed mellem kønnene eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

fo82

SandraXOXO skriver:

Der kan jeg ikke helt være med. Tror aldrig jeg har set et pessar selv om jeg er 25 år efterhånden men det jeg har læst lyder ikke videre lækkert, så jeg hælder til kondom hvis det endelig skal være. 

Det er da ikke mere lækkert at skulle afmontere et brugt kondom - men igen det problem er jo ikke kvindens - hvad hvis din mand ønsker pessar for bedre følelse og at han ikke skal stå med fedteriet bagefter - hvem har så "mest ret" til at bestemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

SandraXOXO

modesty skriver:

Videre lækkert? Altså fordi du skal røre dig selv oppe i skeden eller hvad??

Når jeg har sex med min mand, vil jeg gerne kunne mærke min MAND, og ikke føle at jeg har sex med en dildo. Men andre kvinder kan selvfølgelig have det anderledes.

Nej, mere tanken om at sætte en gummi dims ind i mig selv. Kan ikke se hvordan jeg skulle få plads til både det og en penis. Og tænk hvis man ikke kan få det ud? Av. Det skal jeg dæleme aldrig prøve. 

Anmeld

14. januar 2015

modesty

SandraXOXO skriver:

Nej, mere tanken om at sætte en gummi dims ind i mig selv. Kan ikke se hvordan jeg skulle få plads til både det og en penis. Og tænk hvis man ikke kan få det ud? Av. Det skal jeg dæleme aldrig prøve. 

Øhm... okay. Måske du skulle google hvordan et pessar rent faktisk fungerer, inden du begynder at udtale dig negativt om det.

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

fo82 skriver:

Det er da ikke mere lækkert at skulle afmontere et brugt kondom - men igen det problem er jo ikke kvindens - hvad hvis din mand ønsker pessar for bedre følelse og at han ikke skal stå med fedteriet bagefter - hvem har så "mest ret" til at bestemme?

Jeg mangler egentlig præmissen at sex er dejligt.. At begge parter ønsker sex og har præferencer ved sex. 

Hvem har ret til at bestemme præventionsformen, det har parret og deres kroppe. Giver kondom en dårligere sex oplevelse, jamen så er kondom jo bare ikke et åbenlyst valg. Hvis kvinden simpelthen ikke kan få tankerne væk fra pessaret og derfor måske vil fravælge sex, så er pessar ikke det åbenlyse valg. Hvis kvinden smider 5 kilo på og hader sin krop ved p.piller så er det ikke valget osv.

for mig handler det om god sex, og det kan godt være andre synes jeg tager ansvaret når jeg spiser p-piller (før havde en spiral), men det ansvar tager jeg gerne for målet er god sex 

Anmeld

14. januar 2015

Sprit25

Først: hold ferie jeg er modstander af at sætte et barn i verden der ikke er ønsket af både mor og far. Hvor fedt er det for barnet at få afvide: far vil ikke se dig fordi du var en upser/plet på lagnet? 

Men hvis man som kvinde vælger hen over hovedet på far at beholde barnet: jamen fint så må man også acceptere at faren nægter at betale eller vedkende sig faderskabet. 

Anmeld

14. januar 2015

fo82

SandraXOXO skriver:

Kan ikke svare har ingen erfaring med hverken pessar og femidom ved jeg ikke engang hvad er? men manden i dit liv må ha det dejlig nemt hvis du tar ansvar for alt? At du orker tænker jeg. Men fedt for dig og ham. Personligt synes jeg man skal dele ansvaret og ikke kun lægge det hos kvinden, og det gælder alt og ikke bare sex,og min mand er heldigvis enig. 

Jeg snakker ikke om at kvinden skal tage det hele på sin kappe (og hvor kom mit privatliv lige ind i billedet henne? Det er uvæsentligt i denne debat) - jeg snakker om at det ofte er således at det er manden der skal rette ind efter kvinden når det kommer til prævention og uheld... at manden ofte intet har at sige fordi kvinden påråber sig (berettiget) magten over egen krop og sjæl - men manden har ikke samme rettighed - og det er der min undren ligger...

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

Ingen! Og det vil jeg gerne understrege! Ingen har nogensinde ret til at bestemme over andres kroppe når det kommer til sex. Kan man ikke finde prævention begge parter er glade for. Så må man helt lade være at have sex. Ingen skal tvinges til noget, hverken mænd eller kvinder.

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

modesty skriver:

Øhm... okay. Måske du skulle google hvordan et pessar rent faktisk fungerer, inden du begynder at udtale dig negativt om det.

Hvorfor skulle jeg undersøge det? Min mand er steriliseret så jeg behøver aldrig prøve et pessar. Og jeg genere det jo ikke? Jeg kan bare ikke forstille mig at JEG skulle bruge det. Præcis som at jeg synes tamponer gør ondt og fylder for meget. Det betyder jo ikke at jeg siger tamponer er dårlige eller dumme, det er bare ikke noget for mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.