Ligeværdighed mellem kønnene eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

fo82

SandraXOXO skriver:

Jeg forstår dig ikke helt tror jeg. Hvem er det der gør mænd til skurk? Er man en skurk fordi at man siger mænd skal bruge kondom? Så er et kondom jo altså heller ikke værre. De gir ikke blodpropper, de kræver ikke at lægen skal sætte noget op et vist sted, de forhindre graviditet og fås i håndkøb alle vegne og forhindre de fleste sexsygdomme. Personligt efter min tredje graviditet var jeg så taknemmelig for at min mand blev steriliseret. Det er bare så nemt, jeg skal hverken ta farlige piller eller frygte endnu en graviditet. Men som han sagde, det manglede da bare. Men udover det så er jeg så træt af mænd der føler de er ofre når de skal bruge kondom. Mænd er nogle tøsedrenge hvis du spørg mig.  

Nej jeg vil ikke sige man er skurk... Men! Ansvaret ligger jo så igen hos manden for det vil altid blive pålagt ham skyld hvis det går galt, glemmes eller sidder forkert og brister osv... Mest af alt tænker jeg i holdningen: beskyttelse er mandens problem for kvinder udsætter sig for farlige kemikalier - hvor jeg tænker: pessar eller femidom (hvis det findes endnu?!?!) de produkter er da ikke mere farlige end kondomet? Og når samtalen falder på sterilisation så lyder holdningen: mandens opgave for kvinden har taget sin tørn med fødsel mv.... Og ellers er mænd bare tøsedrenge?!?! Say what? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

fo82

modesty skriver:

Kondom er bare SÅ fucking nederen. Jeg er enig i at man ved et one night stand skal bruge kondom, også for at beskytte mod kønssygdomme, men aldrig om jeg ville gide at bruge kondom i et fast parforhold. Og her kan kvinden lige så godt bruge pessar, og man slipper for den der dræbende plastik-fornemmelse omkring sex'en.

Nu svarer jeg så på dit sidste indlæg samlet for alle 3: du har helt ret!!!! Jeg studser nemlig over den "udnyttelse" af den magt kvinder har, da de alene er indehaver af egen krop. Og den magt de udøver ved at give manden ansvaret for at der ikke sker den dyrbare kvindekrop noget hun ikke ønsker. Og i det lag forcerer hun beslutninger ned over manden, hans krop og hans psyke i dobbrltmoralens klare lys... For havde det været den anden vej rundt havde han været et undertrykkende møgdyr... Men hvis han ikke makker ret - og retter ind - så er han en tøsedreng...

og man gennemfører vel ikke en graviditet andet end efter eget ønske? Det samme burde gælde for evt sterilisation af manden... Uden at det er en "noget for noget" løsning (den er lidt ækel i mine øjne: jeg har... Så nu er det din tur - øv!)

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

fo82 skriver:

Nu svarer jeg så på dit sidste indlæg samlet for alle 3: du har helt ret!!!! Jeg studser nemlig over den "udnyttelse" af den magt kvinder har, da de alene er indehaver af egen krop. Og den magt de udøver ved at give manden ansvaret for at der ikke sker den dyrbare kvindekrop noget hun ikke ønsker. Og i det lag forcerer hun beslutninger ned over manden, hans krop og hans psyke i dobbrltmoralens klare lys... For havde det været den anden vej rundt havde han været et undertrykkende møgdyr... Men hvis han ikke makker ret - og retter ind - så er han en tøsedreng...

og man gennemfører vel ikke en graviditet andet end efter eget ønske? Det samme burde gælde for evt sterilisation af manden... Uden at det er en "noget for noget" løsning (den er lidt ækel i mine øjne: jeg har... Så nu er det din tur - øv!)

Jeg ville aldrig kræve en steralisation.

Men vil man som kvinde ikke bruge hormoner så må man vel som voksne mennesker kunne finde frem til en løsning fx kondom. Det er vel hverken manden eller kvinden der har det endelige ansvar, men begge parter har vel retten til at sige nej også til fx at bruge p-piller?

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

fo82 skriver:

Nej jeg vil ikke sige man er skurk... Men! Ansvaret ligger jo så igen hos manden for det vil altid blive pålagt ham skyld hvis det går galt, glemmes eller sidder forkert og brister osv... Mest af alt tænker jeg i holdningen: beskyttelse er mandens problem for kvinder udsætter sig for farlige kemikalier - hvor jeg tænker: pessar eller femidom (hvis det findes endnu?!?!) de produkter er da ikke mere farlige end kondomet? Og når samtalen falder på sterilisation så lyder holdningen: mandens opgave for kvinden har taget sin tørn med fødsel mv.... Og ellers er mænd bare tøsedrenge?!?! Say what? 

Hvorfor skal skylden smides hos ham - jeg er blevet gravid to gange på p-piller, så med den logik smides skylden hos mig. Jeg må indrømme jeg føler mig helt uskyldig og for den sags skyld er min mand også uskyldig. Men vi var uheldige (og nu heldige for fik jo to fantastiske børn)...

og da det kom til snakken om beholde eller abort, der talte vi sammen men der var aldrig tvivl om jeg havde det sidste ord (vi var dog enige)

Anmeld

14. januar 2015

fo82

lineog4 skriver:

Hvorfor skal skylden smides hos ham - jeg er blevet gravid to gange på p-piller, så med den logik smides skylden hos mig. Jeg må indrømme jeg føler mig helt uskyldig og for den sags skyld er min mand også uskyldig. Men vi var uheldige (og nu heldige for fik jo to fantastiske børn)...

og da det kom til snakken om beholde eller abort, der talte vi sammen men der var aldrig tvivl om jeg havde det sidste ord (vi var dog enige)

Hvis du læser mange tråde både her og andre forums så får manden netop en "tag dig sammen svin" attitude når kvinden holder på sin ret og han siger fra, trods ppiller eller andet der har svigtet... Og der kan man sige at i have en anden udgang på det ;-) men - hvorfor kalder man manden for grimme ting når han siger nej tak - men det er helt fint når det er kvinden der vælger fra uden omtanke på manden? Hvorfor "må" manden ikke sige fra (altså gå sin vej og ingen følger heller ikke økonomiske) uden at høre for det, men kvinden må godt (og manden er stadig dum fordi HAN gjorde hende gravid) - kan du følge dobbeltmoralen? :-)

Anmeld

14. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er helt enig med dig. 

Jeg ville aldrig pådutte en mand at blive far - ligesom jeg ikke vil sætte et barn i verden der ikke er ønsket af både far og mor. 

Jeg synes at man i det der 'hvis skyld er det og der hvem har ret til at bestemme hvorvidt graviditeten skal fuldføres',  glemmer at der kommer et barn ud som måske skal leve med enten ikke at have en far, en far der ser barnet sporadisk, en far og mor der ikke kan samarbejde, en far der vil se sit barn men ikke "får lov" osv. 

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

modesty skriver:

Kondom er bare SÅ fucking nederen. Jeg er enig i at man ved et one night stand skal bruge kondom, også for at beskytte mod kønssygdomme, men aldrig om jeg ville gide at bruge kondom i et fast parforhold. Og her kan kvinden lige så godt bruge pessar, og man slipper for den der dræbende plastik-fornemmelse omkring sex'en.

Der kan jeg ikke helt være med. Tror aldrig jeg har set et pessar selv om jeg er 25 år efterhånden men det jeg har læst lyder ikke videre lækkert, så jeg hælder til kondom hvis det endelig skal være. 

Anmeld

14. januar 2015

modesty

Der kan jeg ikke helt være med. Tror aldrig jeg har set et pessar selv om jeg er 25 år efterhånden men det jeg har læst lyder ikke videre lækkert, så jeg hælder til kondom hvis det endelig skal være. 

Videre lækkert? Altså fordi du skal røre dig selv oppe i skeden eller hvad??

Når jeg har sex med min mand, vil jeg gerne kunne mærke min MAND, og ikke føle at jeg har sex med en dildo. Men andre kvinder kan selvfølgelig have det anderledes.

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

fo82 skriver:

Hvis du læser mange tråde både her og andre forums så får manden netop en "tag dig sammen svin" attitude når kvinden holder på sin ret og han siger fra, trods ppiller eller andet der har svigtet... Og der kan man sige at i have en anden udgang på det ;-) men - hvorfor kalder man manden for grimme ting når han siger nej tak - men det er helt fint når det er kvinden der vælger fra uden omtanke på manden? Hvorfor "må" manden ikke sige fra (altså gå sin vej og ingen følger heller ikke økonomiske) uden at høre for det, men kvinden må godt (og manden er stadig dum fordi HAN gjorde hende gravid) - kan du følge dobbeltmoralen? :-)

Jeg er meget ambivalent om det med om manden kan lave en juridisk abort. På den ene side synes jeg manden burde have den rettighed, men så på den anden side tænker jeg om ikke barnet har rettigheden til at vide hvem faren er når nu det er muligt. Og ja så er der også den samfundsøkonomiske dimension: alle bør stilles lige det vil sige nogen andre skal betale det børnetilskud dvs. Du og jeg skal betale det og den er jeg ikke helt med på...

men ja ambivalent og ikke helt klar på min holdning endnu.

Jeg ville aldrig kalde en mand for hverken det eller andet (lige i den her sag, har lige læst om en 39 årig der har gjort en 12 årig gravid og der skal jeg godt nok bide mig hårdt i tungen for ikke at sige grimme ord). Men jeg vil da håbe han når uheldet er ude vil være konstruktiv, lytte, argumentere og ja i sidste ende forstå kvinden ejer sin livmoder - jeg siger ikke det er fair, for det er det ikke, men det er faktum. Og vi som kvinder kan ikke bestemme over andre end os selv (og vores børn), dvs. Vi kan heller ikke bestemme og kræve en mand bliver far med følelserne. 

Og nej jeg synes på ingen måde det bare er okay at en kvinde vælger en abort når manden står og ønsker barnet, men igen det er kvinden der ejer sin livmoder. Men jeg anerkender den sorg det må være for manden.

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

fo82 skriver:

Kan ikke svare har ingen erfaring med hverken pessar og femidom ved jeg ikke engang hvad er? men manden i dit liv må ha det dejlig nemt hvis du tar ansvar for alt? At du orker tænker jeg. Men fedt for dig og ham. Personligt synes jeg man skal dele ansvaret og ikke kun lægge det hos kvinden, og det gælder alt og ikke bare sex,og min mand er heldigvis enig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.