fo82 skriver:
Hvis du læser mange tråde både her og andre forums så får manden netop en "tag dig sammen svin" attitude når kvinden holder på sin ret og han siger fra, trods ppiller eller andet der har svigtet... Og der kan man sige at i have en anden udgang på det ;-) men - hvorfor kalder man manden for grimme ting når han siger nej tak - men det er helt fint når det er kvinden der vælger fra uden omtanke på manden? Hvorfor "må" manden ikke sige fra (altså gå sin vej og ingen følger heller ikke økonomiske) uden at høre for det, men kvinden må godt (og manden er stadig dum fordi HAN gjorde hende gravid) - kan du følge dobbeltmoralen? :-)
Jeg er meget ambivalent om det med om manden kan lave en juridisk abort. På den ene side synes jeg manden burde have den rettighed, men så på den anden side tænker jeg om ikke barnet har rettigheden til at vide hvem faren er når nu det er muligt. Og ja så er der også den samfundsøkonomiske dimension: alle bør stilles lige det vil sige nogen andre skal betale det børnetilskud dvs. Du og jeg skal betale det og den er jeg ikke helt med på...
men ja ambivalent og ikke helt klar på min holdning endnu.
Jeg ville aldrig kalde en mand for hverken det eller andet (lige i den her sag, har lige læst om en 39 årig der har gjort en 12 årig gravid og der skal jeg godt nok bide mig hårdt i tungen for ikke at sige grimme ord). Men jeg vil da håbe han når uheldet er ude vil være konstruktiv, lytte, argumentere og ja i sidste ende forstå kvinden ejer sin livmoder - jeg siger ikke det er fair, for det er det ikke, men det er faktum. Og vi som kvinder kan ikke bestemme over andre end os selv (og vores børn), dvs. Vi kan heller ikke bestemme og kræve en mand bliver far med følelserne.
Og nej jeg synes på ingen måde det bare er okay at en kvinde vælger en abort når manden står og ønsker barnet, men igen det er kvinden der ejer sin livmoder. Men jeg anerkender den sorg det må være for manden.
Anmeld