Anonym skriver:
Hejsa
Jeg står og skal på ferie med mine 2 piger, vi skal være væk i knap 17 dage.
Vi skal til Gran Caneria, da mine svigerforældre har et hus dernede og har været så søde at invitere os derned til sommer. Min kæreste som jeg har været sammen med de sidste to år, har også sin egen datter med som er knap to år ældre end mine piger. Vi glæder os alle sammen enormt meget, og ser frem til vi rigtig skal slappe af, og spise god mad og bare have en vildt hyggelig ferie alle sammen som en familie. Vi bor sammen til daglig.
Mine pigers biologiske far, som har det lidt svært ved at jeg er gået fra ham (tiltrods for det efterhånden er et godt stykke tid siden) har ikke noget problem med vi skal på ferie sammen udtalt, men er ret sikker på det rammer ham utrolig meget at han ikke selv kan være afsted på ferie med os - som den familie han engang selv var del af. Han har sagt før, at han oprigtig er glad for jeg har fundet en kæreste, som er god ved og for vores piger. Når det så er sagt, har biofar stadigvæk svært ved at sige hej/farvel til min kæreste og overhovedet at kigge ham i øjnene, hvis han endelig snakker til ham når de tilfældigvis mødes ved aflevering/afhentning i forbindelse med samvær.
Nu til mit spørgsmål.
Mine pigers biologiske far har fremlagt at han gerne ser at han enten Skyper/ringer til pigerne hver aften til hveranden når vi er på ferien, for at sige godnat og høre hvordan dagen er gået, samt om de har det godt.
Og den har jeg altså lidt svært ved at sluge. Ikke fordi han ikke må snakke med pigerne, mens vi er på ferie - men HVER DAG??
Jeg tænker at det vi skabe en del pjevseri og sådan unødigt "jeg-savner-min-far-fordi-han-lige-har-mindet-mig-om-det".
Jeg syntes at det på ingen måder er pigernes behov, men mere hans eget behov for kontrol.
Er det ikke lidt overdrevet?! Jeg tænkte på vi ville ringe når vi var kommet derned, i midten af ferie og så dagen inden vi skulle hjem.
Er jeg gal på den?
Hvad gør i andre med delebørn ift ferie, og kontakt til den anden forælder?
I hverdagen når de er på hos os hver især på samvær (vi har dem 6/8) er det sjældent at de snakker med den forældre de er væk fra. Det sker kun ved højtider, fødselsdag eller ved behov udover det.
Vores børn trives, tiltrods for vi ikke lever sammen som forældre.
Jeg har læst hele tråden, og jeg vil sige at du skal sige til exen, at det må være op til pigerne, de er 6år gamle og det er sku ikke sikkert at de gider ringe til deres far hver aften på en ferie. Mange børn har alt for meget sjovt til at snakke i telefon.
Så må det være op til dem, hvor ofte de vil ringe til deres far. Og det må han acceptere.
Hvis de havde været vant til at ringe til deres far hver aften, ville det havde det været noget andet, men når de reagere som de gør, så nej, så skal de ikke ringe hver aften.
Jeg synes du skal sætte dig ned og sige, at enten ringer de måske 1-2gange om ugen, eller ikke. Forklar hvorfor. Og hvis han ikke kan acceptere det, må han være pigefornærmet...