Ferie og kontakt til den anden deleforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.406 visninger
27 svar
18 synes godt om
13. januar 2015

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg står og skal på ferie med mine 2 piger, vi skal være væk i knap 17 dage.

Vi skal til Gran Caneria, da mine svigerforældre har et hus dernede og har været så søde at invitere os derned til sommer. Min kæreste som jeg har været sammen med de sidste to år, har også sin egen datter med som er knap to år ældre end mine piger. Vi glæder os alle sammen enormt meget, og ser frem til vi rigtig skal slappe af, og spise god mad og bare have en vildt hyggelig ferie alle sammen som en familie. Vi bor sammen til daglig.

Mine pigers biologiske far, som har det lidt svært ved at jeg er gået fra ham (tiltrods for det efterhånden er et godt stykke tid siden) har ikke noget problem med vi skal på ferie sammen udtalt, men er ret sikker på det rammer ham utrolig meget at han ikke selv kan være afsted på ferie med os - som den familie han engang selv var del af. Han har sagt før, at han oprigtig er glad for jeg har fundet en kæreste, som er god ved og for vores piger. Når det så er sagt, har biofar stadigvæk svært ved at sige hej/farvel til min kæreste og overhovedet at kigge ham i øjnene, hvis han endelig snakker til ham når de tilfældigvis mødes ved aflevering/afhentning i forbindelse med samvær.

Nu til mit spørgsmål.
Mine pigers biologiske far har fremlagt at han gerne ser at han enten Skyper/ringer til pigerne hver aften til hveranden når vi er på ferien, for at sige godnat og høre hvordan dagen er gået, samt om de har det godt.

Og den har jeg altså lidt svært ved at sluge. Ikke fordi han ikke må snakke med pigerne, mens vi er på ferie - men HVER DAG??
Jeg tænker at det vi skabe en del pjevseri og sådan unødigt "jeg-savner-min-far-fordi-han-lige-har-mindet-mig-om-det".
Jeg syntes at det på ingen måder er pigernes behov, men mere hans eget behov for kontrol.
Er det ikke lidt overdrevet?! Jeg tænkte på vi ville ringe når vi var kommet derned, i midten af ferie og så dagen inden vi skulle hjem.

Er jeg gal på den?
Hvad gør i andre med delebørn ift ferie, og kontakt til den anden forælder?

I hverdagen når de er på hos os hver især på samvær (vi har dem 6/8) er det sjældent at de snakker med den forældre de er væk fra. Det sker kun ved højtider, fødselsdag eller ved behov udover det.
Vores børn trives, tiltrods for vi ikke lever sammen som forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

2721

Jeg syntes det lyder helt okay.

mim søns far og jeg havde et ret hårdt brud og de sås ikke særlig tit med ringede godnat Sammen hverdag. På den måde kunne de dele deres dag og det bibeholdte et bånd. Det var ikke kun fars behov men også noget vores søn så frem til. Her snart 3 år senere, er vi sammen igen, men de ringer stadig godnat til hinanden- far er ofte sent hjemme.

jeg tvivler på det handler om kontrol. Far har det måske blot lidt svært ved at de skal være væk så længe og føler på den måde at det vil gøre det lidt lettere for alle parter og dine piger vil sikkert syntes det er dejligt at ki nne fortælle far om deres dag. 

Og hvis nu du oplever at det gør mere skade end gavn er far vel voksen nok til at forstå det

knus

Anmeld

13. januar 2015

FruK

Det er helt sikkert hans behov. Jeg ville også tænke at det hurtigt kunne spolere aftenerne for jer, hvis de absolut skal uanset om de selv har behov for det - og ender med måske at blive kede af at de savner ham.

Når vi hver især har været på ferie med vores søn, er der kun kontakt med den anden forældre, hvis sønnen selv spørger efter det.

Ellers går kontakten igennem de voksne, hvis vi synes det er nødvendigt. En SMS et par gange i løbet af ferien måske, men slet ikke hver dag.

Anmeld

13. januar 2015

FruK

2721 skriver:

Jeg syntes det lyder helt okay.

mim søns far og jeg havde et ret hårdt brud og de sås ikke særlig tit med ringede godnat Sammen hverdag. På den måde kunne de dele deres dag og det bibeholdte et bånd. Det var ikke kun fars behov men også noget vores søn så frem til. Her snart 3 år senere, er vi sammen igen, men de ringer stadig godnat til hinanden- far er ofte sent hjemme.

jeg tvivler på det handler om kontrol. Far har det måske blot lidt svært ved at de skal være væk så længe og føler på den måde at det vil gøre det lidt lettere for alle parter og dine piger vil sikkert syntes det er dejligt at ki nne fortælle far om deres dag. 

Og hvis nu du oplever at det gør mere skade end gavn er far vel voksen nok til at forstå det

knus

Så er han jo vant til at de ringer sammen hver dag, og så vil jeg også sige at det er naturligt at bevare den rytme i ferien.

Men det er der jo ikke tale om her.

Anmeld

13. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hejsa

Jeg står og skal på ferie med mine 2 piger, vi skal være væk i knap 17 dage.

Vi skal til Gran Caneria, da mine svigerforældre har et hus dernede og har været så søde at invitere os derned til sommer. Min kæreste som jeg har været sammen med de sidste to år, har også sin egen datter med som er knap to år ældre end mine piger. Vi glæder os alle sammen enormt meget, og ser frem til vi rigtig skal slappe af, og spise god mad og bare have en vildt hyggelig ferie alle sammen som en familie. Vi bor sammen til daglig.

Mine pigers biologiske far, som har det lidt svært ved at jeg er gået fra ham (tiltrods for det efterhånden er et godt stykke tid siden) har ikke noget problem med vi skal på ferie sammen udtalt, men er ret sikker på det rammer ham utrolig meget at han ikke selv kan være afsted på ferie med os - som den familie han engang selv var del af. Han har sagt før, at han oprigtig er glad for jeg har fundet en kæreste, som er god ved og for vores piger. Når det så er sagt, har biofar stadigvæk svært ved at sige hej/farvel til min kæreste og overhovedet at kigge ham i øjnene, hvis han endelig snakker til ham når de tilfældigvis mødes ved aflevering/afhentning i forbindelse med samvær.

Nu til mit spørgsmål.
Mine pigers biologiske far har fremlagt at han gerne ser at han enten Skyper/ringer til pigerne hver aften til hveranden når vi er på ferien, for at sige godnat og høre hvordan dagen er gået, samt om de har det godt.

Og den har jeg altså lidt svært ved at sluge. Ikke fordi han ikke må snakke med pigerne, mens vi er på ferie - men HVER DAG??
Jeg tænker at det vi skabe en del pjevseri og sådan unødigt "jeg-savner-min-far-fordi-han-lige-har-mindet-mig-om-det".
Jeg syntes at det på ingen måder er pigernes behov, men mere hans eget behov for kontrol.
Er det ikke lidt overdrevet?! Jeg tænkte på vi ville ringe når vi var kommet derned, i midten af ferie og så dagen inden vi skulle hjem.

Er jeg gal på den?
Hvad gør i andre med delebørn ift ferie, og kontakt til den anden forælder?

I hverdagen når de er på hos os hver især på samvær (vi har dem 6/8) er det sjældent at de snakker med den forældre de er væk fra. Det sker kun ved højtider, fødselsdag eller ved behov udover det.
Vores børn trives, tiltrods for vi ikke lever sammen som forældre.

Jeg synes der er stor forskel på derhjemme og at børnene er maaange kilometer væk. Jeg tror ikke det er behov for kontrol, men måske behov for at høre at de har det godt pg hygger sig. 

Anmeld

13. januar 2015

klmf

Kunne I mødes på hver 4.aften? Så snakker de med ham 4 gange. Selvom de ikke snakker sammen hver dag almindeligvis, så er det nok tanken om at de er langt væk der gør ondt på far. Men tænker også som dig at det giver mere bøvlet end gavn at de SKAL snakke med ham hver dag. 

Anmeld

13. januar 2015

Lilotte87

Jeg synes hver anden dag må være et fint kompromis. 

DEJLIGT med en skilsmissefar, der er så meget på. 

Desuden er min erfaring, at børns såvel som voksnes savn bliver nemmere hvis det "får lov".Det kan da godt være de lige bliver triste når de har talt med ham, men lidt anerkendelse ("kan godt forstå du savner far") osv. får det hurtigt overstået. 

God tur 

Anmeld

13. januar 2015

Mettefpigen

Hmm.. Personligt når bassen har været på ferie ved hans far i en uge, har jeg skrevet og ringet 2-3 gange for at høre hvordan det går...

Anmeld

13. januar 2015

Mamalou

Jeg synes umiddelbart, at det lyder af meget. Jeg har selv et delebarn og ville lade min søn være der hvor han er og lade det være op ham om han vil snakke. Men på den anden side, så vil jeg nok ikke rejse i så mange dage. Min søn ville savne sin far alt for meget. 

Jeg synes det afhænger af flere ting. Hvor meget kontakt har han til dem hjemme? Og hvor gammel er jeres piger?

Mvh. Louise

Anmeld

13. januar 2015

PernilleogLouis

Når vi er på ferien så ringer min søn til sin far via FaceTime når han har lyst og det er næsten hver dag - ser jeg intet problem i - måske dine børn også gerne vil snakke m ham hver dag??? Se hvad der sker og hvis de vil ringe så lad dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.