Parterapi eller spare de penge til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

modesty

Mor&prins skriver:

Din læge kan henvise jer til gratis parterapi . 

Det kan man ikke bare lige få. Der skal være tungtvejende omstændigheder, som traumer eller depressioner, til stede.

Ellers bøjer din læge reglerne ret så gevaldigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

M &.I

modesty skriver:

Det kan man ikke bare lige få. Der skal være tungtvejende omstændigheder, som traumer eller depressioner, til stede.

Ellers bøjer din læge reglerne ret så gevaldigt.

Jo det kan man, jeg har være i to år hos læge med at depression og problemer med ægteskab og medicin hjalp ikke, til sidst sendt hun mig til gratis par terapi har ikke selv råd til det. 

Man kan ikke sige til mig man ikke kan , når jeg selv kan og går selv der. 

Anmeld

12. januar 2015

MetteT

Mor&prins skriver:

Jo det kan man, jeg har være i to år hos læge med at depression og problemer med ægteskab og medicin hjalp ikke, til sidst sendt hun mig til gratis par terapi har ikke selv råd til det. 

Man kan ikke sige til mig man ikke kan , når jeg selv kan og går selv der. 

Så er der jo også andre omstændigheder, når der er en depression ind over.... Tror simpelthen ikke på at man bare lige kan få det ellers... 

Anmeld

12. januar 2015

MetteT

Men jeg ville også helt klart sætte pengene på parterapi... Det behøver ikk at være dyrere end man selv gør det til, at få børn..

held og lykke med det hele..

Anmeld

12. januar 2015

M &.I

MetteT skriver:

Så er der jo også andre omstændigheder, når der er en depression ind over.... Tror simpelthen ikke på at man bare lige kan få det ellers... 

Jeg er ligeglad hvad i end tror. Jeg skrev til Ts hun kan spørge læge om henvise dem til gratis terapi og så ser vi hvad deres læge gøre. 

Heldigvis har jeg en god forståelig læge. 

Så ja jeg gå selv der gratis .  Punktum ! 

Anmeld

12. januar 2015

Camillee

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er i et stort dilemma.

Vi skal være første gang forældre til juni 

Desværre synes jeg vores forhold ikke er i orden for tiden, min kæreste er stresset, og behandler mig virkelig dårligt 

Nu har vi en tid til terapi, fordi det var et ultimatum jeg sætte. 

Vi skal afsted februar.

MEN nu tager jeg i landet  det koster 1200 kr pr. time! 

Og vi skal være første gang forældre, og vi har ikke så mange penge

Huff....

Jeg vil til terapi, men jeg må også være realistisk med hensynd til penge, fordi vi ikke har så mange :/

Hvad skal jeg gøre????  

Jeg ville klart sætte mine penge på terapien hvis i vil hinanden. 

Jeg har selv været i par terapi og vi var der to gange hvor vi fik redskaber til at tackle vores forkellighedder. Hvilket har betydet alverden for os som par og som forældre til vores børn. 

pøj pøj med det 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Camillee skriver:

Jeg ville klart sætte mine penge på terapien hvis i vil hinanden. 

Jeg har selv været i par terapi og vi var der to gange hvor vi fik redskaber til at tackle vores forkellighedder. Hvilket har betydet alverden for os som par og som forældre til vores børn. 

pøj pøj med det 

Tak det var det jeg havde brug for at læse. 

Nogen som havde været, og følte det var det værd. 

- Jeg er også klog nok til, at regne ud, om JEG moren ikke har det godt har, baby ikke det godt. 

tak for jeres svare. 

Vi beholder tiden, og køber billigere ting til baby. 

Anmeld

12. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mor&prins skriver:

Jeg er ligeglad hvad i end tror. Jeg skrev til Ts hun kan spørge læge om henvise dem til gratis terapi og så ser vi hvad deres læge gøre. 

Heldigvis har jeg en god forståelig læge. 

Så ja jeg gå selv der gratis .  Punktum ! 

Tror altså du er lige lovlig hurtig på aftrækkeren. Der blev skrevet at hvis der var tungtvejende grunde så kunne man få en henvisning til parterapi, og nu har dit parforhold været præget af depression, som jo er en tungtvejende grund, så derfor kunne I få en henvisning. Men man kan ikke få en henvisning hvis parforholdet "bare" går dårligt!

Til TS: tag til parterapi, det kan være redningen på forholdet og dermed en god start for baby

Anmeld

12. januar 2015

Lilotte87

Nogle kommuner tilbyder parterapi til børnefamilier. Spørg din læge. 

Og ja, ellers spar på babyudstyr og brug pengene på terapi. Det vil jeres barn også foretrække :-) 

Anmeld

12. januar 2015

bøllen

Mor&prins skriver:

Din læge kan henvise jer til gratis parterapi . 

Kan egen læge det ?? Vores kunne ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.