Kan man holde op med at elske sit barn!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Cris

Nej, man holder ikke op med at elske sit barn, synes jeg. Men man kan blive slid og uden energi. Det er noget helt andet. Jeg har heldigvis et rask barn, men som sjælend sover igennem. Han har også haft næsten 8 uger da han var ca 9 måneder, hvor han var bare så utilfreds hver gang han skulle puttes og om natten. Han skreg ret meget i den periode. Jeg var bare så træt, at jeg ikke gad noget som helst. Jeg fik en gang en rigtig god råd: ligemeget hvad, de vokser fra det. Man skal akceptere at nogle børn har det sådan og man skal så godt som muligt igennem. Og det var rigtigt. De vokser fra det og ændre sig hele tiden! Siden jeg har akcepteret nogle ting, blev det hele meget nemmere. Dengang man havde så mange børn i huset, vidste de godt hvordan det var at have en baby og et lille barn. I dag har vi de fleste kun en søskende og vi aner ikke, hvad det betyder, at have en baby. Og vi vil bare have det nemt hele tiden, sove, kunne møde andre osv. En kloge kone har givet mig den råd og siden den, har jeg haft det bedre.

Og når man er midt på så en skidt periode, det er der hvor manden, familien eller venner kan hjælpe mest! De kan tage en lille tur med dem i barnevognen eller noget lignende, så vi kan tage en lur. Det virkeligt en dejlig ting som hjælper til at tanke energi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Sweet1978

mor_sabina skriver:

Puha det lyder heller ikke som nogen god start Men kunne læse noget med at du fik hende hjem nu!? Så det kan måske ændre ved tingene?

Ja det håber jeg også, hun ved da i al fald jeg ELSKER hende nok til at kæmpe for hende, så helt galt er det ikke men har bare mærket på det sidste den der lille forskel, fordi hun pt. er mere besværlig at håndtere. Men tak fordi du tror på mig - smiler

Anmeld

27. august 2009

linemus

Eva skriver:

Nej, det tror jeg ikke...men jeg tror tilgengæld man får meget forskellige forhold til sine børn, alt efter hvordan man passer sammen med dem i forhold til temperament og interesser.
Selvom det er børn der kommer af en er de jo stadig selvstændige og unikke små mennesker,
Knus Eva..

Du sætter faktisk nogle gode ord på, hvordan jeg har det, netop at man får forskellige forhold til sine børn alt efter hvordan man passer sammen. Jeg har følt at jeg holdt mere af én end en anden, og det er så svært, især fordi de er tvillinger, men det er jo ikke sådan det er. Jeg elsker dem begge, men de er  forskellige, og jeg har derfor noget ganske særligt med den ene. Det må jo ikke forveksles med kærlighed. Så fik jeg lige den vendt

Anmeld

27. august 2009

TbCp

mor_sabina skriver:

Ja det er nu ikke så slemt som det lyder..
Her til morgen var jeg simpelthen lige ved at gå ud af mit gode skind fordi jeg bare havde sovet dårligt og lillemanden ville bare ikke sove mere uha en masse grimme tanker han kunne være blevet sendt med den første den bedstemen han blev lagt i barnevognen og nu har vi alligevel aft en rigtig hyggelig dag og han har grint og pludret til sin mor så hun blev hel varm om hjertetman bliver bare så ked af at have tænkt de grimme tanker
Men jeg kom simpelthen sådan til at tænke på de stakkels mennesker der har syge børn eller børn med kolik, hvordan formår de at holde fast i de gode oplevelser og "skader" det ens forhold til ens børn?
Håber i forstår spørgsmålet

Liva havde kolik og for pokker hvor fløj der ofte tanker gennem mit hoved om at aflevere hende på hospitalet og lign. men så snart jeg havde tænkt de tanker så fik jeg bare SÅ dårlig samvittighed!!!
Jeg mente det jo slet ikke. Men når man har gået rundt i flere timer med et skrigende barn så bliver man desperat og så kan de dumme tanker komme.
Men der fra og så til nogen sinde at gøre det er der godt nok lang vej... heldigvis

Anmeld

28. august 2009

anna-jonas

Børn er så forskellige..............og derfor elsker man dem på forskellige måder. Min teenager Jonas er sommetider svær at holde af, fordi han tror at jorden drejer rundt om ham..............men hold kæft hvor jeg elsker ham.
Anna på knap 3 år, er fuld af livsglæde, kærlighed og gå-på-mod...........hun er også langt den mest tempermantsfulde, og det kan somme tider være svært at håndtere. Men hold kæft hvor jeg elsker hende.
Ida på 6 mdr. er mild som en sommernat................hun har været alvorligt syg, og er født 5 uger for tidligt. Hende har jeg et enormt ømt punkt for................og i kraft af den store omsorg hun har brug for, får hun nok mest "kærlighed" lige pt. Hende elsker jeg, så det gør næsten ondt.................måske fordi jeg har været ved at miste hende.

Tror aldrig man stopper med at elske sine børn, men man kan få perioder hvor kærligheden er langt væk, af den ene eller anden grund.

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

Har aldrig nogensinde tænkt den tanke med Julie...

Anmeld

28. august 2009

mor_sabina

Dutte84 skriver:

Har aldrig nogensinde tænkt den tanke med Julie...

Ihhh hvor må hun være dejlig nem eller også har du en fantastisk tålmodighed

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

mor_sabina skriver:

Ihhh hvor må hun være dejlig nem eller også har du en fantastisk tålmodighed

Hun er dejlig nem..  Tålmodigheden er helt fint ved mig... Har kæresten os sagt tit... Han har slet ikke tålmodighed...

Anmeld

28. august 2009

mor_sabina

Dutte84 skriver:

Hun er dejlig nem..  Tålmodigheden er helt fint ved mig... Har kæresten os sagt tit... Han har slet ikke tålmodighed...

Skønt Phillip er heldigvis også nem for det meste men når han piller ved mors nattesøvn så bliver hun arrig 

Anmeld

28. august 2009

Mira0911

mor_sabina skriver:

Skønt Phillip er heldigvis også nem for det meste men når han piller ved mors nattesøvn så bliver hun arrig 

Okey... Her tager jeg det i stiv arm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.