Nej, man holder ikke op med at elske sit barn, synes jeg. Men man kan blive slid og uden energi. Det er noget helt andet. Jeg har heldigvis et rask barn, men som sjælend sover igennem. Han har også haft næsten 8 uger da han var ca 9 måneder, hvor han var bare så utilfreds hver gang han skulle puttes og om natten. Han skreg ret meget i den periode. Jeg var bare så træt, at jeg ikke gad noget som helst. Jeg fik en gang en rigtig god råd: ligemeget hvad, de vokser fra det. Man skal akceptere at nogle børn har det sådan og man skal så godt som muligt igennem. Og det var rigtigt. De vokser fra det og ændre sig hele tiden! Siden jeg har akcepteret nogle ting, blev det hele meget nemmere. Dengang man havde så mange børn i huset, vidste de godt hvordan det var at have en baby og et lille barn. I dag har vi de fleste kun en søskende og vi aner ikke, hvad det betyder, at have en baby. Og vi vil bare have det nemt hele tiden, sove, kunne møde andre osv. En kloge kone har givet mig den råd og siden den, har jeg haft det bedre.
Og når man er midt på så en skidt periode, det er der hvor manden, familien eller venner kan hjælpe mest! De kan tage en lille tur med dem i barnevognen eller noget lignende, så vi kan tage en lur. Det virkeligt en dejlig ting som hjælper til at tanke energi.
Anmeld