Folk uden filter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2015

frkanonym

Jeg har heller intet filter. Jeg siger tingene, som de er. Pakker det ikke ind.  Men måden som dit familiemedlem er, er ekstremt. 

Jeg er selv den type, at kan man ik klare sandheden, skal man ikke spørge. Er sågar blevet spurgt af en, om jeg synes, hun er en god mor. Svarede nej og begrundede selvfølgelig. (Hun tog HÅRDT fat i sine børn, råbte dem ind i hovedet, ja mange ting, der ik er relevant her)

måske du skulle sige til dit familiemedlem, du ik gider høre på det. Og hvis hun er utilfreds med dine sko/måde at sidde på/eller andet, står det hende jo frit at kigge væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

nielsen80

Kan godt forstå, det er svært. Synes du får nogle rigtige gode råd her af de andre. En anden ting, jeg synes virker på sådanne personer er at møde dem med overdreven positivitet. Altså prøve at vende alt, hvad de siger til noget positivt......siger hun, du har taget på, svarer du, "ja det er prisen af vi rigtig har hygget det sidste stykke tid, det har dælme været de ekstra kilo værd,for vi har haft det fantastisk" Der findes næsten et positivt svar på et hvert angreb.

synes desuden det er mærkeligt, at folk uden filter her kun nævnes i en negativ sammenhæng. Altså har flere veninder, som siger tingene som de er uden filter(dog stadig med empati),men det gælder jo ikke kun negative ting, de selv samme folk kan udbryde" gud hvor er du smuk" og " kæft hvor du bare er fantastisk til ...". Så for mig er folk uden filter bare lidt mere spontane, men ikke negative som du beskriver dit familie medlem. Hun er vist en kategori for sig selv

Anmeld

11. januar 2015

Mami

Jamen det er meget nemt for mig, første siger jeg det pænt (som du har gjort) så siger jeg lidt hårdere nu stopper du. 

Og virker det ikke, vender jeg gerne til 3 metode: HOLD DOG DIN KÆFT OG FIS UD OG KIG DIG SELV I SPEJLET. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.