Folk uden filter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2015

Michella2

Anonym skriver:

kender I de folk som ikke har et "filter" ? 

Forstået på den måde at de siger, hvad de mener, og er ligeglade med om det såre folk. Ingen hæmninger overhovedet! 

Jeg kender sådan en. Hvad hun ikke har sagt til mig (og andre!)... Derudover går hun meget op i hvad andre gør osv..

jeg har fået at vide, at jeg lugter, min familie ikke er god nok, jeg gør alt forkert! 

Hun går op i hvordan jeg sidder, går og snakker... Hvilket tøj jeg går i... Det er ikke fint nok! Hun nævner fx  mine sko konstant.. Det er ikke Ecco, så er de ikke gode nok....

Hun har virkelig ingen hæmninger! Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det! 

Hun siger til folk at de er tykke, deres tøj er grimt osv...

jeg kan ikke undgå personen fordi det er familie....

hun går mig på nerverne.... Jeg har lyst til at flippe på hende..

du kan ikke sige til hende på en pæn måde det ikke er i orden.. Hun er kold overfor det..

Hvordan håndtere man lige sådan en?

JA det kender jeg alt for godt, har også en i min familie der simpelthen bare ikke kan finde ud af at sige tingene på en pæn måde. H*n er efter mig HELE TIDEN, og jeg bliver nogle gange så gal indeni.

men her nytter diskussioner intet. Har prøvet at fortælle personen at jeg hverken vil finde mig i at blive tiltalt sådan, eller at personen skal snakke sådan om andre, hvilket resulterede i at vi nu hader hinanden endnu mere.

vi ses dog kun til de obligatoriske familieforetagende nu, men her kan h*n dæleme ikke en gang finde ud af at opføre sig ordentligt. 

Kommer nok aldrig til at kunne enes med personen, og h*n kommer nok aldrig til at finde ud af snakke pænt til andre  det er en tabt sag på forhånd.

til dig, ingen gode råd, jeg fumler som sagt stadig med mit 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

Anonym trådstarter

Michella2 skriver:

JA det kender jeg alt for godt, har også en i min familie der simpelthen bare ikke kan finde ud af at sige tingene på en pæn måde. H*n er efter mig HELE TIDEN, og jeg bliver nogle gange så gal indeni.

men her nytter diskussioner intet. Har prøvet at fortælle personen at jeg hverken vil finde mig i at blive tiltalt sådan, eller at personen skal snakke sådan om andre, hvilket resulterede i at vi nu hader hinanden endnu mere.

vi ses dog kun til de obligatoriske familieforetagende nu, men her kan h*n dæleme ikke en gang finde ud af at opføre sig ordentligt. 

Kommer nok aldrig til at kunne enes med personen, og h*n kommer nok aldrig til at finde ud af snakke pænt til andre  det er en tabt sag på forhånd.

til dig, ingen gode råd, jeg fumler som sagt stadig med mit 

Det er jeg ked af at høre :/ 

jeg forstår ikke hvad man får ud af det... 

Her er det alle hun er efter og undrer mig over ingen har sagt noget.... 

Helt ærligt så er hun en rigtig k*lling. 

Anmeld

10. januar 2015

ErDetSnartNU

Sprit25 skriver:

Jeg er selv typen der er mangler et filter og man kan virkelig ikke altid gøre for det. Jeg kan styre det men hvis der ryger en genstand eller 2 for meget ind ja så... 

Men sig det til hende. Eller så vær ligeså ærlig overfor hende! 

Jamen, så må du vel bare lade være med at drikke den genstand eller 2 for meget? Jeg synes godt nok at det er ansvarsfralæggelse at såre folk "men man kan ikke gøre for, hvad man siger, specielt ikke når man drikker, tihi-fnis"

TS - jeg synes du skal sige fra overfor hende - helt klart, uden at lægge fingre imellem. Det kan godt gøres på en pæn måde, hvor du holder tingene på din egen banehalvdel. Fx: "Irene, jeg kan godt lide dig, men ofte får du sagt ting, som sårer mig. Når du siger xxx og xxx, så gør det mig ked af det fordi xxx, så det vil jeg gerne have at du lader være med." Hvis hun så drejer den over på, at "Thihi, jeg kan ikke gøre for det når jeg er fuld/jeg mener det ikke så slemt/hvis man ikke kan være ærlig i familien, hvor så?" så drej den tilbage med "Det kan godt være, men det gør mig ked af det, så jeg vil have, at du skal lade være. Jeg ville være ked af, at du ikke tog det til dig, for ellers må vi stoppe kontakten, og det ønsker jeg ikke." 

Du skylder dig selv mere, end at finde dig i at blive såret gang på gang 

Anmeld

10. januar 2015

Sprit25

ErDetSnartNU skriver:

Jamen, så må du vel bare lade være med at drikke den genstand eller 2 for meget? Jeg synes godt nok at det er ansvarsfralæggelse at såre folk "men man kan ikke gøre for, hvad man siger, specielt ikke når man drikker, tihi-fnis"

TS - jeg synes du skal sige fra overfor hende - helt klart, uden at lægge fingre imellem. Det kan godt gøres på en pæn måde, hvor du holder tingene på din egen banehalvdel. Fx: "Irene, jeg kan godt lide dig, men ofte får du sagt ting, som sårer mig. Når du siger xxx og xxx, så gør det mig ked af det fordi xxx, så det vil jeg gerne have at du lader være med." Hvis hun så drejer den over på, at "Thihi, jeg kan ikke gøre for det når jeg er fuld/jeg mener det ikke så slemt/hvis man ikke kan være ærlig i familien, hvor så?" så drej den tilbage med "Det kan godt være, men det gør mig ked af det, så jeg vil have, at du skal lade være. Jeg ville være ked af, at du ikke tog det til dig, for ellers må vi stoppe kontakten, og det ønsker jeg ikke." 

Du skylder dig selv mere, end at finde dig i at blive såret gang på gang 

Jeg siger aldrig noget jeg ikke mener og skal altid provokeres først. Eks havde jeg en super kammerat som fik en kæreste med et horn i siden på mig. Hver gang hun var fuld ringede hun også skulle vi absolut snakke om vores forhold. Så mødte jeg hende i byen en dag og bum så røg alt ud fra min side! Jeg fralægger mig ikke ansvar jeg er bare imod at alle går rundt og lader som om de kan lide hinanden. Hvis jeg støder på et menneske jeg ikke kan fordrage siger jeg det. 

Anmeld

10. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Forstået på den måde at de siger, hvad de mener, og er ligeglade med om det såre folk. Ingen hæmninger overhovedet! 

Jeg kender sådan en. Hvad hun ikke har sagt til mig (og andre!)... Derudover går hun meget op i hvad andre gør osv..

jeg har fået at vide, at jeg lugter, min familie ikke er god nok, jeg gør alt forkert! 

Hun går op i hvordan jeg sidder, går og snakker... Hvilket tøj jeg går i... Det er ikke fint nok! Hun nævner fx  mine sko konstant.. Det er ikke Ecco, så er de ikke gode nok....

du kan ikke sige til hende på en pæn måde det ikke er i orden.. Hun er kold overfor det..

Jeg er også sådan en person der siger tingene som de er, men at fortælle hvad man tænker og mener kan være meget sårende! Så jeg vil da klart melde ud at det tager hårdt på dig, at hun siger alle de trælse ting! Eller bede hende holde kæft 

Anmeld

10. januar 2015

female

Anonym skriver:

Ih hvor jeg kender det. Vi har en i familien, der gør det samme. Hver gang vi mødes har jeg forberedt mig på at svare igen, hvis hun siger noget om det, det eller det. Hun nævner dog altid noget helt andet, og så sidder jeg målløs tilbage og får ikke sagt noget.

Det er alle, der står for skud: min mand, mig, mine søskende og de sidste gange også min datter. Har besluttet mig til, at NÆSTE gang hun siger noget om min datter, SÅ siger jeg stop. Skal bremses inden datteren bliver så gammel, at hun kan forstå de bemærkninger, der bliver sendt afsted. 

Såå hvis du finder en god metode at sige fra på, så lad mig høre

Anmeld

10. januar 2015

Troldemommi

female skriver:

Ih hvor jeg kender det. Vi har en i familien, der gør det samme. Hver gang vi mødes har jeg forberedt mig på at svare igen, hvis hun siger noget om det, det eller det. Hun nævner dog altid noget helt andet, og så sidder jeg målløs tilbage og får ikke sagt noget.

Det er alle, der står for skud: min mand, mig, mine søskende og de sidste gange også min datter. Har besluttet mig til, at NÆSTE gang hun siger noget om min datter, SÅ siger jeg stop. Skal bremses inden datteren bliver så gammel, at hun kan forstå de bemærkninger, der bliver sendt afsted. 

You Go Girl, giv den mokke så hatten passer, ingen skal slippe godt afsted med at tale dårlige om børn 

Monica 

Anmeld

10. januar 2015

Sprit25

Hvis jeg var jer. Ville jeg bare svare igen

Anmeld

10. januar 2015

EnGodMor

Jeg kan overhovedet ikke se det svære i det, med hvordan du skal håndterer hende? 

Kan man (hun) give, så kan man også få igen!

Du skal bare give igen af samme skuffe, overhovedet ikke se dig tilbage, men bare slynge alt det ud du har og ville sige til hende. 

Hvorfor skulle du sige det på en pæn måde til  hende? Siger hun tingene på en pæn måde til dig? Hun må forvente og få igen af samme skuffe som hun giver. 

Sæt hende på plads en gang for alle 

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

female skriver:

Det er nemlig det samme her. Har forberedt mig hjemmefra og så er det ligesom hun kommer med noget helt andet... 

Tit er det ting hvor jeg bliver hel målløs over at man kan sige sådan nogle ting til folk...

det ligger bare ikke i mig at skulle være sådan overfor folk. Jeg er vant til at man kan sige det pænt og så forstår folk det.. 

Men ja er nødt til at tage tyren ved hornene fordi jeg magter det ikke mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.