Folk uden filter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.147 visninger
32 svar
17 synes godt om
10. januar 2015

Anonym trådstarter

kender I de folk som ikke har et "filter" ? 

Forstået på den måde at de siger, hvad de mener, og er ligeglade med om det såre folk. Ingen hæmninger overhovedet! 

Jeg kender sådan en. Hvad hun ikke har sagt til mig (og andre!)... Derudover går hun meget op i hvad andre gør osv..

jeg har fået at vide, at jeg lugter, min familie ikke er god nok, jeg gør alt forkert! 

Hun går op i hvordan jeg sidder, går og snakker... Hvilket tøj jeg går i... Det er ikke fint nok! Hun nævner fx  mine sko konstant.. Det er ikke Ecco, så er de ikke gode nok....

Hun har virkelig ingen hæmninger! Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det! 

Hun siger til folk at de er tykke, deres tøj er grimt osv...

jeg kan ikke undgå personen fordi det er familie....

hun går mig på nerverne.... Jeg har lyst til at flippe på hende..

du kan ikke sige til hende på en pæn måde det ikke er i orden.. Hun er kold overfor det..

Hvordan håndtere man lige sådan en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sig direkte til hende hvad du føler. 

Anmeld

10. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Forstået på den måde at de siger, hvad de mener, og er ligeglade med om det såre folk. Ingen hæmninger overhovedet! 

Jeg kender sådan en. Hvad hun ikke har sagt til mig (og andre!)... Derudover går hun meget op i hvad andre gør osv..

jeg har fået at vide, at jeg lugter, min familie ikke er god nok, jeg gør alt forkert! 

Hun går op i hvordan jeg sidder, går og snakker... Hvilket tøj jeg går i... Det er ikke fint nok! Hun nævner fx  mine sko konstant.. Det er ikke Ecco, så er de ikke gode nok....

du kan ikke sige til hende på en pæn måde det ikke er i orden.. Hun er kold overfor det..

Jeg er selv typen der er mangler et filter og man kan virkelig ikke altid gøre for det. Jeg kan styre det men hvis der ryger en genstand eller 2 for meget ind ja så... 

Men sig det til hende. Eller så vær ligeså ærlig overfor hende! 

Anmeld

10. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Så må du sige det på en ikke pæn måde. STORE bogstaver!!! Sig at du ikke finder dig i at blive omtalt på den måde, og hvis hun ikke har noget fornuftig t at sige, kan hun flette næbbet. 

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Sig direkte til hende hvad du føler. 

Jeg er bare bange for at når jeg får åbnet op, så får jeg virkelig åbnet op hvor jeg flipper. 

Jeg har virkelig gået med det længe, ja flere år har jeg fundet mig i det... 

Men måske er det den eneste måde hun fatter det på..

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg er selv typen der er mangler et filter og man kan virkelig ikke altid gøre for det. Jeg kan styre det men hvis der ryger en genstand eller 2 for meget ind ja så... 

Men sig det til hende. Eller så vær ligeså ærlig overfor hende! 

Håber det er ok jeg spørger men kan Du finde på at sige sådan noget til folk? 

Anmeld

10. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Puha, det lyder til hun virkelig har dårligt selvværd. Tænker der tidligere i hendes liv der har fået indprentet i hendes at man kun er god nok hvis man ser sådan og sådan ud. Hun lyder som en type der får det bedre med sig selv ved at rakke ned på andre. 

Har du prøvet girafsprog på hende, måske det vil få hende lidt ned på jorden, ofte har man tendens til at angribe en der har angrebet en og så går det blot i hårdknude.

1. Konstatering af episoden

2. Følelsen det giver dig

3. Behovet 

4. Kan vi aftale til en anden gang

Eksempel: 

Når du siger mine sko ikke er gode nok fordi de ikke er Ecco. Så bliver jeg rigtig ked af det, for jeg har behov for respekt og ret til at vælge hvad der er godt for mig. Kan vi derfor ikke aftale du lader være med at sige noget, hvis du ikke kan lide min sko.

Skal ikke kunne sige om det virker på hende men jeg har brugt det meget og det har undgået i masse konflikter hvor jeg alligevel har holdt fast i den følelse jeg har mærket. Ved at sige det får du passet på dig selv.

Anmeld

10. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Håber det er ok jeg spørger men kan Du finde på at sige sådan noget til folk? 

Nej det kunne jeg ikke da hun jo er decideret uhøflig og flabet. Men jeg kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade. Hvis jeg synes folk gør noget helt hen i vejret siger jeg det. Højt

men der er forskel på ingen filter og det at være uhøflig og ond

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg tror desværre ikke det hjælper at sige til hende at det gør mig ked af det.

hvilket jeg helst fortrækker at gøre. Måske skulle jeg prøve at gøre det alligevel for at se hvad hun siger...

Anmeld

10. januar 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nej det kunne jeg ikke da hun jo er decideret uhøflig og flabet. Men jeg kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade. Hvis jeg synes folk gør noget helt hen i vejret siger jeg det. Højt

men der er forskel på ingen filter og det at være uhøflig og ond

Jeg synes også det fint at man kalder en skovl for en skovl... Men det andet er bare grotesk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.