Mor&prins skriver:
Min veninden passer sit barn, barnet er lige blivet 2 år, da mig og hende diskutere hvordan vores barn fremtid , spurgt hun mig om min søn skal i Vs, jeg sagde nej jeg er ledig og kan passe ham, jeg skrev ham op til Bh .
Så sagde hun ej du kan sagten passer ham til skole start!
Jeg sagde hvad med dit barn, hun sagde jeg passer barnet til skole start!
Det skal siges hendes barn er meget dygtigt og er også lærenem, taler fint. Forstår alt !
Men hvad mener i om det at passe barn til skole start???
Vil det ikke skade barnet ??
Det er den holdning som vores samfund gennem mange årtier har prøvet at overbevise folk om, fordi det er rigtig smart for samfundet at flest muligt går på arbejde, tjener penge og betaler skat.
Set fra barnets vilkår, så har det BEDST af at blive passet hjemme (hvis vi taler almindelige og fornuftige forældre, selvfølgelig ikke hvis mor er narkoman, luder og i øverigt har diverse voldelige mænd, det siger sig selv!!!)
Al forskning viser at børn udvikler sig bedst af at være hjemme til skolestart (igen når vi ser på NORMAL familien). Desværre har nogle politikere bestil rapporter der skulle vise det modsatte, og der har man så undersøgt hvordan børn der blev holdt hjemme af belastede familie klarede sig, og ikke særlig overraskende klare de sig rigtig dårligt. De har brug for omsorg og basale ting som mad, og det får de i en vuggestue/børnehave og derfor er det godt for udsatte børn at komme i institution! men det gælder altså ikke for normalt fungerende familier)
Anmeld