Jeg bor i udlandet og her er det helt normalt at holde boernene hjemme indtil skolealderen og der er ogsaa mange der hjemmeskoler boernene.
Hvis de soerger for at stimulere barnet godt og arrangerer nok legeaftaler samt kommer paa legepladsen tit etc etc etc saa er det bare helt perfekt saa laenge de selv er tilfredse.
Jeg kan ikke se nogen grund til bekymring.
Jeg er selv hjemmegaaende med mine to boern paa knapt 3.5 og 15mdr og min dreng starter foerst i skole som 4aarig, vi har overvejet at holde ham hjemme indtil han fylder 5 eller 6.
Vi har ca 2-3 faste legeaftaler om ugen, derudover gaar han til gymnastik 1-2 gange hver uge, vi er paa legepladsen om morgenen og om eftermiddagen (der er altid fyldt med boern) og hvis vi ikke er paa legepladsen er vi enten ved poolen, hjemme hos en legekammerat eller i et mall hvor han leger spontant med boern vi moeder og tit tager vi i legeland en dag om ugen eller hver anden uge. Han mangler ikke noget socialt.
Min dreng er tresproget, han taler engelsk og forstaar dansk og arabisk samt kan enkelte ord paa swahili, hindi og russisk/slovakisk. Han kan sit abc, kan genkende enkelte ord, kan taelle til 15, kan en heeelt masse boernesange, er vildt god til gymnastik og basketball, han kan svoemme uden hjaelpemidler (og er en super-dykker) han hjaelper altid de smaa boern paa legepladsen og snakker til alt og alle (og skaelder ud paa folk hvis de ikke hilser igen). Han er paa samme niveau som de af hans venner der gaar i nursery
Anmeld