Hvad foretrækker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

Clisolka

Håndværker da! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Tip!

Min kæreste er butiks chef, og læser HA ved siden af.. 

Der sidder et godt hoved på den mand, men han kan bestemt også bruge hans hænder..  

Han er klart til den akademiske side.. 

Jeg selv er snart uddannet pædagog. 

Anmeld

7. januar 2015

AnnaK89

Min mand er alt muligt 

Han kan alt med sine hænder og samtidig har han et godt hoved!

Han er meget interesseret i politik - og sidder da også i bestyrelsen for venstre i hans valgkreds

Han er alt hvad jeg drømmer om 

Anmeld

7. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Håndværker! Min bedre halvdel er flymekaniker.. Han kommer tit hjem og er møgbeskidt

Anmeld

7. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Begge dele - forstået sådan, at hans personlighed er altafgørende, og den defineres af så meget andet og mere end jobbet. 

Jeg kommer fra en akademikerfamilie og har som den første i mange generationer giftet mig med en håndværker. En ordblind, ikke spor belæst maskinarbejder. På de vigtigste områder i livet er han meget klogere end mig og adskillige af mine højtuddannede familiemedlemmer. Han har lært mig så meget med sin intuitive tilgang til andre mennesker, sin optimisme og styrke og evne til at være i nuet uden at analysere og "overtænke" alting. 

Jeg kan godt savne at diskutere en god roman med ham, men det er nærmest også det eneste, jeg kunne efterlyse. Og vores børn er vokset op med det bedste fra to verdener og ved, at uanset hvad, de vælger at uddanne sig til, er det mere end godt nok i vores øjne. 

Anmeld

7. januar 2015

Babyklokke

Håndværker! Helt klart :-D 

Det har altid tiltrukket mig mest, og så syntes jeg at håndværkere har tildens til at have den personlighed som jeg foretrækker. Smart, lidt 'bølle agtig'. Det er ihvertfald den type jeg falder for. 

Har fundet den dejligste af dem alle, en rigtig rod tidligere og laver en masse ballede og sjov, men samtidige den kærligste person man kunne drømme om <3 og han er glarmester :-D 

Anmeld

8. januar 2015

Masig

Jeg er selv akademiker og har altid sagt at jeg ville have en akademiker, da jeg var sikker på at en håndværker ikke ville kunne udfordre mig intellektuelt... Nøj hvor blev jeg klogere. Jeg faldt for en tømrer, som har eget firma, har bygget vores fantastiske hus, og bare er en super god mand og far... Selvfølgelig er der nogle ting han ikke kan være med til at diskutere, men når han så begynder at snakke om husbyggeri, tagrenovering osv, så står jeg altså af.

jeg er meget analyserende, hvor han er mere praktisk tænkende. En god kombination synes jeg.... Og så har han bare så meget mere livserfaring end mig til trods for der kun er fire år mellem os.... 

Så jeg er i hvert fald blevet klogere og har fundet ud af at det ikke nødvendigvis kommer an på uddannelse/job, men hvem personen er, og hvilke værdier de har og om de passer til ens egne....

Anmeld

8. januar 2015

Lilotte87

Klaaaart håndværker! 

Jeg er tilbredskuldrede mænd i arbejdstøj. 

At min egen både er soldat og håndværker, det er bare bonus. 

Anmeld

8. januar 2015

lineog4

Ville mene min drømmemand er akademiker, nu er det bare sådan jeg er gift med en håndværker  

Hvis man tænker krops fordomme, hvor akademiker sidder med hvide tynde arme, ja så tænder jeg jo bare på stærke arme - men det er jo totalt fordomme og slet ikke rigtigt.

tænker man intellektuelt og igen med fordomme, så sidder jeg jo med en håndværker der kun tænker til sin næsetip og der tænder jeg på mænd der tænker. Men igen totalt fordomme.

min kære håndværker mand, har læst machieavelli på original, jeg har læst uddrag på dansk (han er elinstallatør og jeg er filosof), han har læst Dante, jeg er kommet igennem endnu. Tilgengæld læser han aldrig en roman og det savner jeg at kunne tale om. Jeg ville da gerne akademisere ham lidt en gang imellem, men jeg ville også gerne gøre ham lidt yngre, og måske lidt højere og lidt tyndere  Men jeg vil ikke skifte ham ud 

Anmeld

8. januar 2015

mor88

vissevasse skriver:

En håndværker eller akademier mand? Og hvorfor? 

Jeg har begge dele i en fantastisk mand

Først uddannet håndværker og derefter akademiuddannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.