WOW ! To streger - har lige født for 10 mdr siden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Hjælp! Knus den forvirrede mor - 

Det kan godt lade sig gøre .. Vi har snart 3 børn og er begge på su , dog også med SU-lån begge to .. 

Held og lykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Mig bekendt kan man ikke som par få forhøjet su eller su lån, så er begrænset hvad man får på su også selvom man har børn, og antallet af børn skulle heller ikke have betydning 

Det ved selv jeg du ikke har ret i  men tak for svar 

Anmeld

8. januar 2015

Kløver

Anonym skriver:

Det ved selv jeg du ikke har ret i  men tak for svar 

Okay så blev jeg også klogere, er ikke selv på su, og info har jeg fra en veninde som havde snakket om det da hun var på besøg om formiddagen. De kan ikke få andet end alm su trods to små børn og så kan hun tage su lån. Så troede det var ens for alle  

Anmeld

12. januar 2015

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Hjælp! Knus den forvirrede mor - 

Vi har begge været på SU imens vi havde to blebørn.

Det kan sagtens lade sig gøre. Vi tog dog begge SU lån, men tror så heller ikke det er til at få til at løbe rundt uden.

Når I begge er på SU får I fuld friplads for begge børn og I kan med rimelig stort sikkerhed få den højeste boligsikring (alt efter hvor høj jeres husleje er)

Vores er på ca 6200kr og vi fik maksimum boligsikring på ca 3200kr.

Det kan sagtens føles stramt økonomisk, men hvis man lige planlægger lidt, så kan det fint lade sig gøre også uden børnene kommer til at mangle noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.