WOW ! To streger - har lige født for 10 mdr siden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
23 svar
3 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Hjælp! Knus den forvirrede mor - 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Anonym trådstarter

slet ingen der vil hjælpe mig?

Anmeld

7. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at self ka det lade sig gøre. Dog ved jeg ik noget om hva man ka få osv af penge. Vh stine

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg tænker at self ka det lade sig gøre. Dog ved jeg ik noget om hva man ka få osv af penge. Vh stine

iiih jeg vil også bare så gerne at det kan lykkedes!!!! har lige set de sødeste tvillingevogne. og syntes kun det ville være godt for min datter at få en søskende at vokse op sammen med! 

Anmeld

7. januar 2015

Bare mig..

Jeg har heller ingen erfaringer, men tænker også at det godt vil kunne lade sig gøre. Om det er et eller to børn, og så næsten i samme alder - økonomisk tænker jeg ikke problemet vil være så stort. Hvis begge er på su er der ekstra at hente, i kan søge om økonomisk friplads eller tilskud afhængig af indtægten till begge børn, om ikke andet er der halv pris på den billigste plads. 

Og så er der jo boligsikring. Jeg ved det ikke hundred procent, men jeg tror man får mere hvis man har flere børn.

Jeg ville klart kaste mig ud i det, men samtidig være helt bevist om, at det vil blive hårde år mens i er på su, - rent økonomisk. (Men det er hårdt for stort set alle på su. Jeg er det selv med et barn, og jeg ville lyve hvis jeg sagde, at det var nemt og at jeg snilt kan få det til at hænge sammen, for det kan jeg ikke BARE, men jeg gør det!) Jer imellem, tror jeg i bliver lykkelige om nogle år når i kan se hvor meget glæde børnene har af hinanden!

Jeg FORTRYDER virkelig, at jeg aldrig fik en mere relativt kort efter min datter! Kunne jeg lave det om, så var min datter ikke alene idag. Hun er snart 5, og udsigterne for flere børn ligger i hvertfald ikke indenfor det næste år. 

Pøj pøj!

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

MGN~NGM<3 skriver:

Jeg har heller ingen erfaringer, men tænker også at det godt vil kunne lade sig gøre. Om det er et eller to børn, og så næsten i samme alder - økonomisk tænker jeg ikke problemet vil være så stort. Hvis begge er på su er der ekstra at hente, i kan søge om økonomisk friplads eller tilskud afhængig af indtægten till begge børn, om ikke andet er der halv pris på den billigste plads. 

Og så er der jo boligsikring. Jeg ved det ikke hundred procent, men jeg tror man får mere hvis man har flere børn.

Jeg ville klart kaste mig ud i det, men samtidig være helt bevist om, at det vil blive hårde år mens i er på su, - rent økonomisk. (Men det er hårdt for stort set alle på su. Jeg er det selv med et barn, og jeg ville lyve hvis jeg sagde, at det var nemt og at jeg snilt kan få det til at hænge sammen, for det kan jeg ikke BARE, men jeg gør det!) Jer imellem, tror jeg i bliver lykkelige om nogle år når i kan se hvor meget glæde børnene har af hinanden!

Jeg FORTRYDER virkelig, at jeg aldrig fik en mere relativt kort efter min datter! Kunne jeg lave det om, så var min datter ikke alene idag. Hun er snart 5, og udsigterne for flere børn ligger i hvertfald ikke indenfor det næste år. 

Pøj pøj!

Tak for dit dejlige svar! Jeg sidder og tænker så det knager! VIL så gerne!! Men i fremtiden om måske lad os sige 5-6 år - med fast job begge to - et lån der er betalt ud - og to skønne unger der kan bruge hinanden - kan jeg KUN se som positiv!  Ja det bliver hårdt! Men hey - vi tager en dag af gangen og ser hvad der sker  stadig er der bare noget der knager - at se mig selv højgravid midt om sommmeren med et barn på halvandet år - var IKKE hvad jeg havde forstillet mig - kan bare ikke andet end at se det som en gave der er blevet skænket mig! 

Anmeld

7. januar 2015

namaha

Jeg har en veninde hvor hende og manden er gift, de har 3 børn på henholdvis 2-6-10 år og der har været under uddannelse begge to fra de fik den første,

De bor i et lejet hus, har bil ved ikke hvad det får i løn og lignede, men ved at de får det til at løbe rundt, selvom deres buget er meget stramt har de stadig råd til at invitere ud og spise hvor de betalte for mig. Sejt gjordt 

så jeg tænker du bare skal tage det med ro, på en eller anden måde skal alt nok løse sig 

Anmeld

7. januar 2015

MT86

Anonym skriver:

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Hjælp! Knus den forvirrede mor - 

Jeg har to børn. Den første fra juni 2010 og nr 2 fra juli 2011! 

Jeg var på dagpenge da jeg blev gravid første gang, og min dagpenge periode udløb under barsel nr 2. Min mand var lige startet uddannelse! 

Jeg vil sige det er hårdt de første 2 år med to små børn, men så bliver det nemmere! Jeg vil ikke undvære det korte mellemrum mellem mine! De har så meget glæde af hinanden!

mit råd er føl efter hvad i synes er det rigtige! Hvis du føler du gerne vil ha nr 2. Så skal du have det! Også må uddannelsen bare komme på stand-by imens du er på barsel!

jeg er gravid med nr 3 nu! Og er under uddannelse, og jeg mener stadig jeg kan klarer det selvom der kommer en barsel til sommer!! 

Anmeld

7. januar 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Det kan godt lade sig gøre, hvis man tænker sig lidt om. 

Vi er begge på SU, og vi har børn på 8 måneder, 2 år og 5 år. udover har vi også bil. (og vi har ingen su-lån)

I kan søge fripladstilskud til pasning af børn, så vi kun skal betale 1500kr. om måneden, for 1 børnehaveplads og 2 vuggestuepladser. 

Derudover har i søgt boligstøtte? Det kan også gøre en forskel.

håber i finder ud af det

Anmeld

7. januar 2015

Baby15

Jeg har et barn fra 2012, 2013 og venter igen i 2015 . Både jeg og manden er på su . Vi synes slet ikke det har været hårdt �� 

hvad man kan få af hjælp kommer jo meget an på hvad i tjener �� mht su kan du jo få lån og lån til forsørgere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.