WOW ! To streger - har lige født for 10 mdr siden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

AnoMe

Anonym skriver:

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Hjælp! Knus den forvirrede mor - 

Som forsørger får man hver især dobbelt SU takst og så kan i søge om SU-lån og SU-lån til forsørgere.. Så kan i søge boligsikring ved udbetaling Danmark og en paragraf 34 som er ekstra hjælp til husleje (skal søges på kommunen).. I kan også søge supplerende børnetilskud til forældre under uddannelse (søges på kommunen) så kan man også søge div. sommerferiehjælp og julehjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

LLT.

Anonym skriver:

Jeg er gravid  Det er ikke gået op for mig endnu! Har lige født føler jeg! Har verdens skønneste datter, det har været rigtig hårdt for min kæreste og jeg, 1000 gange mere dejligt - uden tvivl! Men det har ikke været en dans på roser  - og nu det hele er endelig ved at køre på skinner!
Min kæreste blev ikke ligefrem glad da jeg fortalte ham jeg er gravid, jeg blev glad da jeg så to streger - Men! Kan godt forstå ham - jeg skal lige til og igang med min uddannelse - hvilket jeg har glædet mig til efter den har været sat på hold i 2 år. - vi har regnet lidt på det, og min udd ville kun blive udskudt 1 år yderligere. Min kæreste starter også på udd til august - så vi ville blive to forældre på su med to små ble-børn  Vi har hele tiden sagt at vi skulle have flere børn når vi begge var færdige med udd og havde fast job. Det er vigtigt for os begge at vi har råd og overskud i vores økonomi - og der begynder jeg så bare og tænke om vi kan klare det - har absolut ingen erfaring for hvad man får ekstra som forældre på su og hvad man kan søge hos kommunen. syntes i forvejen vuggestuen er pænt dyr, og skulle vi så til at betale for en til på vores løn så tror jeg sku ikke det kan hænge sammen. F*** en hovedpine  Er der måske nogle af jer der har prøvet at stå i den situation - og hvad gjorde i?

Det skal lige siges min kæreste ændrede mening og gerne ville beholde det efter noget tid - og vi prøve at kigge på hvad vi kunne få - men syntes det virkede meget uoverskueligt! 

Jeg vil jo helt vildt gerne tage en beslutning for os alle sammen! - Men det er sku mest børnene jeg tænker på! Og ville det være fair for mine børn - 

Vi har 3 børn på en su og en lærlingeløn

nej vi spiser ikke ude hver dag, men vi mangler intet, det er vel et spørgsmål om tæring efter næring

Anmeld

7. januar 2015

Sissel

Jeg stod selv i samme situation som dig for 4 år siden.. Og fortryder ikke er sekundt.. Det var faktisk ikke hårdt, det handler bare om at prioritere.. Og så et bund solidt budget.. Go for it!

Anmeld

7. januar 2015

Zelinasmor

Når i begge er forsørgere kan i IKKE få dobbelt SU hver især. Det er udelukkende hvis du er enlig forsørger.

Det i kan få er et tillæg til jeres SU begge to der hedder "forsørgertillæg til samboende forsørgere på SU". 

Foruden det kan i få næsten dobbelt SU lån begge to.

Vil tro med SU og SU lån vil i nok få i omegn af 11.500kr udbetalt hver især.

Foruden det stiger jeres boligstøtte og i kan sikkert få friplads. (HUSK at kommunen IKKE må medregne jeres SU-lån når de udregner boligstøtte og friplads, det er KUN jeres SU de må medregne)

Min eks og jeg havde 100% friplads til vores datter da vi boede sammen og begge var på SU. 

Så er der børnepenge hver 3 måned på 4200 x 2 når begge børn er under 3.

Divideret ud er det næsten 3000 i måneden.

Jeg tænker det slet ikke er et problem økonomisk med mindre i har luksus vaner. Flere dyre biler og kæmpe hus. 

Anmeld

7. januar 2015

(august)

Det kan sagtens lade sige gøre. De fleste kommuner giver 50% på søskende pladser. Og det bliver ikke dobbelt så dyrt bare fordi man har to. 

Vi har selv 3 henholdsvis fra aug 2010, jan 2012 og juni 2014. Vi bruger ca 4000kr om måneden på mad, husholdning inkl bleer og vi har haft to blebørn samtidig og det kan godt lade sig gøre. 

Anmeld

7. januar 2015

Papillon

Tillykke med graviditeten 

Jeg testede selv positiv fornyeligt, kun 6 måneder efter den første kom til verden. Jeg så er stadig gravid, og kan ikke svare på, hvordan det er at stå med to små børn, så tæt på hinanden endnu. Men jeg er også studerende, og min kæreste er også under uddannelse, så vi har ikke vanvittigt meget at gøre godt med.

Egentlig er økonomien heller ikke det, der fylder mest i mine tanker. Man kan komme langt med et fast budget og hvis man er realistisk i forhold til, hvad man har råd til. Institutionspladser og husleje (hvis man bor til leje) kan man søge hos kommunen om tilskud til 

Anmeld

7. januar 2015

Mettefpigen

AnoMe skriver:

Som forsørger får man hver især dobbelt SU takst og så kan i søge om SU-lån og SU-lån til forsørgere.. Så kan i søge boligsikring ved udbetaling Danmark og en paragraf 34 som er ekstra hjælp til husleje (skal søges på kommunen).. I kan også søge supplerende børnetilskud til forældre under uddannelse (søges på kommunen) så kan man også søge div. sommerferiehjælp og julehjælp

Man får kun dobbelt SU som enlig forsørger... 

Anmeld

7. januar 2015

AnoMe

Mettefpigen skriver:

Man får kun dobbelt SU som enlig forsørger... 

Nå for søren

Anmeld

7. januar 2015

FruJacobsen

Anonym skriver:

Tillykke med graviditeten vi har to små børn på 1 og 2 år og er begge stadig studerende - jeg har så fået fuldtidsjob og læser ved siden af (mangler min bachelor). For os var det umuligt at få det til at løbe rundt med to børn og kun SU...du kan kun få forsørgertillæg på omkring 2300,- ekstra om måneden. Så jeg er glad for, at jeg har arbejde nu, så vi bedre kan få tingene til at hænge sammen måske ikke et så opløftende svar herfra, men sådan har vi hvert fald oplevet det herhjemme held og lykke med det hele.

Anmeld

7. januar 2015

Kløver

Mig bekendt kan man ikke som par få forhøjet su eller su lån, så er begrænset hvad man får på su også selvom man har børn, og antallet af børn skulle heller ikke have betydning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.