Yurie skriver:
Jeg var inde over den anden tråd, en af dem der sagde du skulle acceptere det med svinekødet, fordi han sagde at sønnen ikke behøvede at blive omskåret.
Men når han lige pludselig skifter mening og har taget noget han lovede dig tilbage, ville jeg være bange for hvad han ville skifte mening med næste gang. Og ville ikke have det rart med at vide at han kunne skifte mening om noget, pga af religion, som man selvfølgelig skal respektere, men så skal man også holde sit ord, som han jo ikke gør.
Hvis det er så vigtigt for ham, ville han jo ikke have accepteret din mening om det, den gang.
Som en anden siger, sæt jer ned lav en liste hver og se hvordan det falder sammen, men hvis en mand ikke kan acceptere min grænse for hvad der skal ske med mine børn, ville jeg ikke være sammen med ham, lige meget jeg elskede ham, for jeg ville hade ham for det han gjorde mod min søn, når jeg ikke kan acceptere det/at han tvang barnet til at blive omskåret, før barnet havde et valg.
Så som sagt, du skal virkelig gå i tankeboks, for kan du ikke acceptere at jeres søn bliver omskåret, mener jeg ikke at du skal være sammen med den mand.
Jeg vil ikke sige han har lovet noget men kan bare huske sidst vi havde en stor diskussion kørende omkring der med svinekød at jeg sagde : men 100 % du får mig ikke til at omskære min søn hvor han sagde det ville han godt kunne acceptere men ikke svinekød, det var for vigtigt for ham.. så jeg ved jo at han har sagt de ord der, for ellers ville jeg jo heller ikke have været rolig omkring det siden da, hvis jeg ikke følte vi var kommet frem til noget.. men lige pludselig er omskæring jo så også enormt vigtigt for ham.. og jeg tror faktisk det efter hans søster har fået en dreng .. for ham skal jo så selvfølgelig omskæres for det er jo bare "sådan det skal være" .. og jeg tror måske det kan have lagt et pres på ham i mellemtiden selv hvis han har tænkt før han måske ville kunne acceptere det, men så nu føler han bare ikke han kan.. han sagde selv sidst at han følte pludselig mange ting var blevet vigtigere for ham, ting som han ikke før havde tænkt så meget over..
Det du skriver med at hvis en mand ikke kan acceptere ens grænser for hvad der skal ske med ens børn, giver jo også så meget mening.. og sådan som han er mod mig og altid har været er det også så uforståeligt.. han har altid vægtet mine meninger og hvordan jeg har det som noget af det højeste men her, kan han virkelig ikke.. han sagde endda: jeg er ødelagt men jeg kan ikke give mig på denne her, uanset om det betyder jeg så skal gå med et knust hjerte..
Og jeg er nemlig også bange for jeg ville hade ham for det hvis jeg nu bare gik med til det.. men det bare som om jeg aligevel bare vil give det alverdens chancer og så tænke: vi tager den når jeg gravid for så måtte jeg sige til ham enten acceptere du det eller os hedder det abort .. for så har jeg en eller anden forestilling om han så vil åbne sine øjne... men det kan bare heller ik være rigtigt hvis man skal helt derud .. det ville jo ikke skabe andet ens kaos Iben situation der burde være den dejligste tid 
Som i kan se kæmper mit hjerte for at Holde fast og mon hjerne får at være fornuftig og tænke på at holde fast i MIG ..
Skrev jeg var brudt sammen på arbejdet til ham pga. Jeg stadig havde at det her i tankerne og han svarede at det var han ked af, og vi kunne jo tale lidt om det senere. Har været "okay" de sidste par dage så tror ikke han tager det så alvorligt som det jo egentlig er for mig. Havde selv troet jeg bare kunne feje det væk for en tid og så alt er som før, men det er der bare i baghovedet hele tiden. Når jeg giver ham et kram og kysser ham bliver jeg både vred og ked af det dybt indeni. Føler mig faktisk en anelse forrådt selvom jeg godt ed det er et hårdt ord at bruge..