Fravælge nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
21 svar
16 synes godt om
3. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er gravid i uge 8, og mig og min mand snakker om, om det er muligt at fravælge NF scanningen?

med vores den første fik jeg den ikke tilbudt, og var derfor først til scanning i uge 20.

vi tænker at NFen blot vil medføre en masse bekymringer mm., og om man derfor istedet kunne få en tryghedsscanning for at f.eks. Fastsætte terminen.

Under alle omstændigheder vil vi beholde barnet.

det er ikke for at skabe en vild debat men hvad er jeres erfaringer/holdninger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Flomse

Alle scanninger og undersøgelser er tilbud du får, ergo kan du vælge at takke nej til det.

Når I allerede nu har truffet beslutning om at beholde barnet uanset resultatet, giver det god mening for mig,  at I fravælger NF. For hvad kan I bruge det til

Anmeld

4. januar 2015

namaha

Jeg er gravid i uge 5 snart 6 

Manden og jeg har også snakket om at fravælge nf, jeg har en arvelig sygdom og derfor vil de tilbyde mig en hel masse, og vi har på forhånd sagt at vi vil intet have af ekstra ting, da vi uanset hvad vil have barnet.

så jeg syntes det er med god mening at du fravælger det, det vil jeg også gøre 

Anmeld

4. januar 2015

Cecilie6700

Vi valgte alle skanninger mm til, både for vores egen skyld og for barnets. 

NF og andre skanninger bliver efter min erfaring lavet både for barn og forældre. 

Hvis jeg til NF blev informeret og at mit barn fejlede fatale "fejl" som i sidste ende ville medføre at barnet ikke ville overleve graviditeten eller det/de første leveår, ville jeg både for barnets og vores skyld vælge at give det fred så tidligt som muligt.

Der er ingen tvivl om at NF kan give bekymringer, men synes absolut det er det værd. Min læge sagde at vi som par skulle snakke om diverse risici for barnet, for at undgå større frustrationer som par, i tilfælde at en beslutning om evt. abort skulle bestemmes.

Ud over det er NF for de fleste, herunder os, en fantastisk oplevelse som jeg absolut ikke ville være foruden.

Tillykke med graviditeten    

Anmeld

4. januar 2015

lenemor77

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg er gravid i uge 8, og mig og min mand snakker om, om det er muligt at fravælge NF scanningen?

med vores den første fik jeg den ikke tilbudt, og var derfor først til scanning i uge 20.

vi tænker at NFen blot vil medføre en masse bekymringer mm., og om man derfor istedet kunne få en tryghedsscanning for at f.eks. Fastsætte terminen.

Kan godt forstå din beslutning. Reelt ville jeg overveje mulighederne hvis jeg skulle blive gravid igen. Tænker du måske skulle overveje at takke ja til scanningen - men nej til double/trippel testen? Scanningen viser jo andet end risikoen for Down. Her tænker jeg store misdannelser, som gør at barnet ikke kan overleve.. 

Anmeld

4. januar 2015

Anonym trådstarter

lenemor77 skriver:

Kan godt forstå din beslutning. Reelt ville jeg overveje mulighederne hvis jeg skulle blive gravid igen. Tænker du måske skulle overveje at takke ja til scanningen - men nej til double/trippel testen? Scanningen viser jo andet end risikoen for Down. Her tænker jeg store misdannelser, som gør at barnet ikke kan overleve.. 

Kan man det? Så vil jeg i hvertfald tage den snak med lægen.

for jeg/vi tænker at hvis fosteret er gået til grunde eller har så fatale fejl at det ikke vil kunne udvikle sig til at kunne leve udenfor livmoderen, vil det jo være godt at vide det allerede nu i stedet for i uge 20.

Men vi er derimod ikke i tvivl om, at vi ville beholde et barn med down  syndrom, og vi vil derfor nødig skulle føle os "tvunget" til evt. samtaler omkring abort mm. i tilfælde af..

Anmeld

4. januar 2015

Sprit25

Abrazos skriver:

Alle scanninger og undersøgelser er tilbud du får, ergo kan du vælge at takke nej til det.

Når I allerede nu har truffet beslutning om at beholde barnet uanset resultatet, giver det god mening for mig,  at I fravælger NF. For hvad kan I bruge det til

Til at se om barnet lever 

hvis jeg var dig TS, ville jeg tage scanningen men frabede mig tallene omkring Downssyndrom. Må jeg spørge hvorfor I ikke vil vide det? Tænker det ville være rart at være forberedt?

Anmeld

4. januar 2015

Røverdatter

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg takkede nej til NF.

Min mor blev aldrig scannet med nogen af os. Men det viste sig at der gemte sig to drenge i hendes sidste graviditet - dette viste sig først under fødslen. Så jeg vil fremover mindst få én af scanningerne 

Anmeld

4. januar 2015

hesøth

Jeg fik den ikke tilbudt ved mine første 2 - og valgte også fra ved nr. 3.

Det er jeres eget valg.

Anmeld

4. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ved det første lægebesøg blev jeg direkte spurgt om jeg ville tage imod tilbuddet om de 2 scanninger. Jeg tænker det er vel bare at informere at man gerne vil have gennemscanningen, men ikke nakkefoldsscanningen.

tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.