Vil det være "snyd"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

Monski

Anonym skriver:

Hejsa!

Endelig, endelig, endelig skete det! I 2 år og 3 mdr har jeg været ansat i forskellige vikariater af cirka 3 mdrs varighed. Nu er jeg blevet fastansat pr. 1/1-15. 

I al den tid har vi afholdt os fra at blive gravide.. Nu hvor ansættelsen er i hus, vil vi jo gerne igang, men er det at "snyde" min arbejdsgiver? 

Jeg har lidt dårlig samvittighed, hjælp mig piger 

Hvis nogen genkender mig, så gå stille med det ell

Snyd synes jeg ikke det er, men jeg synes det er vigtig også at tage højde for arbejdspladsen  

jeg arbejde i en vuggestue hvor der havde været ekstremt meget udskiftning af pædagoger og dette kunne sagtens mærkes på børnene - hende der faktisk blev ansat valgte selv at takke nej, da de allerede der var igang med pb det synes jeg er virkelig stort gjort, men det er ikke snyd hvis man ikke gør det.

og det er jo også forskelligt fra job til job hvor meget det ligefrem påvirker andre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Hejsa!

Endelig, endelig, endelig skete det! I 2 år og 3 mdr har jeg været ansat i forskellige vikariater af cirka 3 mdrs varighed. Nu er jeg blevet fastansat pr. 1/1-15. 

I al den tid har vi afholdt os fra at blive gravide.. Nu hvor ansættelsen er i hus, vil vi jo gerne igang, men er det at "snyde" min arbejdsgiver? 

At man blir gravid ved en "fejl" kan de jo ikke se som snyd.. De behøver jo ikke vide på arbejdspladsen at det var planlagt... 

Og hvis det er rigtigt for jer nu ville jeg gøre det.. 

Anmeld

3. januar 2015

Miss BananaHammock

Der er jo ingen garanti for graviditet lige med det samme, men sammentidig er der heller ingen garanti for at det ikke sker. Vi måtte kæmpe 4 år før vi fik den første, så jeg er glad for at vi ikke ventede, men på den anden side at jeg alligevel glad for at vi nåede at komme længere med uddannelse osv. inden han kom. 

Det jeg prøver at sige er at det er en svær beslutning og man er desværre ikke selv herre over tiden. Men personligt havde jeg nok ventet et par måneder. Både for at give arbejdspladsen en chance, men også for din egen skyld. Så du har ro den første tid. Men jeg ville nok ikke vente flere år. Måske bare et halvt års tid. 

Anmeld

3. januar 2015

Masig

Jeg ville nok lige give jobbet et par måneder, inden jeg gik igang med at lave baby.

Jeg fik selv en elevplads her fra september, og en uge efter de havde givet mig besked om, at jeg havde fået den, fandt jeg ud af, at jeg var gravid. Vi var jo super glade, for ville jo gerne have en mere, men vi havde ikke planlagt, at det skulle ske lige netop på dét tidspunkt, netop fordi jeg jo havde været til nogle forskellige jobsamtaler og gerne lige ville se tiden an, om jeg fik job... Men det skete altså, og min arbejdsplads tog det heldigvis super flot. De havde aldrig haft en på barsel før, så de så det bare som en lærerig situation... Så jeg har været rigtig heldig, at de tog det så roligt, man kan jo desværre risikere det modsatte...

Men jeg vil også sige, at arbejdsgiverne ved jo godt, at der er den "risiko" ved at ansætte en kvinde i en alder, hvor man overvejer børn, så de må jo tage det med, hvis man bliver gravid. Vi skal jo trods alt også gerne formere os

Anmeld

3. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tænker også der ikke sker noget sådan med det samme. Vi har ikke brugt beskyttelse gennem meget lang tid. 

Så er I jo i gang? 

Anmeld

3. januar 2015

l.kjoeller

Jeg ventede 3 måneder efter fastansættelse  så det ikke var  med det samme jeg lige skulle sige det 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så er I jo i gang? 

Tjaeh lidt men det er mere fordi vi ikke kunne blive ved med at vente i forhold til min kærestes alder.. 

Anmeld

3. januar 2015

Cecilie6700

Jeg er ikke sikker på dette, men mener jeg har hørt man skal være fastansat i minimum 1 år eller lign. før man er berettiget til barsel via arbejdspladsen. Eller mener jeg man bliver henvist til kommunen. 

Men læs dine ansættelseskontrakt. Der burde det stå hvis det er

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hejsa!

Nej det synes jeg ikke det er

Anmeld

3. januar 2015

2babygirls

Nej det er ikke snyd. De ved jo at du er kvinde og i en fødedygtig alder?! 

Dog ville jeg lige give de 3 måneders prøvetid, inden i går til den på lagnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.