Det at blive skilt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.743 visninger
26 svar
12 synes godt om
1. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej herinde.

Godt nytår.

Jeg ved ik om det er den rette gruppe, men håber en kan hjælpe. 

Vi står foran en skilsmisse herhjemme, og lige pt tegner det til at blive en grim en!

Jeg har brug for at vide om lidt vdr. deling af hus..

Jeg købte SELV hus i 2008, min mand flyttede ind i 2009 Ca og vi blev gift i 2011. Nu siger min mand ar fordi vi er gift, så ejer han halvdelen af huset.. Selvom det er min underskrift på skødet! Er det rigtigt? Og skal jeg så købe ham ud af det for at beholde det selv?

Håber nogle kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej herinde.

Godt nytår.

Vi står foran en skilsmisse herhjemme, og lige pt tegner det til at blive en grim en!

Jeg købte SELV hus i 2008, min mand flyttede ind i 2009 Ca og vi blev gift i 2011. Nu siger min mand ar fordi vi er gift, så ejer han halvdelen af huset.. Selvom det er min underskrift på skødet! Er det rigtigt? Og skal jeg så købe ham ud af det for at beholde det selv?

Håber nogle kan hjælpe..

Jeg er ret sikker på han har del i det, hvis du ikke har særeje på huset 

Anmeld

1. januar 2015

klmf

Hvis ikke du har lavet særeje ved ægteskabet så ejer I vel halvdelen hver, ligesom alle andre værdier. 

Anmeld

1. januar 2015

An&Jo

Jeg synes du skal ringe til en advokat for at få det afklaret.. For er faktisk ret sikker på at hvad man tager med ind i ægteskabet er ens eget, men hvad man tilkøber i løbet af ægteskabet er til deling.. Min mand ejer vores hus og da han købte det inden vi blev gift har jeg ingen ret til det ved en evt skilsmisse.. Det er ihvertfald hvad vi har fået afvide.. Og han har ikke særeje

Anmeld

1. januar 2015

Pinkrose

Jeg er ret sikker på hvis det kun er dit navn der står på skødet til huset at det er dit. 

Lige så vel som at mens i er gift hvis i købte en bil, og selvom i begge hæftede økonomisk i forhold til lån, hvis det kun er det ene navn der står på den så er det ikke fælles eje 

Anmeld

1. januar 2015

aarhusmor

Jeg er også ret sikker på at huset er dit, da du har købt det før indgåelsen af ægteskabet.

Men værdien af huset indgår alligevel i beregningen af formuen og formuefordelingen

Anmeld

1. januar 2015

pussekat

hejsa

alle det du have før han kom ind i de liv er dig det sige de da jeg bliv gidt og det er 9 år siden om 13 dag så tro ikke han kan får når af hus da for så skulle du/han også får din gæld også og det kan i jo ikke får 

Anmeld

1. januar 2015

EAF

Jeg læste om skilsmisseproceduren her i juledagene og for 2800kr. kan du få hele pakken med hjælp fra prof. til hvordan og hvorledes.  Google evt.  på skilsmisseDer kommer alt frem. 

Anmeld

1. januar 2015

pussekat

Anonym skriver:

Hej herinde.

Godt nytår.

Håber nogle kan hjælpe..

Bor I i en ejerbolig, hører spørgsmålet om den under bodelingen. Det samme gælder
værdien af andelsboligen.

det her jeg læse her  http://www.statsforvaltningen.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/N%C3%A5r_vi_skal_skilles.pdf

så øvøv tro han skal have når til det jeg kan læse da det er sur når det er kun dig hus 

Anmeld

1. januar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Du ejer selv huset, når det kun er dit navn, der står på skødet, men når man bliver gift får man formuefællesskab (ikke fælleseje). Det betyder, at I hver især stadig ejer, de ting I selv har købt, men værdien af disse skal deles, hvis man bliver skilt og i dit tilfælde med huset, betyder det, at såfremt der er friværdi i huset, skal du dele denne med din mand ved en skilsmisse.

Rent praktisk vil man ved en skilsmisse se på, hvilke værdier i hver især har og trække jeres eventuelle gæld fra. Herefter skal I så hver gå ud af ægteskabet med lige mange værdier, hvilket betyder, at hvis du har værdier for f.eks. 200.000 og din mand har for 100.000 skal du betale 50.000 til ham, så I går ud af ægteskabet med lige mange værdier medmindre nogen af jer har særeje på nogle af tingene.

Så kort sagt: nej han har ikke krav på selve huset, men han har på en evt. friværdi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.