Skilt og han vil ha min vielsesring må han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

migxher

Du skal da beholde ringen hvis du vil, hvorfor vil han egentlig have den?
Så kan i evt gøre som min tante gjorde for hende datter sidste år.
Hun havde gemt hende og datterens fars ringe, og da datteren så skulle konfirmeres fik hun sat ringene sammen til en ring og gav den til datteren, hun blev meget glad.  (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

RosSofi

Ærlig talt, han virker som én der i virkeligheden er bitter over at skulle skilles og bare forsøger at gøre tingene så besværlige som muligt på grund af sårede følelser.

Anmeld

30. december 2014

Newsence

Da min bror skulle skilles sidste år der var de så uenige om hvem der skulle have hvad at de endte i SF. Her blev hun tildelt bilen til trods for at han havde betalt den og kun han stod som ejer da de vurderede at hun ville have mere brug for den da hun skulle være bopælsforældre i en 10/4 ordning... Her fik han kort afvide at alt købt i ægteskabet var fælles eje udover personlige ting som tøj, smykker og div man havde med ind i ægteskabet ( dette kan så være alt fra møbler, huse, bil osv men man skal have ejet det INDEN) 

min bror var godt bitter men der var intet at gøre ( hun skulle så betale for omregistrering ) det skal nok lige siges at det var en gammel brugt bil uden gæld, men min bror havde købt den kontant gennem en privat og selv betalt 

men syntes du skal kontakte SF for uanset hvad så er det dem der kender reglerne bedst... Så kontakt dem og meddel at I ikke kan blive enige.. Så kan han intet gøre eller brokke sig over dig da det jo er nogle andres bestemmelse end din om hvem der skal have hvad. 

Anmeld

30. december 2014

Kløver

Kommer an på flerecting, hvis han har betalt ringene eller de er købt i fællesskab skal han have halvdelen af værdien, hvis det er en meget værdifuld ring kunne du i princippet sælge den om 3 år og få fortjeneste. 

Så vidt jeg ved skal alt indbo vurderes og deles ligeligt med mindre der er særeje på 

synes jeg så et sted der var 7 brillianter i, og alt efter strøtrelserne kunne ringen godt lyde ret kostbar. 

Jeg ville nok snakke med en advokat omkring bodeling så i er sikker på det går rigtigt for sig, når i allerede nu er uenige, så i begge får hvad der tilkommer jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.