Skilt og han vil ha min vielsesring må han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

Sprit25

Jeg havde givet ham den. Hvorfor beholde den når jeg ikke ville beholde ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg er ret sikker på at han ikke kan forlange den tilbage. En vielsesring vil, rent juridisk, blive betragtet som en gave og en gave kan man ikke forlange tilbage.

Så i teorien kan du beholde den, spørgsmålet er om du orker at høre på hans plagen/chikane, blot for at beholde en ring som totalt har mistet sin oprindelige betydning.

Må jeg spørge hvorfor ringen er vigtig for dig?

Fordi den er flot og har minder 

der er 7 brillianter på som er kæmpe 

Anmeld

30. december 2014

lineog4

Elgaard73 skriver:

Jeg er ret sikker på at han ikke kan forlange den tilbage. En vielsesring vil, rent juridisk, blive betragtet som en gave og en gave kan man ikke forlange tilbage.

Så i teorien kan du beholde den, spørgsmålet er om du orker at høre på hans plagen/chikane, blot for at beholde en ring som totalt har mistet sin oprindelige betydning.

Må jeg spørge hvorfor ringen er vigtig for dig?

Kan godt være jeg er et sentimentalt pjok, men jeg ville da også beholde min vielsesring så mine unger kunne se den og måske en af dem få den - den er jo bevis på den store kærlighed deres far og mor delte... Ved godt der også er andre beviser, minder og og og og... Men ja er nok bare sentimental.

Kan huske min mand gav sin søn hans vielsesring (med x som var sønnens mor) og han gik med den i en kæde i mange år (ved faktisk ikke om han stadig gør det, synes ikke jeg har spottet den et stykke tid).

Anmeld

30. december 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Må min eksmand tage min vielsesring eller bestemme at vi skal sælge dem begge så vi skal ha pengene og dele det? Har han ret over min vielsesring ? Selcom jeg ik gider sælge min 

Jo der er lovgivning omkring dette. I forbindelse med en bodeling (når man deler ejendelene mellem sig ved skilsmisse) har man ret til at udtage personlige ejendele (fx. Golfsæt, arvegods mv.) mod at den anden part godtgøres værdien dvs. Du kan tage fin vielsesring og han skal så have noget andet af samme værdi - helt naturligt ville han jo bare beholde sin vielsesring, som han så kan sælge eller hvad han vil. Vh. Line (jurist) 

Anmeld

30. december 2014

l.kjoeller

EnGodMor skriver:

Hvis han har betalt er det vel meget fair han får den igen? 

Har i Været fælles om at betale, bestemmer du jo selv. 

Og har du betalt dem, skal du vel have hans tilbage? 

Men tænker lidt, hvorfor beholde en ring fra en man er skilt fra? 

Hvis hun  har købt en gave til han skal hun så have den igen ? For det kan sådan en ring vel godt klassificeres som 

Anmeld

30. december 2014

EnGodMor

l.kjoeller skriver:

Hvis hun  har købt en gave til han skal hun så have den igen ? For det kan sådan en ring vel godt klassificeres som 

Efter min mening ja, jeg kan ikke se hvorfor man skulle beholde smykke fx fra en mand eller kvinde man ikke skal leve sammen med mere., da jeg syntes smykker er en lidt mere personlig gave. 

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Efter min mening ja, jeg kan ikke se hvorfor man skulle beholde smykke fx fra en mand eller kvinde man ikke skal leve sammen med mere., da jeg syntes smykker er en lidt mere personlig gave. 

Jeg vil heller give de gaver jeg har fået af ham bort eller sælge det istedet for han skal ha det tilbage 

Anmeld

30. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg vil heller give de gaver jeg har fået af ham bort eller sælge det istedet for han skal ha det tilbage 

Jeg har stadig min forlovelsesring fra min søns far som jeg ikke er sammen med mere...

Da vi i sin tid gik fra hinanden begyndte han også sige at jeg skulle give ting tilbage som han havde givet mig, men der slog min kusine i bordet og sagde at han ikke kunne kræve gaver - deriblandt ringen - tilbage...

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har stadig min forlovelsesring fra min søns far som jeg ikke er sammen med mere...

Da vi i sin tid gik fra hinanden begyndte han også sige at jeg skulle give ting tilbage som han havde givet mig, men der slog min kusine i bordet og sagde at han ikke kunne kræve gaver - deriblandt ringen - tilbage...

Hvad med bilen vi har fælles bil.. Og vi ka ik dele den da han skal flytte til en anden by 

jeg vil ha vi sælger den men han står fast i st vi skal beholde den og dele den da vi mister penge på den ... 

Anmeld

30. december 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Men vil lige tilføje igen, at det er jo bare min mening, men hvad andre vil er jo fint nok.

Vi har heldigvis alle sammen hver vores mening om tingene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.