Skilt og han vil ha min vielsesring må han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Hvad med bilen vi har fælles bil.. Og vi ka ik dele den da han skal flytte til en anden by 

jeg vil ha vi sælger den men han står fast i st vi skal beholde den og dele den da vi mister penge på den ... 

Så må han vel købe din andel og hvis han ikke vel det må I sælge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Så må han vel købe din andel og hvis han ikke vel det må I sælge. 

Hvordan kan jeg få ham til det når han ik gider 

Anmeld

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvad med bilen vi har fælles bil.. Og vi ka ik dele den da han skal flytte til en anden by 

jeg vil ha vi sælger den men han står fast i st vi skal beholde den og dele den da vi mister penge på den ... 

Jamen så må den ene købe den anden ud, ellers må I jo sælge den.

Ringen, det er din beslutning. Hvorfor skal han have den, bare fordi I bliver skilt?

Anmeld

30. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Sig; Jamen fint så beholder jeg den her, så kan du komme og hente den, hvis du vil bruge den og så komme tilbage med den.. Ej, du er jo nød til at forklare at når I bor i hver sin by, er det bare et problem at have en fælles bil.
Hvorfor vil han ikke købe din del af den?

Anmeld

30. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Hvis han ikke vil det må han jo bare betale endnu mere for en advokat når tingene skal forgå med en på tværs.... Enten skal den sælges ellers skal han købe dig ud.... Der er ikke noget vil ikke, sådan er loven ganske simpelt....

Anmeld

30. december 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Fodgen?

Anmeld

30. december 2014

Newsence

Som andre skriver så har du ret til at tage personlige ting og en ring du har gået med hver dag vil her hører under personlig ting.. Derudover skal alt deles mellem jer med mindre der er lavet særeje.. Er der ikke dette vil alt blive betragtet som fælles undtagen de ting i hver især havde med jer eks en sofa osv... En ring i gave er din. En bil er fælles med mindre en af jer ejede den inden... Derfor skal denne gøres op i værdi... Men hvis det er så galt så må I jo søge hjælp i SF så delingen bliver kørt efter bogen uden mulighed for snyd... 

Så sig til ham at enten finder I ud af det sammen og ringen beholder du eller også må I tage den videre... 

Og husk så at han ikke kan tvinge dig til en skid... Du bestemmer hvad han skal tvinge dig til så sig dog stop

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Som andre skriver så har du ret til at tage personlige ting og en ring du har gået med hver dag vil her hører under personlig ting.. Derudover skal alt deles mellem jer med mindre der er lavet særeje.. Er der ikke dette vil alt blive betragtet som fælles undtagen de ting i hver især havde med jer eks en sofa osv... En ring i gave er din. En bil er fælles med mindre en af jer ejede den inden... Derfor skal denne gøres op i værdi... Men hvis det er så galt så må I jo søge hjælp i SF så delingen bliver kørt efter bogen uden mulighed for snyd... 

Så sig til ham at enten finder I ud af det sammen og ringen beholder du eller også må I tage den videre... 

Og husk så at han ikke kan tvinge dig til en skid... Du bestemmer hvad han skal tvinge dig til så sig dog stop

Forresten når han kommer til at bo i en anden by som er næsten 2 timer væk ... Har jeg lov til at søge forældre myndighed for mig selv ?

Anmeld

30. december 2014

Mimic

Anonym skriver:

Forresten når han kommer til at bo i en anden by som er næsten 2 timer væk ... Har jeg lov til at søge forældre myndighed for mig selv ?

afstanden har intet at gøre med hvem der bliver bopæls eller samværsforælder.

min eksmand og jeg bor i hver sin ende af landet og han har hende hver anden weekend.

det lyder som om det kunne være godt for jer at komme i statsamtet og få lavet faste aftaler omkring samværd

Anmeld

30. december 2014

Elgaard73

newsence skriver:

Bare lige en lille sidebemærkning til det med bilen. Den er ikke nødvendigvis fælleseje, blot fordi at man har købt den, imens at man er/var gift. Hvis det kun er den enes navn som står på registreringsattesten, så er det kun den ene som ejer den og kan tage den med sig kvit og frit. Også selv om at den anden måske har skrevet under på f.eks lånet.

Det samme gælder forøvrigt også hvis man ejer hus. Hvis det kun er den ene, som står på skødet, så er det kun den ene der ejer det og kan i teorien bede den anden flytte med dags varsel. Og rent juridisk kan den anden part intet gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.