Anonym skriver:
Jeg har et dejligt barn på 7 år som af økonomiske årsager blev hos sin far efter vores brud.
Nu er min eks gået hen og blevet alvorligt syg og han er flere gange faldet bevidstløs om. Sidste gang var det vores barn der fandt ham. Den eneste grund til at jeg kender til anfaldet er fordi h*n fortalte mig det da h*n var her på samvær kort tid efter.
Efter at h*n fandt sin far har h*n haft nogle forfærdelige mareridt hvor h*n græder hjerteskærende og ender med at måtte sove i vores seng. Heldigvis kan h*n ikke huske noget næste morgen. Min svigermor var her sidste gang h*n havde mareridt og sagde at det kan være en psykisk reaktion på at have fundet sin far.
Når jeg snakker med min eks om hans anfald taler han så afslappet om det som havde det været om at han havde sparket til en stol, og hver gang lover han at han nok skal fortælle hvis han har haft et anfald kort før samvær så vi er forberedte - men vi hører aldrig noget.
Er det mon muligt for mig som samværsformer at søge psykolog til barnet? Eller skal jeg hellere bare skide på min eks' følelser og så ansøge om at blive bopælsforælder (dette er ikke det eneste han gør som ikke er i barnets tarv)
Bor han alene med barnet, eller bor der en kæreste også?
For hvis der bor en kæreste, er barnet jo ikke alene med faren hele tiden?
Men jeg ville helt sikkert tage fat i dit barns læge, (Ja, selvfølgelig kan du få tid, det er jo dit barns læge. Det har jo ikke noget med dig at gøre) og fortælle at du mener at dit barn skal snakke med en, der kan hjælpe barnet, for et barn skal have hjælp, for ellers kan det bide barnet bag i, senere i livet.
Anmeld