Ka+Ma=Be skriver:
Det lyder som en god ide at tage fat i hende igen
Jeg tænker umiddelbart at det ville være oplagt at få behandling ved en ergoterapeut. Med udfordringer i de nævnte områder, ville han kunne have gavn af både børsteprogram, ledkompression/approximation (stimulerer muskel-led sansen) stimulering af balance og, hvis der er mulighed for det, komme ind i et snoozel-hus. Her har man mulighed for at stimulere syn- og høresansen på mange forskellige måder. (Så han heller ikke bliver overvældet af for mange indtryk)
Det vil være en god ide at lave forskellige balanceudfordrende lege såsom kolbøtter, gynge, hoppe på ét ben osv. Mærk efter hvad der er sjovt og hvornår det er for meget.
Hvordan reagerer han hvis i leget med sand, ler o.l? Er det ubehageligt for ham?
Med den rette stimulering kan i ændre hans tærskel overfor diverse sanseindtryk.
Og god ide at få børnehaven inddraget - pædagoger ved mere og mere om sansemæssige problemer, men mange er stadig på bar bund ift at udfordre og skåne barnet i hverdagen.
Håber det gav mening 
Vi går til gymnastik med ham, hvor han deltager på hans egne præmisser. Han elsker at hoppe fra høje steder, når han lige har fået hjælp til det et par gange. Han gynger gerne og slår kolbøtter, så han er ikke tilbageholdende, når vi er med. I børnehaven vil han ikke deltage i aktiviteter, men han elsker at observere de andre. Han er god til selv at sige fra overfor det han ikke ønsker at deltage i, så han formår at mærke efter hvad han vil. Han hører alle lyde meget før vi andre.
Han er ikke glad for at have fingrene i noget ukendt. Han bryder sig ikke om at få våde fingre når han tager fat i en våd skovl eller sådan noget. Han skal flere gange introduceres til at røre ved noget nyt,værks fingermaling, harpiks, glimmer, lim osv. Når han er i bad siger han at vandet er for varmt, når det egentlig er fordi at strålerne er for hårde. Vi skal ofte gætte os til hvordan han føler noget, da han pga alderen stadig ikke helt formår at beskrive hvordan det er for ham.
Pædagogerne i bhv arbejder meget forskelligt. Den ene har ikke rigtig forståelse for hans behov og hende undgår han meget tydeligt. Den anden pædagog er super dygtig og han elsker hende.